Lite Glad :P

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zoomi
    Användare
    • September 2004
    • 142

Lite Glad :P

Min svärdbärarhona har varit tjock nu i ca en vecka och nu på morgonen såg jag att hon födde, sm dem andra fiskarna hysteriskt jagade och jag flyttade fort in henne i yngelburken, jag lyckades fånga det ynglet som var utanför men nu har jag släppt ut henne efter att hon fött 25 ungar, inte lika många som förra (35 varav 10 klarat sig och är "stora" ca 1-2cm)
    Men lika glad är jag för det.

Jag bara undrar hur stora dem måste vara innan jag kan släppa ner ynglena till akvariumet igen.
    Har ett yngel som e drygt 2 cm men jag har testat att släppa ner det men fiskarna jagar det så jag vågar inte.
    Mina andra fiskar är:
    4 dvärggurami
    2 svärdbärare
    2 segelfensmolly
    10 kardinaltetror
    1 segelfenspleco
    Den som inte orkar jobba får nöje nobba!
  • copy
    Användare
    • September 2004
    • 68

Du får prøve sleppe dem ned når det er mørkt,men de bør være 3cm store..
    Kommer jo litt an på hvor stort ditt kar er da og om det er noen gjømmesteder der?
    mvh atle
    <b><font color="red">Copyzoon</font id="red"></b>

Jeg glemmer alltid noe!!!!

Kommentar

• thomas1wallen
      Användare
      • October 2004
      • 121

Hej!
      Skaffa REJÄLT med flytväxter och andra gömställen så kanske du inte ens behöver flytta honan när hon föder, men det beror ju på hur mycket yngel du vull ha, en stor hona kan (beroende på variant) få uppåt 100 yngel, även om färre är vanligare. Får man för mycket yngel så kan de bli stressade och dö bara av det....
      Kardinaltetrorna kan vara "svåra"/duktiga på att äta yngel, men som jag ser det är det "bra" att alla yngel inte överlever, det blir ju i gengäld starka exemplar kvar...

Kommentar

• blunder

hej!
        mitt ena kar är 54 liter coh i det akvariet har jag dessa fiskar: 1 svärdbärare, 4 blackmolly, 2 kongotetror, 3 platy, 6 vlidguppy. När jag släpper i yngel från mitt yngelkar är de ca 1 cm stora och det funkar bra. I dag släppte jag i tre svärbäraryngel com var 1 cm vardera och det har gått jättebra..växter är bra att ha så de kan gömma sej om de känner för det..
        MVH/Ida

Kommentar

Arbetssätt...