If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Du kan köra med färgpigment som du blandar direkt i husfixen. Köps oftast på färghandel.
Eller så kan du göra som jag har gjort...dvs använda hobbyfärger att måla bakgrunden med efter det att du haft på husfixen. De hobbyfärgerna är samma som man använder vid t ex korgmålning etc. De finns i de flesta butiker som har någon sorts färg i sitt sortiment.
Kolla på min Zoon nedanför denna text där det finns en länk om du är intresserad av att kolla hur det blir...
fargepigment er det flytende eller i pulverform...?
Jo jeg har vært inne på din zoon det var der jeg fikk ideen att lage bakrund selv....
Din bakrund er veldig fin...
tok det lang tid å lage den forresten?
Det tog två-tre veckor för mig, men då kunde jag inte arbeta hela tiden med den. Det tar nog någonstans däråt i varje fall då det behöver tid att torka ordentligt.
Färgpigment är i pulverform. Det finns olika sorter och jag kan inte säga vilken som ger bäst nyans...det beror helt på vad du själv är ute efter. Kanske har de mindre provpåsar som du kan använda och mixa ihop med lite husfix för att se.
Varför vill du använda färgpigment istället för hobbyfärger?
Nei jeg må ikke bruke pigment...men jeg så enn på ciclid gallery som hadde gjor det.
Det så veldig bra ut,men når jeg ser på din er jo den like snygg...
Kommentar