Crenicichla sp. "Xingu 1"(Orange Gäddciklid)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hoffa
    Användare
    • November 2002
    • 406

Tror att jag bara har en gädda kvar nu och han växer,släppte ner 2 st påfåglar på 6 cm det va ett dumt beslut,jag fick ta upp dom efter en halvtimma.Min gädda närmar sig 20 cm,hur går det för er andra ägare då?
    Jimmy

Kommentar

• Hoffa
      Användare
      • November 2002
      • 406

Nu jagar min gädda en av guldsöms honorna dags att mata med levande föda tror jag
      Jimmy

Kommentar

• dempa
        Användare
        • April 2005
        • 35

Kul att läsa om era gäddciklider. Den oranga xingun är helt klart min favoritfisk! Det "trista" är att den är så otroligt glupsk och blir så stor.

Är rejält besviken på akvaristen som sålde en xingu-1 till mig när han visste att jag bara hade ett 130-liters kar. En sådan fisk måste väl ha bra många hundra liter?

Kommentar

• Hoffa
          Användare
          • November 2002
          • 406

Har sett en kul fisk till,den kommer från indonesien en ormhuvudfisk som heter på svenska Lungfisk.det glupskaste jag sett i vatten förutom vithajen då.Har beställt 2 st
          Jimmy

Kommentar

• Akvaristen
            Användare
            • May 2004
            • 48

dempa: Ja, en xingu 1 behöver nog minst 400-500L som vuxen. Det var inte smart av den som sålde den till dig om han visste att du bara har ett 130L.

Hoppas att du inte menar mig med akvaristen dempa för jag har då inte sålt nån gäddciklid, men det är antagligen en annan person du menar.Jag blev förvånad när jag läste att "akvaristen" hade sålt en.

Lycka till med de nya fiskarna Hoffa.

Mvh
            David

Kommentar

• Hoffa
              Användare
              • November 2002
              • 406

Det är ganska lång leverans tid på dom,det finns nog inte allt för många.Men den som väntar på nått gott.............
              Jimmy

Kommentar

• Daniel Odell
                Användare
                • January 2003
                • 2437

uhm de finns inga ormhuvuden (Channa/Parachanna) som kallas lungfisk.

Vilken art pratar vi om?
                fish r friend

Kommentar

• Felipe
                  Användare
                  • April 2002
                  • 327

Jag gillar Crenicichlor otroligt mycket och har "nagra" st., men om man nu vill ha "krig" i akvariet och bli av med resten av fiskarna en och en.....skaffa Vargtetror!!

Felipe
                  Felipe

Kommentar

Arbetssätt...