Blanda Blästersand och Rådasand ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jannemannen
    Användare
    • July 2004
    • 306

    Blanda Blästersand och Rådasand ?

    Jag håller på att starta upp ett Tanganyika-akvarium, och jag har väl i princip bestämt mig för Biltemas blästersand. Men jag undrar hur det skulle bli om man blandade blästersand med Råda ? Typ 2/3 delar blästersand och 1/3 Råda, för att få lite mer "liv" i sanden sas... Kan det vara en bra ide tro ? Är det någon här som har gjort så ? Eller kanske blandat andra sandsorter med varandra ?

    Mvh/Janne
    Den som ej ljuger, behöver inte heller komma ihåg vad han har sagt...
  • anli
    Användare
    • March 2003
    • 3740

    #2
    jag har blandat blästersand å sjösten

    Roligare än bara bläster i alla fall...
    Provat blanda bläster och råda (av en slump)... men såg mest konstigt ut tyckte jag!

    ps. har lessnat på blästersanden...för ljus!
    Anders L

    Kommentar

    • jannemannen
      Användare
      • July 2004
      • 306

      #3
      Anders, När du blandade bläster med Råda. Vilka proptioner hade du då ungefär ? Visst skulle jag kunna blanda i lite grövre grus för att få mera struktur också ! Då är det ju dessutom lättare att ångra sig... Lite jobbigt att sitta och sortera bort finaste Rådan från blästersand !

      Mvh/Janne
      Den som ej ljuger, behöver inte heller komma ihåg vad han har sagt...

      Kommentar

      • anli
        Användare
        • March 2003
        • 3740

        #4
        jag slängde bará ner en näve råda i ett kar med biltema bläster... passa inte ihopriktigt tyckte jag då. Men det kan nog vara värt å prova ändå... blanda en begränsad mägnd å prova på en del av karet.

        Ps. Även råda och sjösten testade jag ,såg också skitfult ut
        Anders L

        Kommentar

        • jannemannen
          Användare
          • July 2004
          • 306

          #5
          OK ! Tack ! Då vet jag att jag skall vara försiktig, och bara blanda lite grand till att börja med ! Det är ju som sagt lite jobbigt att ångra sig ! He !

          Mvh/Janne
          Den som ej ljuger, behöver inte heller komma ihåg vad han har sagt...

          Kommentar

          Arbetssätt...