Den som kan vara mest neutral på forumet vinner. []
Bonuserbjudande 2004
Kollaps
X
-
-
helt underbart gubbar!
Så fort det blir diskussioner om vad som är politiskt korrekt här på forumet, så blir det ett pärlband av svar!!!
Jag har ett förslag på T-shirt!!! Har den grymmaste cikliden ritade genom tiderna med ett par ascoooola solbriller på sig...
Vit tight-top och med cikliden på ryggen...och med texten: ".........." dvs en tävling vi startar NU...bästa textförslag 2004!!! Kom igen...jag har bilden ni kommer med texten *S*
Deathdealer"- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
"– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!Kommentar
-
Vad är det för skillnad att ha Tropheus och Trewavasae egentligen, Kjell? Trewavasae är ju din favorit, om jag inte missminner mig? [)]Kommentar
-
jisses det är fiskar vi pratar om, en hobby. det är väl inte helt oväntat att någon gillar en annan art än den du har.
föresten så är min pappa starkare än dinKommentar
-
Ta nu ett djupt andetag och pausa lite.
Att Tropheus är akvaristernas nördfisk råder det inga tvivel om. Den är dyr, relativt exklusiv, trivs bäst i artakvarium som gärna får vara lite spartanskt inredda och den har höga krav på vattenkvalitet, foder och cirkulation.
"Nörd" har i alla fall enligt min mening tappat sin negativa klang och har istället blivit en positiv benämning. Dvs en nörd (eller nerd) är en person med ett starkt intresse för någonting och nästan lika ofta ett stort kunnande inom just sitt specifika område.
Lite retsamt skämtande har definitivt sin plats på forumet imho.
Det finns folk som nerdar in på guppies också, för att inte tala om killioterna
/Jonas, både nörd och prylbög540 (180x60x50) under uppbyggnad
30L Nano under planering
Drömmer om ett NanorevKommentar
-
Uj uj uj, ett "min fisk är inte lika nördig som din fisk"-käbbel! Idag är det verkligen fredagMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av anli
citat:[i]
/LasseKommentar
-
...är intimt förknippat med vätska
...grannen kommer att kasta lystna blickar
...mmmmm
...the truth is out there [?]
Nu är det slut med aptitretare för ett tag, håll utkik efter mer info senare...[]
/MikaelSkriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.
- Lars FalkKommentar
-
Klart "irriterande" med dom här aptitretarna[V]
För min del så hoppas jag på att en matberedare och agar kommer att ingå i erbjudandet. Är också mycket sugen på en cirkulationspump av märket tunze, så ta med även en sådan till ett riktigt bra pris.//Stefan LindstedtKommentar
-
citat:Är också mycket sugen på en cirkulationspump av märket tunze, så ta med även en sådan till ett riktigt bra pris
Men jag hade inte tackat nej till detKommentar
-
citat:
Tänk att det uppenbarligen finns ett sätt att vara humoristisk som är ok och riktigt, jag lär få köpa mig ett ton avlatsbrev för att bota alla synder jag begått på detta område, ty jag äro för gemen för att taga lärdom.
Eftersom jag uppenbarligen är helt abnorm och inte passar in i mallen för hur styrelsemedlemmar i NCS ska vara utgår jag från att årsmötet i Filipstad nästa år entledigar mig från uppdraget.
Jag avgör inte vilken humor som är bra eller dålig annat än vad jag personligen anser. Det är absolut ingen mall för hur det skall vara för andra...utan enbart vad jag själv tycker är roligt. Jag tycker dock att jag har precis lika mycket rätt som någon annan att tala om ifall jag tycker det var roligt eller inte.
Att jag sedan tycker att du betett dig respektlöst är min åsikt efter de diskussioner vi haft nyligen och det står jag för.
Jag har aldrig, och kommer heller aldrig, att ifrågasätta någons plats i styrelsen. Jag tycker att det känns löjligt att man tar ut sådana svängar för att jag var kritisk till ditt "skämt" (inte oerhört många glada smilies där Kjell?).
