Centraler fightas

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robin
    Användare
    • January 2003
    • 4526

Läsk: Testa med prinskorv och skinka!
    Hörde på irc-kanalen att det var bra.
    Mvh
    Robin

Kommentar

• jinnarparen
      • April 2002
      • 2670

Såvida salvinin inte blir en "pain in the a.." så kommer det nog gå bra. De jag har haft har varit rejält tuffa mot andra fiskar men inte så benägna att jaga omkring dem hela tiden.
      Förmodligen kommer han att hålla styr på de andra också under lång tid framöver, även när de har vuxit förbi honom. Midasen lär garanterat bli större, Texasen kommer att sluta i samma storlek (strax under 20 cm). Men vid 7 cm så vet du inte riktigt vad du får, det kan bli 2 honor också.

Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Robin
        Användare
        • January 2003
        • 4526

ja, precis.
        Det återstår att se.
        Mvh
        Robin

Kommentar

• jarinen
          Användare
          • April 2003
          • 1888

citat:Ursprungligen skickat av robin

Och för er som undrar om jag gått under isen totalt så har jag inte det. jag har malawi och tanganyika också.. fast i mindre kar.
          De har du inte utrymme för snart! . Du kommer vilja prova allt möjligt från CA och Afrika är ett minne blott, obs! .

Mvh Jari

Kommentar

• Laesk
            Användare
            • February 2004
            • 2447

Haha nae de va dendär deelay som sa de tror jag å han har ju skägget i brevlådan hela tiden!

Men visst om du vill ha en överviktig salvini som inte kan röra på sig
            Lennart "Laesk" Axelsson
            http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

With CANON you can!

Kommentar

• anli
              Användare
              • March 2003
              • 3740

Latest news!
              Kände mig tvungen att sära på Midas och lill-trimacen, de började mucka nu på morgonen igen Vill inte att Lilltrisses läppar skall trasar sönder mer nu!
              Så Midasen fångades upp (vilken stor å plaskig fisk!) och fick hoppa i mitt 400 L madagaskarkar istället. Där blev han direkt attackerad av de ettriga Menaramboscikliderna... å Midasen är inte snabb direkt! Men det lugnade ner sig... kan funka, Midasen är ju lugnare än den trimacen. Fast väldans var stor han såg ut i det karet!
              Förhoppningsvis sköter sig Trimacen i 720 när han är själv herre på täppan... hoppas han inte börjar med utrensningsaktioner mot de kvarvarande oskyldiga åskådarna!
              Anders L

Kommentar

• Robin
                Användare
                • January 2003
                • 4526

Det var synd, eller också bra att lillen får läka sig.
                Min stackare har fått en ful kruka att gömma sig i.
                Mvh
                Robin

Kommentar

• mrgreed
                  Användare
                  • July 2002
                  • 494

Trimacen kommer att går hårt åt dem andra fiskarna Anli.
                  Det var delvis det som gjorde att jag var tvungen att prova honom i Doviikaret.

Mvh
                  Danne

Kommentar

• anli
                    Användare
                    • March 2003
                    • 3740

citat:Ursprungligen skickat av mrgreed

Trimacen kommer att går hårt åt dem andra fiskarna Anli.
                    Det var delvis det som gjorde att jag var tvungen att prova honom i Doviikaret.
                    Hehe... jag ger aldrig upp hoppet!
                    Vem vet, han kanske har fått sig en läxa?
                    I värst fall får man göra en rockad, å låta lilltrisse gå själv med något väldigt tåligt i 400 och resten av "gott å blandat" knökas ner i kommande 900
                    Midasen har redan rumsterat om i 400, och glider runt som knölval... vilka svallvågor den firren gör!
                    Anders L

Kommentar

• Robin
                      Användare
                      • January 2003
                      • 4526

hehe, låter lite kul att se på. Film på g?
                      Mvh
                      Robin

Kommentar

• mrgreed
                        Användare
                        • July 2002
                        • 494

Fått sig en läxa
                        Han lärde sig aldrig den korta tid han huserade hos mig.
                        Ena sekunden höll han på och stressade ihjäl mina Festae för att sekunden efter åka på stryk av den Wyckii du såg på Globefish.

När han kom över till Dovii karet visade genast stora stygga vargen nät han kom i karet igen(dem fick bo i en hink så Trimacen skulle få acklimatisera sig i sin nya miljö i en timme)att här ska ingen mer bo än jag och min female.Det höll på att kosta honom livet men det är en tuff liten rackare......

Tillbaka till det andra karet dröjde det kanske 5 minuter innan han var igång på mina Festae igen.För att sedan på natten återigen bli manglad av Wyckiin.

Faktum är att han dessvärre var fullständigt inkompatibel i båda mina kar tyvärr måste sägas eftersom han hade en härlig attityd:-)

Mvh
                        Danne

Kommentar

• anli
                          Användare
                          • March 2003
                          • 3740

citat:Ursprungligen skickat av mrgreed

Fått sig en läxa
                          Han lärde sig aldrig den korta tid han huserade hos mig.
                          Ena sekunden höll han på och stressade ihjäl mina Festae för att sekunden efter åka på stryk av den Wyckii du såg på Globefish.

När han kom över till Dovii karet visade genast stora stygga vargen nät han kom i karet igen(dem fick bo i en hink så Trimacen skulle få acklimatisera sig i sin nya miljö i en timme)att här ska ingen mer bo än jag och min female.Det höll på att kosta honom livet men det är en tuff liten rackare......

Tillbaka till det andra karet dröjde det kanske 5 minuter innan han var igång på mina Festae igen.För att sedan på natten återigen bli manglad av Wyckiin.

Faktum är att han dessvärre var fullständigt inkompatibel i båda mina kar tyvärr måste sägas eftersom han hade en härlig attityd:-)
                          Du vet, de sådan schyssta fredliga vibbar hemma hos mig... lite Woodstock forever å så ... klart sånt påverkar!
                          Anders L

Kommentar

• deelay
                            Användare
                            • September 2002
                            • 5394

citat:Ursprungligen skickat av Laesk

Haha nae de va dendär deelay som sa de tror jag å han har ju skägget i brevlådan hela tiden!

Men visst om du vill ha en överviktig salvini som inte kan röra på sig

Ni har missat hela poängen... JULSKINKA ska det vara =)mycket bättre en vanlig skinka.
                            http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• anli
                              Användare
                              • March 2003
                              • 3740

Här är en färsk bild på "lilltrisse" som har börjat återhämta sig.
                              Som synes är munnen fortfarande lite sargad. Men färgen och kroppen börjar ta sig! Mer hög i formen och gulare, Hoppas fenorna tar och växer ut kvickt!

Börjar synas att han är bror med Trisse nu!

Han småjagade lite fisk igår, mest för syns skull, men nu är det lugna gatan.
                              Midasen verkar trivas bra med Madagaskarcikliderna i 400, rensar ut bra bland planteringarna och gräver jättegropar. Har fin teckning och ser nöjd ut...
                              Anders L

Kommentar

• Robin
                                Användare
                                • January 2003
                                • 4526

Stackarn.. han ser ju nästan helt demolerad ut.
                                Mvh
                                Robin

Kommentar

Arbetssätt...