Dåligt vatten? Eller steril hanne? ;)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zoonie

    Dåligt vatten? Eller steril hanne? ;)

    Tjena alla NCSare!

    Jag har två frågor, varav den ena går ihop med ämnet till denna tråden

    1. För några månader sedan lekte mina zebraciklider och fick en massa yngel. Sen dess har varje lek resulterat i ägg som efter 4 dagar vitnat, och därefter blivit övergivna, och det har varit många lekar, runtom 12 ggr sen det lyckade försöket. Nu undrar jag vad detta kan bero på.
    pH är stabilt på 8,5 pga bikarbonatet jag blandar i, och nitrit existerar inte alls. 3st Fluval 4+ i ett 540L. Temp på ca 26-27grader. Syrepump igång oftast. Vattenbyte en ggn i veckan.

    2. Jag hade tänkt gå med i NCS. Jag undrar dock; om jag betalar in nu, gäller mitt medlemskap ett helt år från inträdesdatum eller bara fram till nyår?

    tpf /Hotan M
  • Zoonie

    #2
    Help, please?

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • April 2002
      • 14633

      #3
      citat:1. För några månader sedan lekte mina zebraciklider och fick en massa yngel. Sen dess har varje lek resulterat i ägg som efter 4 dagar vitnat, och därefter blivit övergivna, och det har varit många lekar, runtom 12 ggr sen det lyckade försöket. Nu undrar jag vad detta kan bero på.
      pH är stabilt på 8,5 pga bikarbonatet jag blandar i, och nitrit existerar inte alls. 3st Fluval 4+ i ett 540L. Temp på ca 26-27grader. Syrepump igång oftast. Vattenbyte en ggn i veckan.
      Svårt att svara på. Några månader är inte hur mycket som helst och de kanske har blivit otajmade av någon orsak. Funkar det inte efter ett tag så får du fundera på att byta hane.
      citat:. Jag hade tänkt gå med i NCS. Jag undrar dock; om jag betalar in nu, gäller mitt medlemskap ett helt år från inträdesdatum eller bara fram till nyår?
      Du bör ställa så har skilda frågor i två trådar för att få snabbt svar. Om du betalar nu så blir du medlem till nyår, och får alla årets tidningar (1-3) på posten och sedan nr 4 i december.
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • Zoonie

        #4
        Ok tack för svaret =)

        Kommentar

        Arbetssätt...