Jag vill inte höra nåt om "Tr***ar" i denna tråd... håll den "pure"!
Centraler fightas
Kollaps
X
-
-
citat:Ursprungligen skickat av anli
citat:Ursprungligen skickat av deelay
Anli ge f*n i o lura in unga ofördärvade människor i ca träsket
ROBIN GE INTE ETFER FÖR SÅNT HÄR!!!!!!!!!!!!!!!!!
MUHAHAHAHA!!!!
... and its more coming that way!
Själv har man ett 260 med 2 små midas/labiatus, 6-7cm 1+1
1st 375 med Trimac hona 15cm
1st 375 med flowerhorn 10cm , salvini 7cm .
Så visst är man långt inne i centralamerika å seglarKommentar
-
Ohhh vad trött man blir när man ska ha en utläggning i ämnet och inlägget försvinner för att ciklid.se sunkar vid tillfället man ska skicka.
Jaja , men hoppas att lilltrisse hänger i och klarar biffen och att båda accepterar varandras närvaro till slut, vore ju kanon med två såna fiskar i samma kar!
Slapp ni ett kontroversiellt inlägg angående de två lägren det försvann i intet, kanske lika bra det. Vilket läger jag tillhör? Gissa!
Mvh JariKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Mattias Andersson
Har faktiskt varit ägare till troffar, men då det var för litet kar så blev de aldrig nåt bra.....[V]Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Cutekid
citat:Ursprungligen skickat av Mattias Andersson
Har faktiskt varit ägare till "grymt fina men tråkiga fiskar", men då det var för litet kar så blev de aldrig nåt bra.....[V]Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Tricella
citat:Jag vill inte höra nåt om "Tr***ar" i denna tråd... håll den "pure"!
Förstår inte att det skall behöva bråkas i varenda tråd numera?
Är det någon allmän överkänslighet som plötsligt har drabbat ciklid.se?
Centraler handlar ju tråden om! Och trådar om centraler skall man vara rädd om.... så jäkla många är det inte!Anders LKommentar
-
Varför inte öppna en "min fisk är bättre än din" tråd så slipper vi tjafset i övriga trådar.
citaten mindre Trimaculatumen (lilltrisse) övergick till flört i den grävda gropen igen...
En liknande historia inträffade för någon månad sedan hos mig. Min största labiatum hane hade gett sig den på att de två mindre var honor. De gjorde dock inga sådana närmanden som din trisse utan höll på sig (i motsats till doviin som jag skrev om förut).
När den stora hanen tröttnade på dessa så hackade han helt enkelt ihjäl dem under en dag. Givetvis en vardag när ingen var hemma.
Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
CA är faktiskt himla skoj fiskar, inget o sticka under stolen med.
Jag har haft ett gäng olika förr i tiden o satt o njöt många timmar men som sagt 3 biffiga burkar skulle jag vilja ha med lite olika fisk i för att vara helt nöjd.Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av deelay
CA är faktiskt himla skoj fiskar, inget o sticka under stolen med.
Jag har haft ett gäng olika förr i tiden o satt o njöt många timmar men som sagt 3 biffiga burkar skulle jag vilja ha med lite olika fisk i för att vara helt nöjd.
Nog om detta!
Jag funderar på att tillsätta salt för att eventuellt underlätta läkningen av Lilltrisses "munsår", undvika möjlig svamp å så... har dock ingen pelj på mängden? Hjälp någon? Vad e lagom?
Anders LKommentar
-
Jag brukar (när jag kommer ihåg det) tillsätta 1 dl/100 l bara för att fiskarna skall må bra.
Förmodar att det skulle behövas en starkare dos här.
Att höja temperaturen är nog inte helt fel det heller.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Var bara noggrann med att pytsa i saltvattnet lite åt gången, fengäddan du har i karet mår inte så bra av salt. Då mina jaggor höll på att gå åt av vitapricken så körde jag i ca 1dl salt per 100 liter lite för hastigt, jaggorna piggnade till men en senegalus fick liksom "brännsår", stora bleka partier över hela kroppen. Tog förmodligen ett halvår innan de var borta.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Kör åxå drygt 1dl salt/100l vatten till mina 'odjur' !!
brukar läka fint ! blir dock en del R kvar !!
Nyttjar Konsums grovkorniga 'havssalt' i påsar.
Lycka till ! //GunnarDygnet har 24 timmar ...minst !
GunnarKommentar
-
-
citat:Ursprungligen skickat av Tricella
Fast det är klart, i jämförelse med Anli´s Trimacs så får jag nog hålla med dig om det.
Varför man vill ha en ensam hyperaggressiv hane i ett stort akvarium är en annan fråga; jag har personligen aldrig förstått hela petfish-grejen.
Kommentar
-
ciklidhonor blir lika galna, bara kolla Fi's stora midas-hona.
citat:
Varför man vill ha en ensam hyperaggressiv hane i ett stort akvarium är en annan fråga;fish r friendKommentar
Kommentar