Bonuserbjudande 2004

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anli
    Användare
    • March 2003
    • 3740

citat:Ursprungligen skickat av Cutekid

Varför kallar du tropheus för nörd fisk Mikael? Har du hållit tropheus någon gång? Känns som att en person som sitter i styrelsen för NCS borde ha en mer normal inställning än du.
    Gu va trist.. har du ingen humor Calle!
    Skönt någon i styrelsen inte e nördig
    Kan väl inte anses som normalt att... nej, nu skall jag vara tyst

ps. Vad är normalt förresten?
    Anders L

Kommentar

• Ola Svensson
      Användare
      • April 2002
      • 14633

Vilken ciklid skulle inte vara en nördfisk?
      Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• anli
        Användare
        • March 2003
        • 3740

citat:Ursprungligen skickat av Ola Svensson

Vilken ciklid skulle inte vara en nördfisk?
        Dom man har själv så klart!

Nej allvar nu, som bonus erbjudande vill jag har lite fräcka svart t-shirts med cool vit text, exempelvis:
        "Malawi make great feeders"
        "Riktiga män har stora ciklider"

eller nåt sånt...
        Fast stora pellets å schyssta böcker blir oxå bra, lite nördigare men kanske lugnast
        Anders L

Kommentar

• Kjell Fohrman
          Användare
          • April 2002
          • 4619

citat:Varför kallar du tropheus för nörd fisk Mikael? Har du hållit tropheus någon gång? Känns som att en person som sitter i styrelsen för NCS borde ha en mer normal inställning än du.
          Självklart måste man ställa som krav på de som sitter i styrelsen att de är 100% objektiva vad gäller fiskar - så fy på dig Mikael.
          Så därför är det oerhört skönt att man äntligen kan ta bladet från munnen efter alla år med påtvingad tystnad (styrelseuppdrag) kan komma ut från garderoben och avslöja - jag anser troffar är nördfiskar och att alla som håller troffar är nördar[:0]
          Där fick ni väl så ni teg Christian och David i styrelsen - era [] nördar[B)]

Kommentar

• Robin
            Användare
            • January 2003
            • 4526

Fortsättning på anlis inlägg: tryck på t-shirt

"för stora fiskar krävs män med skägg"

Mvh
            Robin

Kommentar

• imported_n/a
              Användare
              • July 2004
              • 428

Kjell! .
              /Lasse

Kommentar

• StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

Vad är det som brukar sägas om män som skaffar STORA, vräkiga saker..."BIG things for SMALL people"...hm hm-förlängare har man ju hört talas om...men en CA-attrapp är ju något nytt.

I övrigt håller jag med både Cutekid och Kjell i det som de skrivit. Visst ska det finnas utrymme för humor, men humor kan skrivas på olika sätt...Mikael är ändå representant för NCS.

Kommentar

• anli
                  Användare
                  • March 2003
                  • 3740

citat:Ursprungligen skickat av Tricella
                  I övrigt håller jag med både Cutekid och Kjell i det som de skrivit. Visst ska det finnas utrymme för humor, men humor kan skrivas på olika sätt...Mikael är ändå representant för NCS.
                  Usch så politiskt korrekt å tråkig du e... normal på nåt sätt
                  å sluta mobba Mikael, han e kung i styrelsen från och med nu!

Kör du skoda eller
                  Anders L

Kommentar

• imported_n/a
                    Användare
                    • July 2004
                    • 428

citat:Ursprungligen skickat av Mikael

troppeus eller trappes eller vad dom nu heter, en riktig nördfisk
                    /Mikael
                    Så sant
                    /Lasse

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

Nepp...men jag behöver inga attribut som gör mig stor och stark, jag är det naturligt.

Mikael är duktig, men uttrycker sig lite för respektlöst för att vara kung.

Politisk och korrekt? Ja hellre det senare för politiker munnar utan att det kommer ut särskilt viktigt...hm...förresten...jag kanske är politiker ändå.

