Hejsan allesammans.
Just nu känns det extremt fullt i mina akvarier, dvs fiskar måste bort. Det är väldigt synd för det jag har nu är trots allt mina favoriter inom de områden jag håller på med.
Detta är vad jag har för tillfället:
540 l:
15st Tropheus duboisi maswa (6-7cm+)
2+2 Opthalmotilapia nasuta isonga VF (15cm+ för hannen, honorna mindre)
7st A.compressiceps shell (ca 4-5cm stora)
2 Eretmodus cyanostictus (hästnosar) VF
2 Synodontis petricola (malar)
1 fullvuxen ancistrus
375L:
15st L.caeruelus golden
1+1 T.intermedius (hannen runt 15cm)
1 L.trewavasae MC - hanne (ca 12-14cm)
2+3 L.hongi (9-10cm)
3+4 Aulonocara röd rubin (8cm)
1+2 A. jacobfreibergi otter point (6-7cm)
5+ blandade storlekar av ancistrus
310l:
7 Cyathopharynx furcifer ruziba (10cm för hannarna, honorna ca 6-7cm)
1 Xenotilapia flavipinnis (7cm)
2 L-malar (lda 01) (7cm)
1 ancistrus (ungdjur)
250l hörnakvarium
1+1 Metriaclima fainzilberi lundo island (10cm)
1 udda aulonocara stuartgranti kejasre-hona (10cm)
Som ni kian se så är det ganska fullt i dessa akvarierna. Ovanpå detta så har jag blivit tvungen att husa 11 st Tropheus sp. red kiku i ett 80l med två halvvuxna-vuxna Julidochromis transcriptus katoto. Jag har även en grupp med 13 Lamproglogus similis som är husade i ett 250 liters yngelakvarium där jag drar upp goldenyngel.
Just nu känns det som om ett helt gäng med firrar måste bort. Det skär i hjärtat men så är det.
De arter jag måste ha kvar är:
Cyathopharynx furcifer ruziba. Jag behöver fler Cyathopharynx furcifer för att gruppen skall fungera relativt smärtfritt och ett gäng är snart beställda. Furcifern är menat att gå antingen i mitt 720 som jag inte har igång eller i mitt 540 om jag flyttar de fiskarna till mitt 720. Mitt 720 är inte igång p.ga. utrymmesbrist.
Opthalmotilapia nasuta Isonga
Labidochromis caeruleus golden
Tropheus duboisi maswa
L. similis
Aulonocara jacobfreibergi.
Jag har vissa tankar på att ha mitt 375l för de lite lungare malawisarna. Med denna setup blir det ca 20 fiskar däri.
Jag har tänkt lite på denna artlista:
L.caeruleus golden
Aulonocara jacobfreibergi otter piont
Tramtiochromis intermedius.
Div. malar.
Resten har jag ingen aning om. Lite förslag skulle behövas samt någon annans syn på det hela. Skicka gärna in lite trevliga förslag
Just nu känns det extremt fullt i mina akvarier, dvs fiskar måste bort. Det är väldigt synd för det jag har nu är trots allt mina favoriter inom de områden jag håller på med.
Detta är vad jag har för tillfället:
540 l:
15st Tropheus duboisi maswa (6-7cm+)
2+2 Opthalmotilapia nasuta isonga VF (15cm+ för hannen, honorna mindre)
7st A.compressiceps shell (ca 4-5cm stora)
2 Eretmodus cyanostictus (hästnosar) VF
2 Synodontis petricola (malar)
1 fullvuxen ancistrus
375L:
15st L.caeruelus golden
1+1 T.intermedius (hannen runt 15cm)
1 L.trewavasae MC - hanne (ca 12-14cm)
2+3 L.hongi (9-10cm)
3+4 Aulonocara röd rubin (8cm)
1+2 A. jacobfreibergi otter point (6-7cm)
5+ blandade storlekar av ancistrus
310l:
7 Cyathopharynx furcifer ruziba (10cm för hannarna, honorna ca 6-7cm)
1 Xenotilapia flavipinnis (7cm)
2 L-malar (lda 01) (7cm)
1 ancistrus (ungdjur)
250l hörnakvarium
1+1 Metriaclima fainzilberi lundo island (10cm)
1 udda aulonocara stuartgranti kejasre-hona (10cm)
Som ni kian se så är det ganska fullt i dessa akvarierna. Ovanpå detta så har jag blivit tvungen att husa 11 st Tropheus sp. red kiku i ett 80l med två halvvuxna-vuxna Julidochromis transcriptus katoto. Jag har även en grupp med 13 Lamproglogus similis som är husade i ett 250 liters yngelakvarium där jag drar upp goldenyngel.
Just nu känns det som om ett helt gäng med firrar måste bort. Det skär i hjärtat men så är det.
De arter jag måste ha kvar är:
Cyathopharynx furcifer ruziba. Jag behöver fler Cyathopharynx furcifer för att gruppen skall fungera relativt smärtfritt och ett gäng är snart beställda. Furcifern är menat att gå antingen i mitt 720 som jag inte har igång eller i mitt 540 om jag flyttar de fiskarna till mitt 720. Mitt 720 är inte igång p.ga. utrymmesbrist.
Opthalmotilapia nasuta Isonga
Labidochromis caeruleus golden
Tropheus duboisi maswa
L. similis
Aulonocara jacobfreibergi.
Jag har vissa tankar på att ha mitt 375l för de lite lungare malawisarna. Med denna setup blir det ca 20 fiskar däri.
Jag har tänkt lite på denna artlista:
L.caeruleus golden
Aulonocara jacobfreibergi otter piont
Tramtiochromis intermedius.
Div. malar.
Resten har jag ingen aning om. Lite förslag skulle behövas samt någon annans syn på det hela. Skicka gärna in lite trevliga förslag
Kommentar