Erbjudande till medlemmar-NatuRose Astaxanthin.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • denti
    Användare
    • January 2004
    • 60

Mycket bra jobbat, har precis beställt.

MVH Dennis
    /Dennis

Kommentar

• deelay
      Användare
      • September 2002
      • 5394

Cutekid o troffemicke snälla

"=)" betyder att man är glad eller kanske skojar(om man nu får det), man ska inte ta det så negativt med andra ord.

"hehe" är även det ett uttryck med/för glädje.

Trist att det alltid e samma killar som ska vända saker till något det inte är.
      Stefan sorry att jag kör detta här, jag får bli skyldig en bira eller två =)

Hoppas att du finner ett gott resultat med detta nu.

Med VÄNLIGA hälsningar
      deelay
      http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

Henkedeh: Jag tog inte speciellt illa upp då jag visste det var en liten stramare ifrån gnällbältet...
        Kanske var det ordvalet "massa tjafs" som irriterade en del...vad vet jag.
        Annars tycker jag det är sunt att vara kritiskt analyserande till saker och ting...särskilt på ett forum. Det får dock finnas nyans i det hela och det tycker jag att det gör. Så för min del kan du simma lugnt...

Pssst Henke...det ÄR bra med spirulina och astaxanthin.

Deelay: Fasen vad gött! Inte visste jag att du hade ribban så lågt för att dela ut en öl...hm...du kan skriva mer efter varje inlägg jag gör hädanefter...fyller snart 40 så då behöver jag bunkra upp!
        Det måste vara underbart att vara i Stockholm när allt är så naturligt vackert utan tillsatser...aaaaooh aaaaooh!

Kommentar

• Mattias Andersson
          Användare
          • September 2003
          • 788

citat:Ursprungligen skickat av HeNkEdeh

citat:Trevligt mina herrar...

Så då matar ni era fiskar med foder helt fritt från Spirulina och Astaxanthin?
          Jag bara undra Varför? är det otrevligt? isf förlåt,

jag har inte spirulina eller astaxanthin i fodret till fiskarna nej.

citat:Är det inte som så att fiskarna tappar färg pga att de inte får naturligt foder, såsom t ex alger, i akvariemiljö?
          Snacka vi bara alg ätare ?..JAg matar med levande då och då och mina fiskar har kanon färger utan massa jox i så jag undra bara varför?

citat:Och som vanligt klagar de som brukar göra det
          Ännu en gång förlåt för min jätte duma fråga!ers höghet!

citat:Konstigt att det alltid är samma belackare hela tiden,fan vad tråkigt ni måste ha i livet.
          Förstår inte ? jag har inte sakt att det Stefan gör inte är bra.Absolut inte.Fråga bara varför alla tycker det är så bra med Spirulina,astaxanthin o.s.v..

Och du verkar också ha ett jävligt bra och roligt liv...
          Å jag kan inte klaga på mitt iaf ;}
          Om inte jag har missat nåt så ökar väl färgprakten med dessa tillsatser..... eller e jag helt fel ute??

Kommentar

• StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

Jo det stämmer Mattias.

Astaxanthin och Spirulina ger inte bara bättre starkare färger utan även friskare, vitalare fiskar.

Förresten...har ciklid.se´s egna kalkOLAtor kommit fram till några fina siffror än (nyfiken)?

På denna står det 4% spirulina och 2% NatuRose...

Brine Shrimp Direct products help your fresh & marine tanks thrive. Customers count on Brine Shrimp Direct for three simple reasons: best products, best prices and best product guarantee in the industry!

Det torde väl på 1000gr räkmix vara 40gr Spirulina och 20gr NatuRose?

Mer info om NatuRose:

Brine Shrimp Direct products help your fresh & marine tanks thrive. Customers count on Brine Shrimp Direct for three simple reasons: best products, best prices and best product guarantee in the industry!

...ännu mer NatuRose (bra artikel om NatuRose):

Utdrag från ovanstående artikel:
            citatepending on the application, NatuRose containing 1.5% astaxanthin (15,000 ppm) is incorporated into feeds at a final concentration of 45-90 ppm (3-6 grams/kg of feed).
            Med dessa två olika doseringar, 3-6gr/kg och 20gr/kg, så torde inte en nivå på 5-10gr/kg vara fel. Jag kommer att köra på ca 10gr/kg i min räkmix.

Kommentar

• Henrik Dehlin
              NCS Medlem
              • September 2002
              • 1913

citat:Henkedeh: Jag tog inte speciellt illa upp då jag visste det var en liten stramare ifrån gnällbältet...
              Heheh

Okej ibland kanske mina inlägg låter lite otrevliga också men det är inte alls meningen & det vet nog iaf Stefan eftersom han och jag har haft en hel del diskutioner=) men jag försöker aldrig vara dryg eller otrevlig...

