hur stort akvarium behövs för oscars?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • smurfen
    Användare
    • August 2004
    • 14

    hur stort akvarium behövs för oscars?

    Är det tillräckligt med ett 720 liters akvarium för oscars?Finns det någon annan ciklid som klarar av dem? Ge mig gärna några tips om hur jag skall göra det så bra och trivsamt för dem som möjligt.
    Är det någon som har oscars kan ni väl skicka in bilder hur ert akvarium ser ut så att jag får lite ideer.
    MVH Jenny
  • ryghar
    Användare
    • October 2002
    • 215

    #2
    Kan själv inget om oscars men här har du en länk men lite info


    Janne
    Janne
    Min Zoon

    Kommentar

    • mr_loffe
      Användare
      • January 2004
      • 76

      #3
      720 borde väl räcka för två fullvuxna par iaf. SEn får man väl ha några andra större lugna ciklider Typ hantlar. Men dom får vara stora!

      Kommentar

      • Pär
        Användare
        • May 2004
        • 29

        #4
        Själv har jag två vuxna oskar och ett gäng guldsömmar som ej är fullfuxna i ett 660 liters. Dom har klarat sig där i sedan de var ca 5 cm och det har gått bra, tre har dock fått sätta livet till. Får se hur det går när dom är fullvuxa. Dom är ju lite lättretliga !!
        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=343649

        Kommentar

        • Mattias Andersson
          Användare
          • September 2003
          • 788

          #5
          Tänk bara på att inte ha för aggresivt sällskap då Oscar`s e ganska snälla av sig, stora och lugna fiskar t.ex malar och Uaru skulle nog kunna funka.

          Glöm bara inte bort det viktigaste, nämligen ordentlig filtrering då Oscar`s är ena riktiga grisar. Helst så hade jag kört med 2 riktigt stora ytterfilter.

          Inredningen bör bestå av stora rötter och stenar då allt annat kommer att flyttas på då dom blir större. Inga stenar på gruset, utan ställ först i stenarna och sedan i med gruset. Finns en ganska stor risk att stenarna undermineras annars. Kan även vara bra med en frigolitskiva under stenarna för säkerhetsskull.

          Kommentar

          Arbetssätt...