En styrelsemedlem skall givetvis kunna diskutera på forumet som alla andra...så nu var det sagt också.
Största nörden av alla är nog jag...och det struntar jag blankt i om jag ska vara ärlig.
Jag hoppas att bonuserbjudandet blir till glädje för många och att alla blir nöjda med vad Mikael lyckats plocka fram.Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Tricella
citat:
Tänk att det uppenbarligen finns ett sätt att vara humoristisk som är ok och riktigt, jag lär få köpa mig ett ton avlatsbrev för att bota alla synder jag begått på detta område, ty jag äro för gemen för att taga lärdom.
Eftersom jag uppenbarligen är helt abnorm och inte passar in i mallen för hur styrelsemedlemmar i NCS ska vara utgår jag från att årsmötet i Filipstad nästa år entledigar mig från uppdraget.
Jag avgör inte vilken humor som är bra eller dålig annat än vad jag personligen anser. Det är absolut ingen mall för hur det skall vara för andra...utan enbart vad jag själv tycker är roligt. Jag tycker dock att jag har precis lika mycket rätt som någon annan att tala om ifall jag tycker det var roligt eller inte.
Att jag sedan tycker att du betett dig respektlöst är min åsikt efter de diskussioner vi haft nyligen och det står jag för.
Jag har aldrig, och kommer heller aldrig, att ifrågasätta någons plats i styrelsen. Jag tycker att det känns löjligt att man tar ut sådana svängar för att jag var kritisk till ditt "skämt" (inte oerhört många glada smilies där Kjell?).
En styrelsemedlem skall givetvis kunna diskutera på forumet som alla andra...så nu var det sagt också.
Största nörden av alla är nog jag...och det struntar jag blankt i om jag ska vara ärlig.
Jag hoppas att bonuserbjudandet blir till glädje för många och att alla blir nöjda med vad Mikael lyckats plocka fram.Magnus LovgrenKommentar
-
-
De nördigaste fiskarna måste ju vara nattaktiva malar - föreställ er malentusiasten som står framför sina 20 kar och försöker förklara sin passion för en tjej med skapligt höjda ögonbryn - "Jaså, du menar om man ser dem? Nja, det gör man väl inte direkt, men de är jätteintressanta!". Misstänker att det är en ännu bättre dejtdödare än "Vill du kolla på mina ciklider?" (Dessutom är det ju så, i alla fall om man ska tro Hollywood, att alla akvarier i dejternas förlovade land, USA, är tända nätterna igenom, vilket gör att man kan visa sina ciklider även om man kommer hem med ett femitreragg, medan jag antar att malarna helt enkelt aldrig visar sig.)
Kan vi inte bara gemensamt ge oss på malarna istället för att käbbla om olika nördiga ciklider? Ner med malarna, stoppa malarna!Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen. <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
http://www.stockholmsciklidklubb.com http://akvarium.ramsberg.net <font color="red">Nya bilder!</font id="red">Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av fredrikr
De nördigaste fiskarna måste ju vara nattaktiva malar - föreställ er malentusiasten som står framför sina 20 kar och försöker förklara sin passion för en tjej med skapligt höjda ögonbryn - "Jaså, du menar om man ser dem? Nja, det gör man väl inte direkt, men de är jätteintressanta!". Misstänker att det är en ännu bättre dejtdödare än "Vill du kolla på mina ciklider?" (Dessutom är det ju så, i alla fall om man ska tro Hollywood, att alla akvarier i dejternas förlovade land, USA, är tända nätterna igenom, vilket gör att man kan visa sina ciklider även om man kommer hem med ett femitreragg, medan jag antar att malarna helt enkelt aldrig visar sig.)
Kan vi inte bara gemensamt ge oss på malarna istället för att käbbla om olika nördiga ciklider? Ner med malarna, stoppa malarna!Anders LKommentar
Kommentar