Halloj, är stjärnorna nya eller har jag varit blind hela tiden? Vad symboliserar dem, tricella har t.ex. fem och jag endast en
Stjärnorna under profilnamnet
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
De är nya.
Klicka på länken Medlemmar högst upp och sortera på Antal inlägg, så tror jag du ser mönstret...
/FFred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen. <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
http://www.stockholmsciklidklubb.com http://akvarium.ramsberg.net <font color="red">Nya bilder!</font id="red"> -
Stjärnorna symboliserar hur aktiv man är i forumet, och som vi alla vet är Tricella exceptionell i antalet inlägg.
Testar funktionen just nu, tillsammans med att visa titel som Användare, NCS Styrelse och Moderator.
Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Hehe, misstänkte väl det, bara sätta igång och spamma loss då! Märkte precis att jag råkat posta detta under fel forum, det kan säkert nån admin flytta (eller kan jag göra det själv?).Kommentar
-
Ju fler inlägg du har skrivit desto fler stjärnor får du.
Jag vet inte om jag gillar detta system, risken finns att folk börjar spamma forumet bara för att få fler stjärnor. Själv skulle jag gärna se att jag hade färre stjärnor, inläggsantalet var nog jobbigt att titta på, nu blir jag ju ännu tydligare påmind om att det är dags att skaffa mig ett liv hehe
Jag tror att gränserna för stjärnorna är som följer.
50 inlägg = 1 stjärna
100 inlägg = 2 stjärnor
500 inlägg = 3 stjärnor
1000 inlägg = 4 stjärnor
2000(?) inlägg = 5 stjärnorFredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
-
Röda stjärnor verkar vara styrelse / moderator.Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen. <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
http://www.stockholmsciklidklubb.com http://akvarium.ramsberg.net <font color="red">Nya bilder!</font id="red">Kommentar
-
Både FI och fredrikr är rätt ute i vad de skriver.
Lade ut detta för att se reaktioner och kommer nu att ta bort det igen, för att se hur jag kan säkerställa grupptillhörigheterna.
Tex. så tillhör Kjell och Ola gruppen NCS Styrelse (orginalgruppen heter Administratörer), vilket ju inte är korrekt, så detta måste lösas innan det helt införs.
Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
-
Nu har jag dessutom lagt in denna tråd under Övrigt, där den hör hemma.
waros: Du kan fixa detta själv genom att välja mappen med pennan, dvs edit, och sedan välja annat under fliken Forum.
Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
-
Att kunna se vilka som tillhör styrelsen osv. är ju utmärkt, men stjärnor? Finns det inte en risk att det blir en massa ovidkommande och tramsiga inlägg från folk som bara vill ”komma upp sig” i antal stjärnor? Jag förstår faktiskt inte alls poängen med denna rangordning av forumets medlemmar, men förklara gärna. Stjärnor efter hur många artiklar man skrivit för CB vore ju något annat...Kommentar
-
jag tycker kanske att den som kan ge 4 vettiga svar skulle ha fler stjärnor än den som bombar 100st med roliga gubbar och noll i kunskapsutökande för den som söker svarNär man tror att man kan allt, så slutar man att lära sig!Kommentar
-
citat:Ju fler inlägg du har skrivit desto fler stjärnor får du.
Jag vet inte om jag gillar detta system, risken finns att folk börjar spamma forumet bara för att få fler stjärnor. Själv skulle jag gärna se att jag hade färre stjärnor, inläggsantalet var nog jobbigt att titta på, nu blir jag ju ännu tydligare påmind om att det är dags att skaffa mig ett liv hehe
citat:jag tycker kanske att den som kan ge 4 vettiga svar skulle ha fler stjärnor än den som bombar 100st med roliga gubbar och noll i kunskapsutökande för den som söker svarKommentar
-
Som sagt visade jag bara möjliga funktioner. Ingenting utesluter dt andra.
Vi kan alltså använda oss av grupper för att visa tillhörighet och strunta i att ha med stjärnorna.
Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
-
Kan inte säga att jag gillar detta med att sätta stjärnor efter hur många inlägg man gjort. Det används dock på andra forum med liknande målgrupper.
Det känns bättre att stjärnorna markerar aktiva medlemmar i föreningen än antal inlägg på detta forum. Egentligen vill jag personligen inte ens ha en inläggsräkning då jag även fått mycket skit pga att jag står högst upp. Jag förstår dock att det är en bra erfarenhetsmarkering på forumets olika frågor och problemlösningar.
Jag tillhör inte någon elit inom hobbyn, iallafall inte som jag ser det...däremot är jag en av de mest aktiva här och svarar ofta på ämnen där flera andra låter bli. Det finns dock inget som säger att jag är bättre akvarist än en kille/tjej som har gjort 20 inlägg. Forumet har inte med det att göra...utan är för mig ett diskussionsforum för ciklidintresserade akvarister.
Däremot ställer jag mig aningen frågande till bedömningen "spamma"...men det är upp till var och en att bedöma vad t ex mitt antal inlägg varit och vilket värde det har.Kommentar
-
Kommentar