If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Lite trevliga nyheter, för de som var oroliga
"Lilltrisse" har hämtat sig bra, nu när han har fått gått ostört en månad till. Munnen är läkt och fenorna har inte så långt kvar...
Äter kopiöst med pellets, smaskade i sig 7 sorgmanteltetror i som nattsnacks i går.
Han har det bra helt enkelt, ett helt 720 med innevånare som han lite förstrött kan terrorisera (ingen alvarligt, han e lite för tjock å långsam).
Synd bara att han inte får den avlidne broder "trisses" härligt klara gula kulör, Lilltrisse har mer en grön nyans.
Men han kommer att bli min nya stolthet, var så säker...
Jag tänkte mer på bilderna men men.
Kom hem i natt och idag på morgonen när karet tändes är det enda som återstår av alla, som jag _trodde_ skulle klara sig, två praktbotior.
Sen är det bara mina ciklider i karet. Salle har nog mått fint när jag varit borta.
Det tycker och undrar jag med! Vad är hemligheten?
Överlag så måste jag säga att foton tagna av CA-fantasterna håller riktigt fin kvalitet. Du får väldigt gärna lägga in dom på "Medlemmarnas bilder" Anli...och alla andra som sitter och håller på snygga foton!
Det var inte riktigt det jag menade. Även om fisken är blickstilla så kan man få skitfoton iallafall, åtminstone jag. Om du kollar på t ex Anli´s foton och nu det senast inlagda foto på "Medlemmarnas bilder" av FI (Vieja zonata) så är det kanonfoton enligt min mening.
Parentes:
Och om vi nu pratar om snygga foton så kan du titta två steg nedanför Viejan (törs inte nämna artnamn då det ryktas om en "Dirty Harry"-moderator här). Michael Persson fotograf...
Hehe... feta fiskar e långsammare.. bättre modeller i mörka sunkiga kar
Micke e grym ja vet!
Tricella: jag skall överösa dig med bilder så du storknar... så fort jga får lite mer tid (är i slutskedet av att färdigställa min akvariehörna!)
citat:jag skall överösa dig med bilder så du storknar... så fort jga får lite mer tid (är i slutskedet av att färdigställa min akvariehörna!)
Perfekt!
Ni som har möjlighet (Rovfantaster) skulle gärna få ta några foton som är anpassade till deras natur...dvs inga Mal...f*n nu var det nära![xx(]...käcka bilder på ett hav av färger utan dra fram några riktiga foton som riktigt representerar rovisar...som ni säkert har undangömt i datorn och bara tar fram för att få lite adrenalin för att tackla måndagen på arbetet.
Alltså...om jag inte själv förstod vad jag menade så vill jag se lite actionfoton...också.
Bra Tricella, nu triggade du mig ! Hur skall jag få en fet trög å långsam trimaculataum/Midas att fånga ett byte framför kameran (det är ingen ung Trisse längre...). UTMANING!
Så vida du inte nöjer dig med en stor centralare som äter ett tjog stora pellets
citatå vida du inte nöjer dig med en stor centralare som äter ett tjog stora pellets
Alltså...hur svårt är det från skala 1 till 1?
Nej du...jag vill gärna se lite foton som ger en känsla av beteende. Det handlar ju inte enbart om när de tar ett byte utan det kan ju även vara dispyter och annat. Foton visar ju ofta fisken som det centrala och det ska det ju givetvis också vara, men sällan ser jag riktigt snygga foton tagna som visar ett särskilt beteende hos respektive arter. Detta gäller alla fiskgrupper...
Ni har väldigt många bra videos på beteende. Det skulle vara guld värt att få med det även i fotoregistret.
citat:Oj vad snabb du var Stefan, jag tyckte jag precis laddade upp dem! Tack både för berömmet och att du petade in bilderna så snabbt.
Hehe...njae...jag är ju här nästan konstant mer eller mindre så det var inte så svårt att hinna med det. Kanonfoton FI! Fler fler fler...
citatå vida du inte nöjer dig med en stor centralare som äter ett tjog stora pellets
Alltså...hur svårt är det från skala 1 till 1?
Nej du...jag vill gärna se lite foton som ger en känsla av beteende. Det handlar ju inte enbart om när de tar ett byte utan det kan ju även vara dispyter och annat. Foton visar ju ofta fisken som det centrala och det ska det ju givetvis också vara, men sällan ser jag riktigt snygga foton tagna som visar ett särskilt beteende hos respektive arter. Detta gäller alla fiskgrupper...
Ni har väldigt många bra videos på beteende. Det skulle vara guld värt att få med det även i fotoregistret.
oki... fightingbilder går ju alltid att fiska fram!
edit: bra att någon med entusiasm tar sig an fotohörnan!
Kommentar