För alla er frigolitbakgrundsbyggare vill jag bara tipsa er om ett verktyg som kallas foam cutter (frigolitskärare). Det är som en bågfil fast istället för ett blad går det en liten ståldråd som kopplas till ett batteri (i handtaget). Detta batteriet kortsluts vilket gör att ståltråden blir varm. Funkar helt syveränt att skära frigolit med utan att hela huset blir fullt med små frigolitpartiklar.
Man kan få tag i verktyget på Panduro Hobby (en bra variant som man kan ändra storleken på), Tradition (spelbutiken) eller närmaste Games Workshop affär.
Jag har använt detta när jag byggt 3D landskap och det är helt oslagbart. Enda nackdelen med den jag har är att den är något liten, men med lite Studio Engineering kan man lätt bygga en själv som klarar bra mycket större bitar.
Man kan få tag i verktyget på Panduro Hobby (en bra variant som man kan ändra storleken på), Tradition (spelbutiken) eller närmaste Games Workshop affär.
Jag har använt detta när jag byggt 3D landskap och det är helt oslagbart. Enda nackdelen med den jag har är att den är något liten, men med lite Studio Engineering kan man lätt bygga en själv som klarar bra mycket större bitar.
Kommentar