Centraler fightas

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cutekid
    Användare
    • January 2003
    • 3368

Känns ju lite surt attbehöva dela av ett kar bara för att man inte kan ha 2 hanar i det. Det ligger säkert en tjusning i det med men jag kan tyvärr inte se det. :=)
    Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• Robin
      Användare
      • January 2003
      • 4526

Just nu känns det mkt intressant så som FI säger att prova lite. Man kan ju faktiskt använda sig av uttrycket: "Den som lever får se"
      Mvh
      Robin

Kommentar

• Cutekid
        Användare
        • January 2003
        • 3368

He he jag har faktiskt haft en "petfish" en gång i tiden. Jag hade en Oskar vid namn Jansson tror jag att det var. Räddade honom från den lokala fesk affären. Han repade sig dock fort och blev stor och stark. Jansson var ganska charmig men dock lite lam. Coolast var när han käkade en 30 cm daggmask ur händerna på mig, han gillade också att bli klappad på ryggen.
        Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

robin: Det är ju knappast att gå under isen för att man vidgar sitt akvarieintresse.

Om jag hade möjlighet så skulle jag nog ha ett akvarium för varje biotop då det mesta med ciklider intresserar mig. Jag är för tillfället tvungen att hårdprioritera...[V]

Men som jag sagt tidigare så är det roligt och väldigt intressant att följa andras passion för olika biotoper och ciklider. Jag lär mig personligen väldigt mycket om ciklider via t ex dessa trådar om CA...det är bara inspirerande.

*Det är inte annat än att man kan sitta och småplanera ett CA akvarium eller vilken biotop det nu må gälla, genom den kunskap man snappar upp av andra skickliga(re) ciklidister*

Kommentar

• Robin
            Användare
            • January 2003
            • 4526

Senaste nytt: Salle som han nu heter har börjat lära sig jaga småfisk, tyvärr med inga större framgångar men han kämpar på.
            Lite levande mat och motion är ju aldrig fel.
            Mvh
            Robin

Kommentar

• anli
              Användare
              • March 2003
              • 3740

citat:Ursprungligen skickat av robin

Senaste nytt: Salle som han nu heter har börjat lära sig jaga småfisk, tyvärr med inga större framgångar men han kämpar på.
              Lite levande mat och motion är ju aldrig fel.
              Är viktorior snabba saker, eller är han bara fumlig?
              Anders L

Kommentar

• Robin
                Användare
                • January 2003
                • 4526

citat:Ursprungligen skickat av anli

Är viktorior snabba saker, eller är han bara fumlig?
                Jag skulle nog säga att det är både och.
                Har hört att viktorior är ganska snabba och Salle är väl kanske inte den vassaste jägaren för tillfället.
                Mvh
                Robin

Kommentar

• jinnarparen
                  • April 2002
                  • 2670

robin: Vad var det mer för fiskar som du skulle ha ner i karet och hur stort var karet.
                  Salvinin kan vara rejält tuff, att hanen nu har kommit i först kan ställa till det för de andra sen.
                  Sen är salvinin ingen utpräglad rovfisk så det är därför det ser lite klumpigt ut.

Se där, det går ju att skriva ett inlägg utan fiskpolitik !!
                  Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Laesk
                    Användare
                    • February 2004
                    • 2447

Jinnar... 450 liter, green texas och midas
                    vad jag hört iafall.
                    Lennart "Laesk" Axelsson
                    http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

With CANON you can!

Kommentar

• Robin
                      Användare
                      • January 2003
                      • 4526

Rätt Lärre!

Vad jag hört och läst är det 3 aggressiva fiskar vilket kanske ställer till det lite men det kommer ta ett bra tag innan de växer ur karet. Sen att Salle är först ner i karet tror jag inte gör något. Som sagt är jag inte färdig med inredningen och kommer ta ur allt (förutom sanden) ändå när jag får de andra fiskarna.

Den salvinin jag har nu är inte den jag beställt. Denna fanns i affären där jag beställde mina fiskar. Ägaren ville bli av med den och jag sa att jag kunde ta den. Nu ska jag ringa och avbeställa den salvini jag inte fått ännu eftersom inget är skickat kan det inte vara så svårt.

Sen har jag även funderingar på att hålla ett par tillsammans med Salle fast vet inte vilken art. Att jag då väljer endast hanar är ju först att aggressionen dämpas lite samt att jag vill testa flera arter så här i början av min "CA-karriär".
                      Mvh
                      Robin

Kommentar

• FI
                        Användare
                        • August 2002
                        • 3743

Hur stora kommer de andra firrarna att vara och hur stor är salvinin du tänker avbeställa?
                        Det är alltid lättast att börja med mindre fiskar som får växa upp ihop än att fösa ihop dem då de redan är rätt stora.
                        Fredrik Isaksson
                        Bildarkivet

Kommentar

• FI
                          Användare
                          • August 2002
                          • 3743

Fast salvinin växer groteskt sakta så det kanske är bra att den har lite storlek.
                          Fredrik Isaksson
                          Bildarkivet

Kommentar

• Robin
                            Användare
                            • January 2003
                            • 4526

Den salvini jag har nu är 15 cm knappt och de andra kommer väl ligga runt 7 cm skulle jag tro.
                            Mvh
                            Robin

Kommentar

• FI
                              Användare
                              • August 2002
                              • 3743

Det kan nog bli knepigt att hålla salvinin i schack med de småttingarna, 15cm salvini är inte att leka med. Men som sagt "Den som lever får se".
                              Fredrik Isaksson
                              Bildarkivet

Kommentar

• Laesk
                                Användare
                                • February 2004
                                • 2447

De kan va bra att en är mkt större än dem andra, för då känner han sig överlägsen å slipper visa hur stor å stark han är. dvs: han blir lugn å fin. Lugn å lugn... ah ni förstår.

Jo salvinis växer hur sakta som helst, min har inte vuxit nånting sen jag köpte den för 2 månader sen eller nått, flowerhornen som går i samma kar har vuxit typ 2cm.
                                Lennart "Laesk" Axelsson
                                http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

With CANON you can!

Kommentar

Arbetssätt...