If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Kommer inte ihåg vad det var, men det är ingen slump att det är
just ärter. Kjell, som var den som "uppfann"(?) räkmixen, hade en
utläggning om detta i någon tråd.
Jag har nu kört en stund (1 månad) med en räkmix innehållande Astaxanthin. Jag har matat Golden yngel med detta och även mina nya Tropheus...
Jag har sett en ganska markant skillnad i Golden ynglens gula färg. Den är mer "mättad" än tidigare och starkare gul (jämför med tidigare kullar).
På Tropheus har jag sett att de fått en rödare kam på ryggfenan (en smal rand högst upp). Den röda färgen på ögat verkar mer intensiv. De har även blivit gulare, men det kan jag inte påvisa att det beror på astaxanthinet...det kan vara att de växt och därför färgar ut mer.
Ingen av de fiskar jag har visar några tendenser på att "målas" i färger som de egentligen inte skall ha...
De malar jag har, har fått en bättre lyster (gul) på de som jag kan se (Gul Ancistrus och 2st Golden Nugget).
Är det någon annan som kunnat utröna resultat inom denna period?
Jaha, jag beställde för 3 veckor sen sisådär och har inte fått något än...
Jag mejlade för en vecka sen ungefär och undrade vart min beställning hade tagit vägen och de svarade att de hade fått beställningen men att det bara var en i personalen på kontoret...
citat:Är det någon annan som kunnat utröna resultat inom denna period?
"För min del" så tar jag det lite lugnt med utfodringen av räkmixen och matar bara sporadiskt med den. (pga tillvänjning från torrfoder som jag tidigare uteslutande matat med) Därför kommer det att dröja innan jag kommer att kunna göra en "utvärdering".
Jag har förresten gjort en ny mix med mindre astaxanthin och mer gelatin, och passade även på att blanda i havregrynsgröt.
Kommentar