Hur många här är det som har texasciklider? Herichthys cyanoguttatum eller carpinte? Det vore skoj om det fanns underlag för att starta en liten texasciklid-tråd.
Jag har bara haft småttingar så jag kan inte bidra med några erfarenheter direkt så ni som har haft dem ett tag får jättegärna skriva några rader för att få igång diskussionen.
Efter två misslyckade försök där samtliga i gruppen ungfiskar var honor så har jag äntligen hittat en hane och en hona som dessutom har fattat tycke för varandra. De har lekt två gånger hitills men det har inte blivit några yngel ännu, men det kommer säkert.
Som vanligt så avslutar jag med att spamma med lite bilder hehe
Först en bild på hanen några dagar efter inköpet.
Sedan en bild någon vecka senare, i ståtlig lekdräkt.
Och här har vi honan.
Och honan och hanen inför en av de misslyckade lekarna. (överexponerad bild)
Och en ny bild på hanen, lite större och i normal färgdräkt.
Jag har bara haft småttingar så jag kan inte bidra med några erfarenheter direkt så ni som har haft dem ett tag får jättegärna skriva några rader för att få igång diskussionen.
Efter två misslyckade försök där samtliga i gruppen ungfiskar var honor så har jag äntligen hittat en hane och en hona som dessutom har fattat tycke för varandra. De har lekt två gånger hitills men det har inte blivit några yngel ännu, men det kommer säkert.
Som vanligt så avslutar jag med att spamma med lite bilder hehe
Först en bild på hanen några dagar efter inköpet.
Sedan en bild någon vecka senare, i ståtlig lekdräkt.
Och här har vi honan.
Och honan och hanen inför en av de misslyckade lekarna. (överexponerad bild)
Och en ny bild på hanen, lite större och i normal färgdräkt.
Kommentar