Dom är borttagna nu, det var bara ett test som du kan läsa i tråden.
Stjärnorna under profilnamnet
Kollaps
X
-
-
-
citat: Ska vi ha en domare då som avgör om dom är bra/dåliga och ger poäng på det? .
nää henke, inte så jag menade med mitt inlägg, du missuppfattade nog mig.
det är just det som du nämner som gör saken svår, vem ska avgöra?
vad jag ville få fram var att ett vettigt svar kan ge mer, än 25svar på en tråd som inte säger ngt om huvudfågan som ställdes utan bara blir en diskussion.
ps har iofs inget emot diskussioner, ´men det ska inte ge stärnor iaf .(enligt mig)När man tror att man kan allt, så slutar man att lära sig!Kommentar
-
Jag förstår inte det du vill säga lotta. Forumet är ett diskussionsforum där allehanda ting som rör hobbyn diskuteras. Självklart så kommer det inlägg som inte är faktarika eller ens kunskapslyftande, men det är ändå väldigt betydelsefullt för forumet och det ger ofta "liv" till diskussionerna.
Utan dessa inlägg tror jag att forumet skulle självdö. Ingen vill sitta och läsa spalter av fakta rakt av dagarna i ända, utan det är just variationen och att forumet "lever" som gör att folk besöker det.
Jag tycker forumet fungerar riktigt bra och jag har definitivt inget emot om en person med 50 inlägg inte skrivit ett enda med vidare mycket akvaristikkunskap, men däremot en hel del frågor eller andra inlägg som lyfter forumets stämning.
Jag har t ex inte alltid skrivit inlägg med 100% inriktning på fakta om akvaristik och det tänker jag inte göra i fortsättningen heller.
Detta med stjärnor är inte så dumt, förutom att folk missuppfattar innebörden av den (och av den anledningen gillar jag inte "stjärnmarkeringen"). Det enda den markerar är hur ofta personen ifråga besöker forumet och hur mycket den personen är engagerad i forumets frågor. Jag tycker det är en bra värdemätare för det ändamålet. Det har alltså inte så mycket med personens skicklighet inom akvaristik att göra.Kommentar
-
jag har tänkt om.
Jag håller med om att diskussionerna ger liv i forumet.
spaltmeter med bara rena fakta vore urtrist.
o ingen fråga är dum att ställa, alla är på olika nivåer i sitt kunnande.
dessutom så kan man ju fatkiskt hitta kompisar via forumet genom att snacka annat än bara fakta.
så forumet är i sin perfekta form, förrutom att jag är stjärnmostånfare ännu ,haha
När man tror att man kan allt, så slutar man att lära sig!Kommentar
-
Om det är så att personer tar till sig mer av den information som en person med 1000 inlägg ger än vad de gör av en person med 50 inlägg så har ju faktiskt stjärnmodellen ett existensiellt berättigande.
Jag tycker dock fortfarande att stjärnorna hellre skall sitta under personer som är i NCS styrelse, administrerar ciklid.se och är aktiva på något sätt i föreningen.
lotta: det är precis det jag menade att forumet är till för...det är med den måttstickan man får mäta antal inlägg gjorda av personer här.Kommentar
-
Varför stjärnor? Varför inte "NCS Styrelsemedlem", "NCS Administratör", "NCS Medlem", etc. Stjärnor får normalt folk att associera med nån sorts värderad rangordning (jämför betyg, hotell, restauranger osv), de med fyra stjärnor är ju såååå mycket bättre och har mer kunskap än de med färre stjärnor. Not. Jag kan inte se poängen med att ha ett sådant system här. Alla kan ju läsa siffror, det står ju redan hur många inlägg man skrivit. Det räcker gott.
/HasseKommentar
-
Min åsikt: "Försök inte laga det som ej är trasigt"
Tycker att det fungerar suveränt som det gör nu..Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Hasse_H
Varför stjärnor? Varför inte "NCS Styrelsemedlem", "NCS Administratör", "NCS Medlem", etc.
Kommentar
-
citat:Tex. så tillhör Kjell och Ola gruppen NCS Styrelse (orginalgruppen heter Administratörer), vilket ju inte är korrekt, så detta måste lösas innan det helt införsMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
Kommentar