Bonuserbjudande 2004

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jolo
    Användare
    • September 2003
    • 35

Jag vill ha en pH-mätare till ett fint pris. Är så dj..la trött på färgvätskorna.....

Kommentar

• Johan W
      Användare
      • May 2004
      • 266

Större lägenhet ... ett 720 ... 2000 spänn till fisk ... och en veckas semester att fixa till och ytterliggare en vecka att sitta och njuta.

En ny bok skulle också vara trevligt

Kommentar

• ozric
        Användare
        • March 2004
        • 3187

En film av nåt slag lät troligt...
        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

Kommentar

• roccster
          Användare
          • August 2004
          • 583

Jag går på Deaths fjärr, den hade varit ovärderlig

MVH

/ Richard
          http://www.ornemark.com

Kommentar

• Christer T

citat:Jag vill ha en pH-mätare till ett fint pris. Är så dj..la trött på färgvätskorna.....
            Är 500 pix ett fint pris? Titta då här: http://www.sagitta.se/matutr5.html#anchor268858

Kommentar

• roccster
              Användare
              • August 2004
              • 583

Christer: den såg intressant ut. Moms tillkommer dock och då hamnar man ju på dryga 600:-
              MVH

/ Richard
              http://www.ornemark.com

Kommentar

• Christer T

citat:Christer: den såg intressant ut. Moms tillkommer dock och då hamnar man ju på dryga 600:-
                Sorry! Tänkte inte på att det var utan moms. Jämför man med andra priser måste det vara ganska bra ändå?

Christer C

Kommentar

• deathdealer
                  Användare
                  • August 2004
                  • 1639

tjenixen gubbs!!!

nu kommer han med en dum fråga igen;
                  När man har fått ett "stabilt" vatten dvs bra kH och pH värde varför i hela friden hålla på att MÄTA detta värde i tid och otid?!?!?!?
                  Att skaffa sig en digital-mätare måste vara MER overkill än något annat???
                  Droppar...tja, om man nu skulle mäta pH värdet 1 gång/vecka, så skulle väl en test räcka ca 1år???? och det är klart...kostar testen under hundringen, så blir det grymmt ekenomiskt att köpa en digital-mätare för 600-2500:-!!!

Vill inte vara kritiskt MEN det måste väl finnas bättre saker att önska *S*
                  Biobollar......svindyra, och dom håller ju inte hur länge som hellst.....för det verkar som de flesta här är ekonomer, så det borde väl vara ett bra förslag!!!

En som vanligt RETLIG Deathdealer *S*S*S*S*
                  "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                  "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• Ola Svensson
                    Användare
                    • April 2002
                    • 14633

Efter att i åratal använt de väldigt enkla färgvätskorna och i förväg aldrig gissat fel på vad de ska visa så mäter jag aldrig någonting längre och enligt mig är pH pennor skräp (erfarenheten kommer från undervisning).
                    Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• deathdealer
                      Användare
                      • August 2004
                      • 1639

Rock ´n Roll Ola Svensson :-)
                      Det var roligt att det fanns samma tänk (har själv använt pH meter både digitala och kemiska vi labbar på skola) och INGET har varit lättare än de tester jag använder till karen!!!

Deathdealer
                      "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                      "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• Jolo
                        Användare
                        • September 2003
                        • 35

pH-mätare...

Vill ogärna föra polemik i denna fråga som ju skulle handla om en tidig julklapp.

Tackar för länken - jag beställer den. Det blir inte den första "onödiga" hobbyprylen jag har köpt.

Beträffande mina svårigheter med testvätskorna hänvisar jag till ett tidigare inlägg

.. den som ändå hade haft ett bra färgseende!

Kommentar

• Mikael
                          Användare
                          • April 2002
                          • 347

...estetiskt tilltalande

...exklusiv begränsad upplaga

...buy or be forever doomed []

/Mikael
                          Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

- Lars Falk

Kommentar

• Centurion
                            Användare
                            • October 2003
                            • 210

T-shirt!
                            Hoppas bara den finns i small... brukar alltid bli utan när det erbjuds t-shirts pga "finns i L-XL-XXL-XXXL" :-P
                            http://www.adelgren.se/akvarium/

Kommentar

• Mikael
                              Användare
                              • April 2002
                              • 347

Apropå T-shirt.

NCS har under våren 04 äntligen blivit av med de gamla t-shirts som legat och skräpat på Christers lager Jag var själv tvungen att köpa en gråmelerad variant med en konstig fisk på, troppeus eller trappes eller vad dom nu heter, en riktig nördfisk hur som helst, och dessutom pryddes t-shirten av årtalet 1995. En riktig höjdare alltså...[xx(] Med andra ord så är det INTE någon ny variant av det som redan är prövat som väntar där ute i vintermörkret...

/Mikael
                              Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

- Lars Falk

Kommentar

• Cutekid
                                Användare
                                • January 2003
                                • 3368

Varför kallar du tropheus för nörd fisk Mikael? Har du hållit tropheus någon gång? Känns som att en person som sitter i styrelsen för NCS borde ha en mer normal inställning än du.
                                Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

Arbetssätt...