Kommentar

• Mikael
                        Användare
                        • April 2002
                        • 347

• Ola har helt rätt = jag måste vara en av de större nördarna eftersom jag har ciklider från malawi, tanganyika och sydamerika samt massa malar och tetror och annat kul. Bara att skaffa ngn centralamerikanare så är pallplatsen klar.
                        • Tänk att det uppenbarligen finns ett sätt att vara humoristisk som är ok och riktigt, jag lär få köpa mig ett ton avlatsbrev för att bota alla synder jag begått på detta område, ty jag äro för gemen för att taga lärdom.
                        • Eftersom jag uppenbarligen är helt abnorm och inte passar in i mallen för hur styrelsemedlemmar i NCS ska vara utgår jag från att årsmötet i Filipstad nästa år entledigar mig från uppdraget.

Innan jag informerar lite om bonuserbjudandet vill jag bara upplysa om att ovanstående är tänkt att vara roligt[)]. Vad gäller styrelseuppdraget är det dock ett uns av allvar. Jag sitter självklart inte kvar om det saknas förtroende bland medlemmarna. Detta är emellertid en fråga som ska diskuteras på annan plats, inte i denna tråd.

Styrelsen hoppas att kunna presentera ett bonuserbjudande inom de närmaste veckorna. Arbetet är i full gång och era förslag till produkter beaktas (utom T-shirt då ). Det är med andra ord hög tid för oss medlemmar att värva en ny medlem och för dig som inte är medlem att slå till nu. Vi återkommer med ett sista datum för inbetalning för den som vill kunna ta del av bonuserbjudandet.

/Mikael
                        Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

- Lars Falk

Kommentar

• Kid
                          Användare
                          • March 2004
                          • 256

Kjell,
                          HeHe! Skönt att kunna säga vad man vill!?

Mikael
                          Oj vad allvarlig tonen blev? Det mesta är väl på skoj?!
                          Är relativ ny medlem och tycker personligen att folket på styrelsen gör att bra jobb (även du Mikael ). Är väldigt tacksam för att någon tar på sig ansvaret som krävs. Själv skulle jag nog inte kunna ta den belastningen.
                          So keep up the good job!

mvh
                          /Kid

Kommentar

• MagnusL
                            Användare
                            • January 2004
                            • 326

citat:Ursprungligen skickat av Cutekid

Varför kallar du tropheus för nörd fisk Mikael? Har du hållit tropheus någon gång? Känns som att en person som sitter i styrelsen för NCS borde ha en mer normal inställning än du.
                            Allvarligt.. Ta ett djupt andetag och slappna av..
                            Magnus Lovgren

Kommentar

• Kjell Fohrman
                              Användare
                              • April 2002
                              • 4619

OK - då skriver jag ett inlägg utan smileys då, dvs ett mer allvarligt.

Självklart har de som sitter i styrelsen rätt att ha sina egna favoritfiskar, självklart har de också rätt att plädera för sina favoriter, ja t.o.m. att plädera mot de fiskar som de inte gillar.
                              Man får faktiskt acceptera och leva med att även styrelsemedlemmar har olika inriktning på sin hobby (tur det för övrigt) och att de också får diskutera detta på samma sätt som alla andra. Det vore ju för övrigt mycket märkligt om det inte vore så.
                              Nu skall ju dessutom sägas att Mikael dessutom kryddade sitt inlägg med diverse smileys så hur någon överhuvudtaget på något sätt skulle kunna vara kritiskt mot hans sätt att skriva det är fullkomligt obegripligt.

Vad gäller olika inriktningar på olika fiskgrupper så är det däremot viktigt att Ciklidbladet är neutralt så långt det går och att alla "typer" av fiskar kommer med.
                              Det tycker jag också att Ciklidbladet gör så långt det är möjligt.

En sak som däremot styrelsemedlemmar inte skall gå in i och plädera för eller emot är inställningen till olika affärer eftersom det handlar om kommersiell verksamhet.
                              Ciklidhälsningar
                              Kjell

Kommentar

• Torsten
                                NCS Medlem
                                • September 2002
                                • 647

Helt rätt Kjell!!

Skall man åsiktsförbjudas bara för att man sitter på en förtroendepost?? Jag trodde det var tvärt om, man har en åsikt och väljs därför till tex. en styrelse för att uttrycka den..

Kommentar

Arbetssätt...