Oscars med Choklad????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • smurfen
    Användare
    • August 2004
    • 14

    Oscars med Choklad????

    Är det någon som har erfarenhet med detta? Tycker väldigt mycket om båda fiskar men har definitivt bestämt mig för oscars. Har velat ha dessa i flera år men akvaríet har då varit för litet. Nu skall jag starta upp ett 720liters för en ny grupp. Skall börja med 6små. Nu undrar jag om jag skall köpa ett par chok´lader också så att de får växa upp ihop.Eller är det en hopplös idé`????
    MVH Jenny.
  • Micke_A
    NCS Medlem
    • January 2003
    • 638

    #2
    Hej

    För ett par år sedan hade jag chokladciklider och påfåglar ihop ett tag. Jag hade ett lekpar av chokladciklid, som först gick i ett annat akvarium, och de höll sams och vaktade ynglen bra. När jag flyttade dem till påfåglarna så dog honan efter ett tags lekförbereldelser. Är osäker på om det var hanen som fick en knäpp av det stora buffliga sällskapet, och hade ihjäl honan, eller om det var påfåglarna som dödade henne. Hade mina nuvarande små chokladciklider och små påfåglar ihop i några dagar, och såg väl inga direkta attacker från påfåglarna, men jag flyttade chokladcikliderna till ett annat akvarium ändå, för mina små Jack Dempsey var på dem lite.

    I ett 720 tror jag mycket väl det kan funka med påfåglar och chokladciklider, men ska inte säga säkert.

    MVH Micke
    MVH Micke

    "Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336

    Kommentar

    Arbetssätt...