If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Tackar. Visst är det snyggt på ett sätt, men jag tycker det blir för stark belysning...jag skulle gärna se en mer dämpad belysning.
Jag tycker att fototona på Mickes akvarium inte gör sig rättvisa. Det ser mkt bättre ut live. Håller med Hank här. Sätter man spottarna höger upp får man ett mkt mer levande ljus i karet, dvs att krusningarna på vattenytan avspeglas på botten. Snyggt i mina ögon. Ett tips är att testa att lyfta upp eran ljusramp en bra bit över akvariet. Blir mkt snyggt ljus då.
citatätter man spottarna höger upp får man ett mkt mer levande ljus i karet, dvs att krusningarna på vattenytan avspeglas på botten. Snyggt i mina ögon.
Vet inte om det beror på ditt DIY tips Tricella, men rusta i Malmö har slut på 3m (just) blå flexneon!! Finns 6m och längre kvar fast detta är lite för långt för min del!!
Får väl försöka på annat håll!
Det är blåa dioder...du ser slingan på min tidigare länk till Rusta.
Det är anti-shake på kameran (Konica Minolta DiMage Z3), men av någon anledning fungerade den inte något vidare vid sådan mörkertagning (eller jag för okunnig än). Å andra sidan var syftat med fotona mer att påvisa ljuset än att ta "Årets månskensfoto"...
Tyckte det så ut som focus inte var rätt inställt men det är bara vad jag tyckte. Om det var en digital kamera så kan det i bland vara skäl att manuellt tälla focus eftersom autofocus fungerar dåligt i mörker
Kan meddela att Tricella's blå neon är en SUPERHIT jag är skitnöjd är ett nöje att titta i akvariet med neonljuset både malar och ciklider verkar gilla detta av någon anledning börja nästa alla Golden beta alger frenetisk under denna timma... det kanske dom gör när det är helt mörkt oxå men det vet jag inget om
Man blir ju sugen. Det ställer mig dock inför det större problemet att bygga en ljusramp, vilket jag i o f s hade tänkt göra ändå. Någon som har bilder som de känner ger en realistisk bild av ljuset som blir, vad gäller både ljusstyrka och färger, och gärna med några närbilder av fiskar och/eller miljöer?
Jag har försökt nu med min digitalkamera men bilderna blir kolsvarta
man kan möjligen uttyda något som ser ut som norrsken behöver nog annan fotoutrustning
Kommentar