Ciklidbladet 4/2004

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robin
    Användare
    • January 2003
    • 4526

Håller med er om Trimac-begäret... Jag funderar på ett monster till nu.
    Mvh
    Robin

Kommentar

• Niclas Larsson
      Användare
      • January 2004
      • 546

Åh äntligen..vadå har alla redan läst den.. får nog skaffa mig ett annat jobb.

återkommer när tidningen är läst
      Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

Kommentar

• Gäst

Lycka - är att komma hem med axlarna nere vid bakfickorna och upptäcka att man tappat bort huvet någonstans på hemvägen. Men saligt överaskas av att det bara tagit en genväg hem för att förbereda en glädjande välkomstfanfar "Ryck upp dig - Ciklidbladet är här - alla fyra"

Så underbart att få komma hem till en fet bunt olästa ciklidblad. Öpnnade de inplastade paketen ett och ett för att riktigt dra ut på godbiten. Har nu suttit och bläddrat igenom dom under ett par timmar i sträck. Attans vilka knapriga och välkryddade nummer. Fotona i kalendern är ju helt sanslöst bra. Allt är bra. Helt underbart arbete ni ciklidbladare och bidragare har skapat.

Kommentar

• Peter_F
          Användare
          • January 2004
          • 172

Som nybliven medlem fick jag hela årets CB idag. Det var länge sedan man läste så mycket på en gång.

Måste bara säga... grymt bra tidning med många intressanta artiklar och bilder. Synd att man missade redaktörn's besök hos LCS.

mvh
          Peter
          "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"

Kommentar

• Mathias-D
            Styrelsemedlem
            • January 2003
            • 513

Blev ju plötsligt sjuk igår så det blev en riktig hälig läsning!
            Tackar för ett snyggt och intressant nummer med kalender

Kommentar

• discusred
              Användare
              • June 2004
              • 851

Tjooohoooooo, äntligen har den kommit till Skåne!
              Har bara bläddrat igenom den än, förutom Trimac artiklen. Den var jag bara tvungen och läsa Även för en Discus-dåre som man är.
              Verkar vara ett kanon nummer igen!

Kommentar

• deathdealer
                Användare
                • August 2004
                • 1639

kadaammmmm

Jag fick supernummret av CB igår!!!
                MEN jag fick inte behållat det i mer än 10 sek...TVÅ små monster slet tag i almenackan och tidning och rusade ut...först den äldre som skrev "mamma, mamma...titta, den fisken vet jag vad den heter!", bakom kommer lillemonsterbrodern och skriker för fulla hals "wwwwooooowwwww, mamma tiiittt....issssskar....woooooowwww".....
                Vid 8 tiden på kvällen hade dom somnat, efter ett jättetumult kring VEM som skulle ha vad i sitt rum....och storamonstret säger med nästan slutna ögon.."-Pappa, kan du lära mig vad ALLA fiskar heter???"

Jepp- grymmt bra nummer och en fantastiskt bra almenacka, som jag aldrig kommer få lägga mina händer på!
                Grymma artiklar och snygga foton!

Deathdealer[8D]
                "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• anli
                  Användare
                  • March 2003
                  • 3740

Jag vill verkligen tacka Herr Tidningsredaktörerna!
                  Det var mycket kul att se sin egen artikel och dessutom så stilig i tidningen. Rätt stor skillnad mot att se den i word-format
                  Så nu uppmanar jag alla medlemmar att försöka knåpa ihop artikel-bidrag, det är mycket lättare än vad man kan tro faktiskt... alla har säkert nåt att berätta eller visa.
                  Kommer säkert att skriva någon mer artikel, för det var skitkul, men det kan dröja ett tag innan nya uppslag dyker upp.

Tycker tidningen faktiskt håller en rättvis mix, CA är ju en smalare del av akvaristiken i Sverige (trots att det nog har vänt en aning).
                  Förresten det var rätt kul att läsa om di där Afrikanerna, skall ta och läsa en gång till ordentligt... å inte bara titta på de vackra bilderna.
                  Anders L

Kommentar

• Tony
                    Användare
                    • April 2002
                    • 4594

Grym artikel anli! Och grym fisk måste jag lite afrikanskt motvilligt erkänna =)

Tony Englund

Kommentar

• Robin
                      Användare
                      • January 2003
                      • 4526

Min artikel är iaf lätt att hitta.
                      Den finns där den hör hemma.. jumboplatsen
                      Mvh
                      Robin

Kommentar

• anli
                        Användare
                        • March 2003
                        • 3740

citat:Ursprungligen skickat av Robin

Min artikel är iaf lätt att hitta.
                        Den finns där den hör hemma.. jumboplatsen
                        Snick snack... ingen falsk blygsamhet!
                        Jag blev ju "touched" av artikeln och så plötsligt blev viktoriaciklider ett en möjlig projekt... en kort stund i alla fall!
                        Bra jobbat om underskattade ciklider!
                        Anders L

Kommentar

• doctor
                          Användare
                          • December 2003
                          • 238

Ja det här var ett mycket trevligt nummer! Riktigt fina artiklar men min favorit var ändå den om Trisse. Nästan som en kompis blev han efter att jag följt hans liv här på forumet. Vågar man hoppas på en ny artikel om "lilltrisse"?

Kommentar

• Per H
                            Användare
                            • March 2004
                            • 147

Vill bara instämma: #4 var ett fInt nummer!! Jag försöker att inte läsa allt direkt så att den ska räcka längre!!

Kommentar

• Johan
                              Användare
                              • August 2002
                              • 3029

håller med mycket bra nr denna ggr. det första jag läste var anlis om trimac, enda nackdelen är att man får massa griller i huvet, går det /kan jag/kanske om jag gör så här. man blir ju lätt "läskad" att ha dessa extram fina fiskar när man ser fotona o läser om andras erfarenhter, även om de i vissa fall innehåller lite tragik.

Kommentar

• Larry Stockholm
                                Användare
                                • November 2004
                                • 343

Efter allt positivt som man läser här, kände jag mig tvingad (ingen övertalning nödvändig) att kasta in en medlemsavgift, både för i år och för nästa år. Ska bli spännande att få mina första ciklidblad.
                                Lasse Omfors

Akvaristiken går i vågor

Kommentar

Arbetssätt...