citat:funderade lite på en sak, när det är annoser i cb, är det cb som frågar butikerna eller säger butikerna till er att de vill ha annons?
Bra idé att ta in informativa anonser tycker jag
Bra idé att ta in informativa anonser tycker jag
I regel funkar det dock som så att eventuella annonsörer tar kontakt med NCS, eventuellt kan det komma in ett tips från en medlem om att en viss "affär" kan vara intresserad och då tar självklart den styrelseansvarige kontakt.
Att värva annonser innebär väldigt mycket jobb och i stort sett alla kommersiella tidskrifter har speciellt anställda annonsförsäljare eller alt. anlitar ett företag som säljer på kommission. Inget av detta är självklart aktuellt för NCS.
Dessutom måste man ju ställa sig frågan - vill vi har fler annonser. NCS har ju en stabil ekonomi och om det inte skall innebära extra arbete så får ju ytterligare annonser bli på bekostnad av artikelutrymme.
citatersonligen skulle jag gärna se att de bytte utseende på dem oftare. Jag börjar bli lite trött på vissa fiskbilder i anonserna.
För ca. 1-2 år sen så gjorde vi en genomgång eftersom då ett stort antal annonser var oerhört dåliga och vi tyckte att annonserna sänkte nivån på tidningen. Efter en himla massa jobb (mer än hundra timmars arbete av styrelsen) så fick vi in material nog för att kunna ersätta de värsta exemplen.
Det är ju inte bara att ersätta fiskbilderna i annonserna med andra ur NCS arkiv eftersom det krävs tillstånd från fotografen för att ett foto skall kunna användas i detta syfte. Ytterst få är av naturliga skäl beredda att upplåta sina foton till kommersiella ändamål.
Ciklidhälsningar
Kjell
PS: Det bör påpekas att det jag skrivit ovan är baserat från min tid i styrelsen. Om det funkar på något annat sätt idag vet jag inte.
Kommentar