ja, ska skaffa mig ett 400liters tanganyika akvarium nästa månad och jag undrar vad man kan ha för botten matrial och sten, ska ha snäcklekare i akvariet, kanske några juli också, tacksamm för alal tips, vill få det att se snyggt ut och naturtroget. tack på förhand.
Tanganyika akvarium?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Snäcklekarna gillar att gräva, därför så är så finkornig grus som möjligt att föredra. Kolla in rådasand eller blästersand. Vill du ha lite mörkare sand så kolla in tråden "en liten diskussion om bottenmaterial".
MVH
Magnus -
-
Fogsand tycker jag verkar bra den är oftast 0-2 mm. Finns en som är Rådasand och går under märket St-eriks säljs av de flesta som säljer uteplattor. Fogsanden är lite mörkare och inte så rosa som blästersanden. Brukar kosta runt 80 kr för 25 kg.
//Stefan
Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Stefangustaf
Fogsand tycker jag verkar bra den är oftast 0-2 mm. Finns en som är Rådasand och går under märket St-eriks säljs av de flesta som säljer uteplattor. Fogsanden är lite mörkare och inte så rosa som blästersanden. Brukar kosta runt 80 kr för 25 kg.
//Stefan
/LasseKommentar
-
-
Jag gillar vanlig sjösand, badstrandssand.
Man får då lite olika storlekar på sandkornen, det ser lite mera levande ut..Kommentar
-
Kommentar
Kommentar