Vart är sveriges akavriebutiker på väg

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bmwpower
    Användare
    • December 2002
    • 1934

Ja en betygskala vore inte dumt det är ju inte skoj och slänga soppa pengar i sjön.
    Man vill inte fler ska bli besvikna och svära över vad dom sett.
    Kan tyckas att det är lite dåligt av mig att hänga ut butiker.
    Men jag vill dela med mig och se om jag har fel.
    Redan nu kan man ju att fler dela min åsikt så så fel kan jag ju inte ha.
    Tomellila verka ju till att vara nästa ställe att besöka verka ju lovande.

Kommentar

• Torsten
      NCS Medlem
      • September 2002
      • 647

Omdömmet om Stoby känner jag inte igen alls!

Men till viss del, fast det e trist, så är det mera skit å döda fiskar på sommaren. Men det e inget jag tycker e Ok för det. Precis som att säga att runt midsommar e det helt grönt att köra lite på lyset...

Alla har vi så olika krav. Jag regerar inte stenhårt mot att det står fel artnamn eller att priset inte e utmärkt på akvarierna i butiken, jag gillar det inte, men inget jag gapar å skriker om. Kommer jag till en butik där det e skitiga kar å döda fiskar går jag ut, utan att handla ngt. Det finns butiker med lite sunkiga kar å sjabbig lokal fast kanonfisk. Då handlar jag så klart. Sen finns det butiker som putsar som fanken på karen, allt e tipp topp, men fiskarna ser sådär ut, då sparar jag mina pengar igen..

För min del är det värre med blått grus, illgröna plastväxter och en jättefisk i ett 50-liters akvarium än att det e tofsalger, grumligt vatten å kanonfina fiskar!

Kommentar

• bmwpower
        Användare
        • December 2002
        • 1934

Men när man ser ett sunkigt kar så tappar man gnistan.
        Jag stör mig inte så mycket på lite oordning men kaos gillar jag inte.
        Beträffande stoby så har det försämmrats under en längre tid.
        Har handlat där under 5 års tid men slutat handla där helt.
        Men nu har jag tröttnat på att vänta 1.5 timme för att få handla där men det gör inget nu när det blivit så mycket sämmre,

Kommentar

• spec_mats

citat:roligt för ägarna att se detta..
          att smutskasta på detta sätt känns som att prata bakom ryggen på nån eller värre, prata skit.
          men om vissa butiker har dålig kvalitet så är det ju så-det är inget skitsnack utan ett faktum-budskapet till vissa handlare är-Ta kritiken och lös uppgiften.

Kommentar

• Niclas Larsson
            Användare
            • January 2004
            • 546

citat:NOL
            Överfärgade fiskar lite konstiga former inte naturliga.
            Kanske någon styrelse medlem vill uttala sig om jag inte minns fel åkte dom runt på en liten rundtur vid förra styrelsemötet
            undra om dom såg några konstigt formade fiskar på fler ställen än i Nol
            /Niclas
            Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

Kommentar

• Robin
              Användare
              • January 2003
              • 4526

mats: så går det ju också att se på det..
              varför inte maila butiken då?
              Mvh
              Robin

Kommentar

• Niklas Olsson
                Användare
                • February 2003
                • 1156

Håller med dig robin...
                Måste ju vara ärligare att snacka med butiksägaren innan det gnälls här...eller det kanske ni gjort?
                Dom kanske inte ens ser det här...
                //Niklas

www.nofoto.se
                Nofoto på Facebook

Kommentar

• Cutekid
                  Användare
                  • January 2003
                  • 3368

Håller med Robin och Nicklas. Surt att hänga ut affärerna här när inte alla butiksägare kan försvara sig eftersom de inte hänger på nätet.
                  Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• deathdealer
                    Användare
                    • August 2004
                    • 1639

wow - nu är diskussionen igång igen!!!
                    Jag tycker oxå att man ska tala med butiksägaren/personalen!
                    MEN har man en butik, så bör man vara intresserad av att sköta om sina kunder och FISKAR!
                    Stå på er och tala om vad ni tycker om något inte är bra - och framförallt berömm om något funkar!!!!

Deathdealer
                    "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                    "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• Christer T

Jag fattar inte det här! Sitter Akvariehandlarna på någon sorts piedestal? Om någon är kritisk så "hängs dom ut" Om man säger något positivt så är det "smygreklam".

Det här borde ju vara en av styrkorna med forumet. Som jag skrev tidigare så är det ju upp till var och en att värdera kritiken.

Kommentar

• deathdealer
                        Användare
                        • August 2004
                        • 1639

äsch...det är väl inte smygreklam Christer C?!?!?
                        Det är väl egentligen bara positivt för alla om ris och ros kommer ut här....defenitivt för butiken!
                        OM butiken får dåligt betyg här, kräver det en skärpning, och om den inte kommer blir han utan kunder och tvärt om!!!
                        Jag kan rek. Borås Zoologiska som gjort en uppryckning och startat en ny större ciklidavdelning!! Bra bemötande och helt justa kunskaper!!!

Deathdealer
                        "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                        "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• johan eriksson
                          Användare
                          • May 2004
                          • 159

låt yttrandefriheten komma till tals så mycket som möjligt. just i detta fall tycker jag att det är upp till var och en att tolka det ni skriver, klarar man inte av att sålla det som skrivs på ett forum kan man få det svårt. har inte så mycket att tillägga om butikerna eftersom det är en hundra-hundrafemti mil till de

Kommentar

• Niklas Olsson
                            Användare
                            • February 2003
                            • 1156

citat:OM butiken får dåligt betyg här, kräver det en skärpning, och om den inte kommer blir han utan kunder och tvärt om!!!
                            ...om han inte ser det här och kan försvara/skärpa sig då?
                            //Niklas

www.nofoto.se
                            Nofoto på Facebook

Kommentar

• deathdealer
                              Användare
                              • August 2004
                              • 1639

hmmmm....sant Niklas!!!
                              Men det jag påpekade tidigare var ju att man skulle tala med sin handlare? Om han får dålig kritik här t.ex så om den som ger han kritiken inte säger nåt själv...lär väl någon annan göra det???

Deathdealer

Kommentar

• deathdealer
                                Användare
                                • August 2004
                                • 1639

hmmmm....sant Niklas!!!
                                Men det jag påpekade tidigare var ju att man skulle tala med sin handlare? Om han får dålig kritik här t.ex så om den som ger han kritiken inte säger nåt själv...lär väl någon annan göra det???

Deathdealer

Kommentar

Arbetssätt...