Tjena! Mina kilfläcksrasboror har lekt!
Jag gjorde som Tant Nancy på zoopet tipsade om nämligen det här:
Det fungerade perfekt! Tack så hemskt mycket Nancy!
Men då har jag lite frågor vad jag ska göra nu. Jag har köpt small fry och börjat hälla i. En droppe om dagen.
Men behöver man en pump i akvariumet? Just nu har jag inte någon, men jag har en gammal som jag kan använda. Men ska man det? Blir inte ynglen uppsugna typ? Kan man inte byta lite vatten om dagen istället?
Jag har även en luftbubbel-pump grej som ligger och skräpar. Ska jag skicka i den?
Rommen ligger i ett eget lekakvarium på 50 liter.
Tacksam för svar.
//MVH Christian
Jag gjorde som Tant Nancy på zoopet tipsade om nämligen det här:
citat:Täck botten av ditt 50 l med vanliga glaskulor... finns i leksaksbutiker... Sätt i minst en växt som dom kan leka under... Ta 50% vatten från det kar dom går i... flytta över ett par Kilfläckar... fyll upp karet med lite svalare vatten, långsamt... De kommer att leka direkt, sedan plockar du ur dem... Se till att du har Small fry eller liknande flytande foder hemma.... Jag hällde i en droppe om dagen direkt efter leken, eftersom det då blildas infusorier och andra smådjur till ynglen... sedan är det bara att börja kläcka Artemia när de blivit stora nog...
Men då har jag lite frågor vad jag ska göra nu. Jag har köpt small fry och börjat hälla i. En droppe om dagen.
Men behöver man en pump i akvariumet? Just nu har jag inte någon, men jag har en gammal som jag kan använda. Men ska man det? Blir inte ynglen uppsugna typ? Kan man inte byta lite vatten om dagen istället?
Jag har även en luftbubbel-pump grej som ligger och skräpar. Ska jag skicka i den?
Rommen ligger i ett eget lekakvarium på 50 liter.
Tacksam för svar.
//MVH Christian
Kommentar