Tyvärr tar många illa upp av en vanlig fråga och tror att man har ett dåligt liv bara för att man ställer en fråga om en produkt som säljs,

citat:Om inte jag har missat nåt så ökar väl färgprakten med dessa tillsatser..... eller e jag helt fel ute??
              Jag har själv provat spirulina i en räkmix en gång och det gjorde ingen skilldnad på färg...Om man håller fiskarna som dom "ska hållas" så får dom fina och naturliga färger än då så jag förstår faktiskt inte vittsen med massa tillsatser...

Kommentar

• StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

citat:Om man håller fiskarna som dom "ska hållas" så får dom fina och naturliga färger än då så jag förstår faktiskt inte vittsen med massa tillsatser...
                Det beror alldeles på vad man har för fiskar och om man lyckas tillgodose det behov som fiskarna har för att visa sina rätta färger och produktivitet.

citat:Jag har själv provat spirulina i en räkmix en gång och det gjorde ingen skilldnad på färg
                Spirulina är svagare och jag tror att man är lite rädd för den överhängande risken att överdosera med denna produkt då det rapporterats ganska mycket om "pigmentfläckar". Därför gör man nog inte denna produkt riktig rättvisa...
                Sedan är det ju som så att alla fördelar som fiskarna drar av bra foder inte alltid behöver visas på utseende (färger).

Kommentar

• e-bear
                  Användare
                  • May 2004
                  • 58

Hej
                  Verkligen ett toppen grej det här ju... ska köpa direkt! Men vill inte besvära leverantörerna med en massa dumma frågor så jag ställer dom här istället

Hur fungerar det med frakt och betalning?
                  Ska man lämna sitt medlems nmr vid beställning?

Mvh E-bear

Kommentar

• StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

citatka man lämna sitt medlems nmr vid beställning?
                    Vid beställning medsänder ni denna info till Linkan AB:

Kvantitet på er beställning (minsta order 200gr)
                    Namn
                    Adress
                    Telnr (för Linkan AB´s kundregister)
                    NCS medlemsnr (för rabatten)

Priset för 200gr NatuRose Astaxanthin ligger just nu på 200kr exkl moms (priset kan komma att ändras).

citat:Hur fungerar det med frakt och betalning?
                    Fördelen med Linkans erbjudande var ju dels ett riktigt fint utgångspris på 200kr exkl moms och sedan "sponsringen" med att NCS medlemmar får varan fritt levererat...dvs utan övriga kostnader.
                    Du betalar alltså 200kr + moms och får 200gr NatuRose Astaxanthin hemskickat.

Jag fick min räkning på faktura, men kan inte lova att detta gäller.

Kommentar

• cichlids4fun
                      NCS Medlem
                      • April 2002
                      • 3111

Hej Stefan!

och alla andra!!!

efter som det råder lite osäkerhet angående doseringar och dylikt så kan jag berätta om mina erfaranheter av både novasta och Naturose astaxanthin, eftersom jag använt bägge under än längre tid så har jag fått lite rutin på blandningen.

efter mycket mailande med bägge försäljarna av produkterna så fick jag bra information.

deras doseringar gäller ofta torrvikt vilket sagts här tidigare och det jag kommit fram till är följande:

novasta algmjölet som säljs i 5grams påsar är lite starkare än deras som säljs i större förpackningar, men jag har använt ca 3gram ur 5grams påsen till 1kilo färdigblandad mix dvs ca 500gram räkor och 500gram ärtor + eventuella fler ingredienser, detta tycker jag har fungerat och blivit lagom blandning inte överdrivet färgglada fiskar men friskare och snyggare.

av Naturrose så använder jag ca 4gram/ kilo färdig mix av samma orsaker som ovan, jag har oxå provat att öka doseringarna men jag tycker nästan att färgerna på fiskarna blir lite för bra då därför tycker jag att denna mängd räcker.

En annan viktig sak är att jag använder spirulina i min mix oxå ca ½tsk/ kilo färdig mix. detta för att astaxanthinet inte är ett alternativ till spirulinan utan ett komplement, sedan med lite vitaminer i mixen så blir den perfekt.

lycka till med mixandet.

mvh

Peter
                      Mvh
                      Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• Christian Alfredsson
                        NCS Medlem

• April 2002
                        • 4179

Nu har även jag beställt. Ska bli spännande att testa.
                        Christian Alfredsson
                        http://www.zoopet.com
                        http://www.christianalfredsson.com

Kommentar

• roccster
                          Användare
                          • August 2004
                          • 583

Beställningen är lagd, bara till att göra en ny laddning räkmix när det kommer.
                          MVH

/ Richard
                          http://www.ornemark.com

Kommentar

• Micke
                            Användare
                            • April 2002
                            • 9579

Japp, nu var det beställt.
                            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• StefanL
                              Användare
                              • August 2002
                              • 10784

Verkligen trevligt med bra respons på erbjudandet från Linkan AB.

Jag får hoppas att alla blir nöjda med både produkten, prisbilden och slutligen även resultatet efter utfodring med NatuRose Astaxanthin.

Kommentar

• Ola Svensson
                                Användare
                                • April 2002
                                • 14633

Hur länge gäller erbjudandet?
                                Hur länge håller en obruten förpackning (min egen gissning är "för alltid")?
                                Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

Arbetssätt...