ja, går det eller slaktar prinssesorna multisarna helt o hållt?
prinsessor o s - lekare?....
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Det går bra. Minsta akvariet jag testat med var 200 liter (N. pulcher "daffodil").Med vänliga hälsningar
Ola -
Jag testade också med daffodil som Ola men i ett midnre akvarium som låg på 133l. Det gick inte ett dugg bra, hade stenröset i ena hörnet och snäckorna i andra, multisarna fick väldigt mycket stryk och tillslut fick jag flytta på dem. Men i ett större funkar det säkert prima!Kommentar
-
okey, ska se om jag vågar riskera firrarna.. men det går nog bra, ska ha dom i ett 70*70*70.... bygger upp med en massa lavasten på bakrutan så det blir som en klipphylla, eller nöge..fiskpinnar smakar skitKommentar
-
Jag hade 40 snäckor och resten av botten täcktes av sten i pingsbollsstorlek. Snåla inte på snäckorna. Jag flyttade fiskarna till 375 liter och då gick det ännu bättre.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Kommentar
-
Ett råd är att inte ge prinsessorna någon orsak att ge sig ut på multisland. Inga stora stenar rötter eller grottor, bara ett fält fyllt med snäckor.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
-
Du skall alltså inreda till prinsessorna där de ska bo ("pelaren") och till multisarna där de ska bo ("snäckfältet"). Fast det framgick nog.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Kommentar
-
citat:Men du, slösa ett 70*70*70 med bara det!?!? Skippa prinsessorna och kör någon leptosoma ist.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
-
ja, jag vet, men prinssesor e elaka fiskar.. men fina, elaka fiskar.. Julidochromis marlieri "Magara" kan man vall ha?
fiskpinnar smakar skitKommentar
Kommentar