If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Såvida salvinin inte blir en "pain in the a.." så kommer det nog gå bra. De jag har haft har varit rejält tuffa mot andra fiskar men inte så benägna att jaga omkring dem hela tiden.
Förmodligen kommer han att hålla styr på de andra också under lång tid framöver, även när de har vuxit förbi honom. Midasen lär garanterat bli större, Texasen kommer att sluta i samma storlek (strax under 20 cm). Men vid 7 cm så vet du inte riktigt vad du får, det kan bli 2 honor också.
Latest news!
Kände mig tvungen att sära på Midas och lill-trimacen, de började mucka nu på morgonen igen Vill inte att Lilltrisses läppar skall trasar sönder mer nu!
Så Midasen fångades upp (vilken stor å plaskig fisk!) och fick hoppa i mitt 400 L madagaskarkar istället. Där blev han direkt attackerad av de ettriga Menaramboscikliderna... å Midasen är inte snabb direkt! Men det lugnade ner sig... kan funka, Midasen är ju lugnare än den trimacen. Fast väldans var stor han såg ut i det karet!
Förhoppningsvis sköter sig Trimacen i 720 när han är själv herre på täppan... hoppas han inte börjar med utrensningsaktioner mot de kvarvarande oskyldiga åskådarna!
Trimacen kommer att går hårt åt dem andra fiskarna Anli.
Det var delvis det som gjorde att jag var tvungen att prova honom i Doviikaret.
Hehe... jag ger aldrig upp hoppet!
Vem vet, han kanske har fått sig en läxa?
I värst fall får man göra en rockad, å låta lilltrisse gå själv med något väldigt tåligt i 400 och resten av "gott å blandat" knökas ner i kommande 900
Midasen har redan rumsterat om i 400, och glider runt som knölval... vilka svallvågor den firren gör!
Fått sig en läxa
Han lärde sig aldrig den korta tid han huserade hos mig.
Ena sekunden höll han på och stressade ihjäl mina Festae för att sekunden efter åka på stryk av den Wyckii du såg på Globefish.
När han kom över till Dovii karet visade genast stora stygga vargen nät han kom i karet igen(dem fick bo i en hink så Trimacen skulle få acklimatisera sig i sin nya miljö i en timme)att här ska ingen mer bo än jag och min female.Det höll på att kosta honom livet men det är en tuff liten rackare......
Tillbaka till det andra karet dröjde det kanske 5 minuter innan han var igång på mina Festae igen.För att sedan på natten återigen bli manglad av Wyckiin.
Faktum är att han dessvärre var fullständigt inkompatibel i båda mina kar tyvärr måste sägas eftersom han hade en härlig attityd:-)
Fått sig en läxa
Han lärde sig aldrig den korta tid han huserade hos mig.
Ena sekunden höll han på och stressade ihjäl mina Festae för att sekunden efter åka på stryk av den Wyckii du såg på Globefish.
När han kom över till Dovii karet visade genast stora stygga vargen nät han kom i karet igen(dem fick bo i en hink så Trimacen skulle få acklimatisera sig i sin nya miljö i en timme)att här ska ingen mer bo än jag och min female.Det höll på att kosta honom livet men det är en tuff liten rackare......
Tillbaka till det andra karet dröjde det kanske 5 minuter innan han var igång på mina Festae igen.För att sedan på natten återigen bli manglad av Wyckiin.
Faktum är att han dessvärre var fullständigt inkompatibel i båda mina kar tyvärr måste sägas eftersom han hade en härlig attityd:-)
Du vet, de sådan schyssta fredliga vibbar hemma hos mig... lite Woodstock forever å så ... klart sånt påverkar!
Här är en färsk bild på "lilltrisse" som har börjat återhämta sig.
Som synes är munnen fortfarande lite sargad. Men färgen och kroppen börjar ta sig! Mer hög i formen och gulare, Hoppas fenorna tar och växer ut kvickt!
Han småjagade lite fisk igår, mest för syns skull, men nu är det lugna gatan.
Midasen verkar trivas bra med Madagaskarcikliderna i 400, rensar ut bra bland planteringarna och gräver jättegropar. Har fin teckning och ser nöjd ut...
Kommentar