Cichlid News Magazine...

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

Cichlid News Magazine...

Med anledning av en annan startad tråd så hamnade jag på denna sajt.

Jag hittade där, bland många andra vackra nyheter, en Pelvicachromis Taeniatus (Palettciklid släkting) som är grymt snygg.

För att kolla igenom lite från detta ypperliga Ciklid Magazine så tar ni er en koll här:

Rätt kul att kolla in "What´s new" och sedan alla foton från det specifika numret. Även en del fåtal artiklar går att se. Dock inte hela magasinet...

• Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

Då och då förekommer ju också artiklar i CB som är översatta från CN. Enligt ryktena lär också den som står bakom CN (dvs Laif DeMason komma till nästa ciklidstämma) och äevn CNs redaktör (dvs Ad Konings) som har många strängar på sin lyra.

Kommentar

• Daniel Odell
      Användare
      • January 2003
      • 2437

jag brukar köpa lösnummer av cichlid news, en mycket bra och seriös "riktig" ciklid-tidning.
      fish r friend

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

citat:Enligt ryktena lär också den som står bakom CN (dvs Laif DeMason komma till nästa ciklidstämma) och äevn CNs redaktör (dvs Ad Konings) som har många strängar på sin lyra.
        Wow! Det där var riktiga smällkarameller inför nästa Ciklidstämma!

Lyckas NCS med det så blir det ju underbart när jag upplever min första Ciklidstämma!

Daniel: Vart köper du CN i lösnummer??

Kommentar

• oveb
          Användare
          • July 2004
          • 125

[quote]citat:Ursprungligen skickat av Tricella

Daniel: Vart köper du CN i lösnummer??
          Det skulle jag åxå vilja veta !! En gissning är PressStop i Gallerian ??

Min blog

Kommentar

• Kjell Fohrman
            Användare
            • April 2002
            • 4619

Men helt ärligt - nog sjutton är CB nuförtiden betydligt bättre än CN - även om CN också är en bra tidning.
            Har själv prenumererat på CN sedan det första numret och tycker inte att tidningen har utvecklats så mycket under årens lopp.

Hur går det förresten med den genomgång av utländska ciklidtidningar som du Michael i ett svagt ögonblick utlovade skulle komma i Ciklidbladet.

Kommentar

• Micke
              Användare
              • April 2002
              • 9579

citat:Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman

Men helt ärligt - nog sjutton är CB nuförtiden betydligt bättre än CN - även om CN också är en bra tidning.
              Eftersom som jag är partisk ska jag inte blanda mig i diskussionen om vilken tidning som är bäst. En sak är i alla fall Ciklidbladet otvetydigt bättre på - antalet sidor. CN kommer ut 4 ggr per år med 40 sidor per nummer, vilket totalt blir 160 sidor. CB kommer i år ut med 2 nummer på 48 sidor och 2 nummer på 56 sidor, totalt 208 sidor!

citat:Hur går det förresten med den genomgång av utländska ciklidtidningar som du Michael i ett svagt ögonblick utlovade skulle komma i Ciklidbladet.
              Jodå det kommer en sådan genomgång. Det var tänkt att jag skulle börja med den redan i nummer 1/2004 men jag har hela tiden fått skjuta på dom pga utrymmesskäl, så även nu i nr 4. Under kommande år ska jag prioritera presentationerna!
              Tanken är att jag ska presentera en utländsk föreningstidning per nummer, men också Cichlid News kommer att tas med.
              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Daniel Odell
                Användare
                • January 2003
                • 2437

Tricella: jag köper dem direkt från hemsidan.

Kjell: nej, de går inte att jämföra. CB är ett organ för en förening, jättegullig tidning med en del guldkorn. CN är en proffsig seriös ciklidtidning med en mer "vetenskaplig" inriktning.
                fish r friend

Kommentar

• Kjell Fohrman
                  Användare
                  • April 2002
                  • 4619

citat:Kjell: nej, de går inte att jämföra. CB är ett organ för en förening, jättegullig tidning med en del guldkorn. CN är en proffsig seriös ciklidtidning med en mer "vetenskaplig" inriktning.
                  Uppenbart att vi har olika smak och gillar olika saker eftersom jag tycker jämförelsen klart utfaller till CBs fördel. Just spännvidden i olika slags artiklar är det som talar för CB. Jag vill gärna ha halvvetenskapliga artiklar i CB och de förekommer ju också där - men även mer lättsamma artiklar.
                  Bortsett från Ads foton (som vi ju också har i CB) så håller fotona rent generellt oftast högre kvalitet i CB (speciellt nu efter fototävlingen).
                  Layoutmässigt är också CB betydligt roligare. CN har som sagt sett precis likadan ut sedan starten.

Nej Ciklidbladet är en tidning med en roligare artiklar med en större spännvid, bättre foton och mer förnyande och roligare layout.

Well nu behöver vi väl inte träta om detta - bägge är bra tidningar och själv har jag haft CB i mer än 25 år och CN sedan starten och lär väl fortsätta med bägge i lång tid framöver.

Kommentar

• cichlids4fun
                    NCS Medlem
                    • April 2002
                    • 3111

HEj tricella!

eftersom jag är lite lat och tyckte att länken du skickade med till taeniatusen var lite jobbig att hitta i, så vet du vad taeniatusen hette?

jah har sett cichlid news på pressbyråer vid tågstationer (brukar vara välsorterade) och så brukar de finnas på välsorterade tobaksaffärer.

om jag inte minns helt fel så går det att fixa prenumeration genom ciklidecentret i danmark

mvh

Peter
                    Mvh
                    Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

Hej Cichlids4fun...

Namnet på cikliden jag länkade till är:

Pelvicachromis Taeniatus “Bipindi”

Den finns visad under "2004apr"...

Daniel Odell...byt tillbaka till "Orm"!

Det var ett hugg ifrån en kobra som du levererade (eller en mustig kramning från en boa)...

citat:CB....jättegullig tidning med en del guldkorn.
                      citat:CN är en proffsig seriös ciklidtidning med en mer "vetenskaplig" inriktning.
                      Whoaamba!

För övrigt...tack för tipset Daniel!

Kommentar

• cichlids4fun
                        NCS Medlem
                        • April 2002
                        • 3111

TAckar!

det var ju roligt att den fisk vi köpte igår visade sig bli så snygg.....

mvh

Peter
                        Mvh
                        Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

Arbetssätt...