Det hela började med att jag efter en diskussion på forumet, tog kontakt med tillverkaren av detta Astaxanthin - Cyanotech på Hawaii. De hänvisade till deras återförsäljare Linkan AB i Sverige. Jag tog då kontakt med Linkan AB och frågade efter produkten och även om de kunde ge "sponsring" till NCS medlemmar om vi var några som köpte NatuRose Astaxanthin via dom.
Det erbjudande som de kom fram med var ett riktigt fint pris och att de sänder beställningar fritt levererat.
De som har intresse av att köpa NatuRose Astaxanthin kan göra detta via email till Linkan AB: linkan@linkan.se
Produkten är vakumförpackad och det medföljer en produktinformation med näringsvärdesuppgifter.
Vid beställning medsänder ni denna info till Linkan AB:
Kvantitet på er beställning (minsta order 200gr)
Namn
Adress
Telnr (för Linkan AB´s kundregister)
NCS medlemsnr (för rabatten)
Priset för 200gr NatuRose Astaxanthin ligger just nu på 200kr exkl moms (priset kan komma att ändras).
Hållbarhet för denna produkt är (enligt Cyanotech):
Återförsluten öppnad förpackning som förvaras i kylskåp är: 1-2år
Förvaring i frys: 2-3år
Lämplig återförvaring av öppnad förpackning är i tätslutande icke genomskinlig förpackning.
Dosering enligt Cyanotech är 2-4kg/ton färdigt foder (säljs vanligen till stora laxodlingar och foderindustrin) och omräknat till våra "ciklidmått" så blir det 2-4gr/kg räkmix. Detta anser jag själv vara lågt så jag rekommenderar en dosering mellan 5-10gr/kg räkmix (Andra tillverkare av starkare astaxanthin föreslår denna dosering).
Detta erbjudande gäller endast till NCS medlemmar.
Produktinfo:
PRISUPPDATERING 2006-01-01
Det erbjudande som de kom fram med var ett riktigt fint pris och att de sänder beställningar fritt levererat.
De som har intresse av att köpa NatuRose Astaxanthin kan göra detta via email till Linkan AB: linkan@linkan.se
Produkten är vakumförpackad och det medföljer en produktinformation med näringsvärdesuppgifter.
Vid beställning medsänder ni denna info till Linkan AB:
Kvantitet på er beställning (minsta order 200gr)
Namn
Adress
Telnr (för Linkan AB´s kundregister)
NCS medlemsnr (för rabatten)
Priset för 200gr NatuRose Astaxanthin ligger just nu på 200kr exkl moms (priset kan komma att ändras).
Hållbarhet för denna produkt är (enligt Cyanotech):
Återförsluten öppnad förpackning som förvaras i kylskåp är: 1-2år
Förvaring i frys: 2-3år
Lämplig återförvaring av öppnad förpackning är i tätslutande icke genomskinlig förpackning.
Dosering enligt Cyanotech är 2-4kg/ton färdigt foder (säljs vanligen till stora laxodlingar och foderindustrin) och omräknat till våra "ciklidmått" så blir det 2-4gr/kg räkmix. Detta anser jag själv vara lågt så jag rekommenderar en dosering mellan 5-10gr/kg räkmix (Andra tillverkare av starkare astaxanthin föreslår denna dosering).
Detta erbjudande gäller endast till NCS medlemmar.
Produktinfo:
PRISUPPDATERING 2006-01-01
Nytt pris för NatuRose Astaxanthin:
Efter nyårsskiftet ligger priset på 260kr/200g + moms. Fortfarande fri leverans. Enligt Linkan AB kan de endast ha 2 månaders fast pris beroende på valutaförändringar eller utpris ifrån tillverkaren Cyanotech.
Detta erbjudande är tillgängligt för medlemmar i NCS (se ämnets första inlägg eller Ciklidbladet nr4/2004 sid 13).
Efter nyårsskiftet ligger priset på 260kr/200g + moms. Fortfarande fri leverans. Enligt Linkan AB kan de endast ha 2 månaders fast pris beroende på valutaförändringar eller utpris ifrån tillverkaren Cyanotech.
Detta erbjudande är tillgängligt för medlemmar i NCS (se ämnets första inlägg eller Ciklidbladet nr4/2004 sid 13).
Kommentar