If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Häftig film. Underbart att se. Lite action såhär på söndagskvällen. Min borste som jag rengör rutorna med utsattes för liknande attacker av mina managuense idag. Fast hos mig är det honan som är ettrigast.
Ojoj vilket drag det var i han! Så där vass var inte ens min galna citrinellumhona!
Nu kanske jag ändå måste lita på det ni skriver om deras temperament, jag var lite skeptisk där ett tag hehe
Hehe...
Precis sådär håller min hane på också det är smått komiskt faktist.
Honan däremot anfaller aldrig glaset,däremot ger hon sig på hanen så att han ska fram och attackera mig eller det som är nära glaset...
Min Doviihane är runt 30 cm skulle jag tippa och han har blivit mer kräsen i maten tyvärr.Han äter alla typer av flugor,syrsor och insekter jag lyckas fånga i lägenheten men har dessvärre på sista tiden börjat nobba räkmix.
Levande fiskar går alltid ner och rödamygg likaså och torrfoder tar han sparsamt första kulorna slinker ner medans dem sista han tar tuggar han sönder och spottar ut så det blir ett stort moln av skräp i karet.
Hur stor är din hane nu Jinnarparen?
Njae, jag vet inte det. Risken finns att det gör ont
mrgreed: Han har inte vuxit på lika bra som din, ca 25 cm.
De gick en lång period och vaktade yngel och då åt de inte alls, i och för sig inget ovanligt men i 2 månader!
Nu går de för sig själv i 600 l karet. När ni har sett filmen så förstår ni varför, för de behandlar andra fiskar likadant.
>Jinnarparen
Intressant med tanke på att det nyss varit lek i mitt kar.
Kanske kommer han igång och äter igen efter ett tag,för han har varit en storsvullare.
Asså jag har tittat på filmen flera gånger nu och jag kan inte släppa det. Den där doviin är ju bara löjligt aggro! Det värsta jag har sett tror jag, han saftar ju in i rutan så det smäller!
Jag skulle ärligt talat ALDRIG tordas ha händerna i det där karet, inte med tanke på vilket tandgarnityr doviin har...
Kommentar