Södermalms Akvarieaffärer, Krukmakargatan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr.Gerhard
    Användare
    • February 2004
    • 65

    Södermalms Akvarieaffärer, Krukmakargatan

    Någon som känner till Södermalms Akvarieaffär som ligger på Krukmakargatan? Försökte söka efter deras hemsida som stod på deras skylt men hittade ingenting. De kanske inte kommit igång ännu, skulle vara intresant om någon hade lite info.
    720
  • Norpan
    Användare
    • August 2004
    • 103

    #2
    Oj, den har jag missat.. spännande, vad var det för mejladress (så man kan hålla lite koll )
    //Jenny

    Kommentar

    • Daniel Odell
      Användare
      • January 2003
      • 2437

      #3
      jan@sodermalmsakvarieaffar.se ... jag skulle nog dock bevaka hemsidan: www.sodermalmsakvarieaffar.se

      han öppnar "inom kort" .. massa killis å grejjer säger ryktet.
      fish r friend

      Kommentar

      • maltandis
        Användare
        • October 2003
        • 1567

        #4
        Ska bli skoj med en ny affär Hoppas de har mycket Tanganyika och udda Malawi.
        Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

        Kommentar

        • Norpan
          Användare
          • August 2004
          • 103

          #5
          Hm, vilken t-banestation är det som ligger närmast? Syns ju inte vad den heter på kartan.. Hm, killis, hoppas på en och annan ciklid också
          //Jenny

          Kommentar

          • Ola Svensson
            Användare
            • April 2002
            • 14633

            #6
            Inga malawi eller odlingsformer. Planen är att hålla det som inte finns i de andra affärerna, åtminstone till att börja med. Mariatorget ligger närmst. Den borde öppna snart om den inte redan gjort det. Det kommer att finnas ciklider.
            Med vänliga hälsningar

            Ola

            Kommentar

            • Norpan
              Användare
              • August 2004
              • 103

              #7
              Ola Svensson: Kul,låter som en mycket intressant butik. Ska definitivt göra ett besök där
              //Jenny

              Kommentar

              • Leopoldi
                Användare
                • February 2004
                • 1082

                #8
                Är det någon ssom varit där? Jag var där för en månad sedan och då höll dom på att sätta upp burkar för fulla muggar....och skulle få hem fisk dan efter.

                Kommentar

                • Mård
                  Användare
                  • February 2004
                  • 285

                  #9
                  Kan dom ha någon Tnganyika tro?
                  Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.

                  Kommentar

                  • imported_n/a
                    Användare
                    • October 2004
                    • 531

                    #10
                    Hej!
                    Jodå, han har öppnat Jan Wester som har Södermalmsakvarieaffär.jag och Bosse min man var där på ett möte ock det bådar gott för Janne,ett stort växtakvarium 1000 lit plus en del ciklider och sällskapsfiskar,ett bra utbud på tillbehör.Jag tror han brukar vara där på eftermiddan.MVH Ann-Mari
                    bryggan

                    Kommentar

                    • specmats
                      Användare
                      • December 2004
                      • 3060

                      #11
                      adress och öppettid tack
                      Tropheus Duboisi halembe, so
                      Melanochromis Auratus, vf
                      Synodontis Petricola, odlade

                      Akvarie-setup (Salt)

                      Kommentar

                      • Leopoldi
                        Användare
                        • February 2004
                        • 1082

                        #12
                        Allt för den seriöse akvaristen! Pelvicachromis pulcher Nigeria Pelvicachromis subocellatus Matadi Pelvicachromis taeniatus Nigeria red Killis Epiplatys infrafasciatus baroi Ebonji Poropanchax normani Fundulopanchax gardneri nigerianus Misaje Chromaphyosemion bitaeniatum Afanyangan Tetror Neolebias trilineatus Phenacogrammus interruptus Ciklider Apistogramma agassizi Apistogramma borellii Paraguay Apistogramma hongsloi Apistogramma piauiensis Apistogramma trifasciata Dicrossus filamentosus Mikrogeophagus ramirezi Pterophyllum scalare Thorichthys meeki Rio Candelaria Levandefödare Poecilia Endler Priapella intermedia Xiphophorus pygmaeus Rio Axtla Killis Aphyolebias peruensis Santa Anna Malar Ancistrus dolichopterus Corydoras eques Corydoras paleatus Corydoras rabauti Otocinclus hoppei Parotocinclus Parotocinclus Tiger Tetror Carnegiella marthae Hasemania nana Hemigrammus erythrozonus Hemigrammus bleheri Hyphessobrycon amandae Hyphessobrycon rosaceus Hyphessobrycon megalopterus Hyphessobrycon pulchripinnis Hyphessobrycon roseus Hyphessobrycon sweglesi Inpaichthys kerri Moenkhausia pittieri Nannostomus marginatus Nematobrycon palmeri Paracheirodon axelrodi Barber Oreichthys ”Sail Fin” Puntius anchisporus Puntius titteya Labyrintfiskar Betta imbellis Betta rutilans Betta pugnax Colisa chuna Sphaerichthys osphromenoides Parosphromenus Pseudosphromenus dayi Trichogaster leerii Trichogaster trichopterus Trichopsis pumila Rasboror Boraras maculatus Boraras merah Danio choprae Danio kyathit Danio roseus Sawbwa resplendens Sundadanio axelrodi Tanichthys micagemmae Trigonostigma heteromorpha Blåögon Pseudomugil gertrudae Pseudomugil signifer Gobi Tateurndina ocellicauda Regnbågsfiskar Iriatherina werneri Melanotaenia papuae Melanotaenia parva Melanotaenia praecox

                        Kommentar

                        • MagnusL
                          Användare
                          • January 2004
                          • 326

                          #13
                          Måste genast avlägga ett besök.
                          Magnus Lovgren

                          Kommentar

                          • specmats
                            Användare
                            • December 2004
                            • 3060

                            #14
                            tackar tackar..
                            Tropheus Duboisi halembe, so
                            Melanochromis Auratus, vf
                            Synodontis Petricola, odlade

                            Akvarie-setup (Salt)

                            Kommentar

                            • specmats
                              Användare
                              • December 2004
                              • 3060

                              #15
                              nåväl, ikväll var jag där och möttes av en entusiastisk akvarist som var i full färd med att få klar sin lokal som var mycket genomarbetad med nytt snyggt golv nya aluminiumhyllor för akvarium, tror det var ganska många akvarium på varje sektion, kanske 7*3, och det ska bli (tror jag) 4-5 hyllor, dessutom en massa fler akvarier, ett stort växtakvarium med 3 metallhalogen 200w var installerat med mycket snygga växter, lokalen var relativt stor och han berättade att det även kommer tanganyikaciklider! kul! malawi var i nuläget lite osäkert men vem vet..det finns nu en del tillbehör såsom filter foder etc.. Det hela beräknas vara klart till april-maj och mitt intryck är mycket positivt
                              Tropheus Duboisi halembe, so
                              Melanochromis Auratus, vf
                              Synodontis Petricola, odlade

                              Akvarie-setup (Salt)

                              Kommentar

                              Arbetssätt...