Jag köpte mig en ca 15cm:are i början av oktober månad på torpa zoo i jönköping för 80kr.
I affären gick den i ett 50liters kar tillsammans med ca 10 midas, 10 flowerhorns, 4 elfenbensciklider. (alla runt 5-7cm, förutom den stora honan som va 15cm) Trångt värre, så hon var väldigt mörk och tråkig och låg i ett hörn å tryckte.
Så tänkte jag att de kan va kul att se den utvecklas.
Hon får gå ensam i ett 375 liters nu. Hon trivs väldigt bra ser det ut som.
Häromnatten simmade hon rakt upp i aluminiumstaget med en väldig fart så jag å tjejen vaknade me ett ryck, satan vilket märke hon fick, tvärs över hela pannan. Tyvärr glömde jag ta kort på det. Men nu är det helt återställt. (tog ca 3 dygn)
Aja här kommer lite bilder:
02-10-04:
03-10-04:
09-10-04:
(kommer uppdatera tråden allt eftersom tiden går)
I affären gick den i ett 50liters kar tillsammans med ca 10 midas, 10 flowerhorns, 4 elfenbensciklider. (alla runt 5-7cm, förutom den stora honan som va 15cm) Trångt värre, så hon var väldigt mörk och tråkig och låg i ett hörn å tryckte.
Så tänkte jag att de kan va kul att se den utvecklas.
Hon får gå ensam i ett 375 liters nu. Hon trivs väldigt bra ser det ut som.
Häromnatten simmade hon rakt upp i aluminiumstaget med en väldig fart så jag å tjejen vaknade me ett ryck, satan vilket märke hon fick, tvärs över hela pannan. Tyvärr glömde jag ta kort på det. Men nu är det helt återställt. (tog ca 3 dygn)
Aja här kommer lite bilder:
02-10-04:
03-10-04:
09-10-04:
(kommer uppdatera tråden allt eftersom tiden går)
Kommentar