Djurplågeri!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zoomi
    Användare
    • September 2004
    • 142

Djurplågeri!

se länken:

Varför köper man paroonhajar? Asså det karet som dem går i där måste ju vara mindre än MAX 300liter.... Stackars fiskar, synd att det finns så många ointresserade akvarister!
    Den som inte orkar jobba får nöje nobba!
  • deelay
    Användare
    • September 2002
    • 5394

det kanske är ett temporärt akvarium eftersom han flyttar...
    http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Pierre_N
      Användare
      • March 2004
      • 772

Det är nog temprärt ja, dels med tanka på att han flyttar, och att de aldrig blivit så stora i ett så litet akvarium, de ser juh friska ut.

Däremot finns det mkt folk som har dessa i för små akvarium, vilket är förjävligt.

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

Riktigt "förjävligt" tycker jag det är när t o m handlare struntar i fiskens bästa genom att sälja såpass stora fiskar...eller potentiellt stora fiskar till någon som de vet inte har ett akvarium ämnat för dessa.

Visst är det riktigt dåligt av en privatperson att hålla fisk i för dåliga förhållanden, men jag tycker ändå det är sämre när handlare "uppmuntrar" till detta.

Kommentar

• Tony
          Användare
          • April 2002
          • 4594

Mja, det ser ju iofs ut att vara en temporär bostad för dem. 300 liter lär det inte vara frågan om med tanke på att den största av fiskarna är 36 cm. Karet borde i så fall vara max 50 cm långt. Illa hur som helst..

Tony Englund

Kommentar

• odilou
            Användare
            • April 2002
            • 308

Så vitt jag ser kan det där karet kan utan tvekan vara på 500 liter.

Kommentar

• geggag
              Användare
              • July 2004
              • 108

citat:Ursprungligen skickat av odilou

Så vitt jag ser kan det där karet kan utan tvekan vara på 500 liter.
              håller med.. ingen som vet.. ser ut att vara taget på längden..

citat:Ursprungligen skickat av tony
              Karet borde i så fall vara max 50 cm långt.
              ganska fet ram för ett 50 cm ?
              Non sum pisces

Kommentar

• Tony
                Användare
                • April 2002
                • 4594

Min lilla hjärna tänkte inte på att fotot kan vara taget från kortsidan.

Tony Englund

Kommentar

• daniel60
                  Användare
                  • March 2003
                  • 527

Om man nu nödvändigvis ska hålla parooner kanske det är bäst att akvariet är riktigt, riktigt litet - så att de inte hinner få upp någon högre fart innan de smäller in i glaset.
                  mvh Daniel
                  Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
                  Mina fiskar & burkar

Kommentar

• anli
                    Användare
                    • March 2003
                    • 3740

Är inte speciellt förtjust i att annonser/personer hängs ut på forum. Helst inte när omständigheterna är så oklara.
                    Anders L

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

Håller verkligen med dig Anli. Det verkar vara en liten epidemi att kommentera annonser på blocket antingen här på ciklid.se eller på zoopet.com...

Det är inte rätt då man, som du skrivit, inte vet omständigheterna.

Kommentar

• FI
                        Användare
                        • August 2002
                        • 3743

Ruskigt vilka fina parooner! Min gissning är att de där har allt annat än vanvårdats, paroonhajar blir inte så där avlånga och har inte så där hel nos och hela ögon om de går trångt eller har vanvårdats.

I övrigt så kan jag bara hålla med anli. Jag förstår inte fascinationen av att klanka ner på andra över vilka fiskar de har eller vilka akvarier de har, speciellt inte då det bara handlar om spekulationer man gör från att ha läst annonser eller tittat på bilder. Har vi verkligen så lite att prata om här på forumen att vi måste kasta skit på varandra för att ha något att göra?
                        Eller har vi kanske så dålig självkänsla att vi måste sparka på andra och peka ut dem som ditten och datten för att inte känna oss själva helt obetydliga?
                        Fredrik Isaksson
                        Bildarkivet

Kommentar

• Henrik Dehlin
                          NCS Medlem
                          • September 2002
                          • 1913

citat:Riktigt "förjävligt" tycker jag det är när t o m handlare struntar i fiskens bästa genom att sälja såpass stora fiskar...eller potentiellt stora fiskar till någon som de vet inte har ett akvarium ämnat för dessa.

Visst är det riktigt dåligt av en privatperson att hålla fisk i för dåliga förhållanden, men jag tycker ändå det är sämre när handlare "uppmuntrar" till detta.
                          citat:Håller verkligen med dig Anli. Det verkar vara en liten epidemi att kommentera annonser på blocket antingen här på ciklid.se eller på zoopet.com...

Det är inte rätt då man, som du skrivit, inte vet omständigheterna.
                          Visste du omständigheterna när du skrev ditt första inlägg ??[:0]

Kommentar

• Torsten
                            NCS Medlem
                            • September 2002
                            • 647

Snacka om huvudet på spiken!

Kommentar

• deelay
                              Användare
                              • September 2002
                              • 5394

Tricella skriver ju rent generellt och inte specifikt om denna annons, han hänvisar allrig till just den specifika situationen som tas upp här utan pratar som sagt rent generellt verkar det som.
                              http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

Arbetssätt...