Waterlife Octozin

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tony
    Användare
    • April 2002
    • 4594

    Waterlife Octozin

    Jag blir lite konfunderad efter att ha läst igenom bruksanvisningen på denna medicin. På burken står det "tillsätt en tablett per 22,5 liter vatten" på den engelska varianten medan det på den svenska bipack-sedeln står "tillsätt en tablett per 50 liter vatten". Är det någon som vet vilket som gäller?

    Fråga två - Skall man lösa upp tabletterna innan man tillsätter dem i akvariet eller löser det sig självt i akvariet? (kul formulering?)

    Tony Englund
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

    #2
    Jag körde den högre dosen för säkerhets skull + höjde temp till 30 grader. De löser upp sig i vattnet någorlunda, men lämnar vitt jox efter sig ett bra tag. Håsjukan hade läkt märkbart redan dagen efteråt!
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • Tony
      Användare
      • April 2002
      • 4594

      #3
      Hmm, efter att ha snackat med Herkules Zoo fick jag svaret 1 tablett per 25 liter vatten. Alltså någonstans mittemellan =) Jag kör på den och hoppas att mina strigatusar frisknar till.

      Enligt de flesta jag frågat verkar det för övrigt vara en riktigt bra medicin, skall bli intressant att testa. tidigare har jag givit flagyl mot bukvattensot/magproblem, men det har vart verkningslöst :/

      Tony Englund

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • April 2002
        • 14633

        #4
        Jag körde flagyl mot hålsjukan utan någon som helst effekt. Sedan tycker jag att 25 ligger rejält mycket närmre 22.5 än 50
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • Tony
          Användare
          • April 2002
          • 4594

          #5
          Vad du skall vara petig sådär på decimaler! )

          Flagyl är ju faktiskt förbannat effektivt alla de gånger man måste ta död på sina filtersystem hoho..

          Tony Englund

          Kommentar

          Arbetssätt...