Ciklidbladet nr 3/2004

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GoSatta
    Användare
    • February 2003
    • 1686

Ja både svergies största postcentral och postens huvudkontor ligger ju i solna så =) Jag ser båda från fönstret, här i solna kan inget gå fel! =)
    /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
    http://www.gosatta.org

Kommentar

• Mikael
      Användare
      • April 2002
      • 347

Som GoSatta skriver här ovan är det egentligen helt omöjligt att något kan gå fel här i Sthl-trakten. Att uteblivna CB skulle bero på ett fel begånget av mig är ju så osannolikt att det inte ens är statistiskt möjligt att beräkna. Däremot... öhhh, kanske skulle bränna av en för säkerhets skull..., tror jag att orsaken kan vara en spetnazliknande attack från Göteborgsciklidister eller annant löst folk från västersidan!

Nåväl. Posten håller på med sin utredning och vad den leder till får vi se i slutändan. Under tiden kommer de som saknar CB 3 att få en efterlängtad duns i brevlådan under nästa vecka. Anledningen till att vi inte skickat ut några CB tidigare är som Kjell antyder här ovan kostnadsskäl. Jag vet inte om alla ännu hört av sig, men som jag skrivit tidigare verkar det lyckligtvis som att inte allt för många har drabbats. Slutredovisning följer vad det lider.

citat:Är det utrett hur felet uppstått?

Om inte...kan det vara så att det skett en liten "miss" i övergången från Kjell till Mikael?
      Kan i detta avseende passa på att ge Kjell en eloge för de formidabla manualer som han gjort över arbetet med utskicken och medlemsregistret. Det finns inte chans att göra bort sig med de instruktionerna, bara att gå från ruta ett och vidare. Tack för det Kjell!

citat:Jag menar inte att kritisera, inte alls. Jag är dock (av egen erfarenhet) medveten om att när det är en första gång man gör något så kan det hända "missar".
      Det är bara att ösa på med kritik, gnäll och skäll! Och det gäller naturligtvis från alla. Jag svarar på sätt som jag finner lämpligt och att vi alla kan ha olika uppfattning om saker och ting är ju bara naturligt (och en j-la tur...).

Hur som helst har jag som redan framgått tidigare dubbelkollat registerutskriften, dvs gått igenom de felkällor som kan ha varit tänkbara i fråga om den tekniska biten. Vid utskicket dubbelkollades även att antalet etiketter och tidningar stämmde med antalet medlemmar (och andra som skall ha tidningen) i registret.

Trevlig helg på er alla och hoppas att ni som får vänta på CB ett litet tag till inte får allt för svår abstinens eller bestående men.

/Mikael Mayer
      Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

- Lars Falk

Kommentar

• Robin
        Användare
        • January 2003
        • 4526

Hur skulle vi göra om vi inte fått nått CB idag?
        Mvh
        Robin

Kommentar

• Hasse_H
          Användare
          • April 2002
          • 1081

Maila Mikael.

Kommentar

• StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

Vi skulle mejlbomba Mikael Mayer. Jag har precis skickat iväg 4600 mejl...

Nej skämt åsido. Det som sagts tidigare var att vi skulle kontakta Mikael Mayer om vi inte fått CB den 24/9. Skicka ett mail om du inte tidigare gjort det för att klargöra att du inte fått CB ännu.

Kommentar

• Ola Svensson
              Användare
              • April 2002
              • 14633

citat:Vi skulle mejlbomba Mikael Mayer.
              postorderfirmor... (troligen förstår bara läsare av ROCKY det här inlägget).
              Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

Och med andra ord så är det bara du som förstod det Ola?

Psst...utveckla gärna då jag också vill ha mig ett gott skratt.

Ursäkta Ola att jag är lite retsam av mig, men tyvärr ligger det i min natur.[]

Kommentar

• Ola Svensson
                  Användare
                  • April 2002
                  • 14633

Citat från ROCKY "Den enda sanna hämden är postorderterror! Man beställer mängder av skit i hans namn från TV-shop och Internet! Om IRA kände till Hobbexkatalogen skulle hela världen vara rödhårig!"

...jag tvår mina händer...
                  Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

Men vad är egentligen "Rocky"?

Kommentar

• Torsten
                      NCS Medlem
                      • September 2002
                      • 647

Rocky e världens coolaste serie!!

Kommentar

• anli
                        Användare
                        • March 2003
                        • 3740

hehe... Rockey e cool!
                        Men tillbaka till tråden, om det senaste nummret och så...
                        Min fru har preccis avslutat amazonasartikeln, och nu är jag rädd att den gett henner griller... själv avskyr jag ju resor
                        Själv börjar jag sakna min gamla pallettciklider efter Olas artikel!
                        Anders L

Kommentar

• Mikael
                          Användare
                          • April 2002
                          • 347

En liten anekdot i detta sammanhang.

En medlem anmäler att han inte fått CB 3. Givetvis utgår jag från att han är en av dem som drabbats av "den förvunna skatten (läs CB ) syndromet". Rätt som det är dyker hans tidning upp med meddelandet, adressaten okänd. Undertecknad blir lite konfunderad eftersom den aktuelle medlemmen ju haft mailkontakt nyligen, varför lämnade han inte ny adress då? Vid en extra kontroll av hans adress hittas slamkryparen. I postnumrets första tre siffror har två kastats om så 516 har blivit 561. Så har hans adress sett ut de senaste två åren han varit medlem... Men nu hittar posten inte längre hem till denne person. Detta trots att postorten faktiskt är korrekt angiven och att det tydligen inte varit något problem tidigare. Uppenbarligen är SERVICE något som helt utmönstrats ur postens kundpolicy Det var inte längesedan man kunde skriva "Pelle Persson, han med många röda bilar på gården, Säffle", och ändå vara säker på att försändelsen nådde fram inom ett par dagar.

/Mikael Mayer
                          Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

- Lars Falk

Kommentar

• Hasse_H
                            Användare
                            • April 2002
                            • 1081

Det finns mycket "lustiga" fenomen man kan berätta om posten... jag har själv fått brev med löneutbetalningar korrekt adresserade till en person på en helt annan ort. Personen heter tydligen exakt samma som jag (vilket också är ett märkligt sammanträffande då mitt efternamn är ett skyddat släktnamn). Detta har upprepats flera ggr i år, jag har påpekat detta för avsändaren, men de hävdar att breven är rätt adresserade. Alltså tror Posten att undertecknad är så pass unik så att brev som har "mitt" namn naturligtvis måste skickas till mig, även om adressen på brevet är helt "fel" i deras ögon.

Ursäkta att det blev lite off-topic här...

mvh
                            /Hasse (med postnummer 561 xx

Kommentar

• Felipe
                              Användare
                              • April 2002
                              • 327

ojojoj....da ar det kanske battre att ha det som har hemma da???
                              Alltsa; ingen ciklidforening = ingen ciklidtidning = inga diskutioner ?? [V]
                              Nja...tycker att ni ska ta val hand om dem som staller upp och sliter for dem andra medlemmar (problem ar till for att losas eller hur sager man??).
                              Jag lar sjalv inte fa tidningen....men om nagra fa dagar aker jag till norra Uruguay med Sven Kullander....det kommer att bli hemsk spannande att fanga fisk med honom igen!!
                              (bli inte avundsjuka nu....lova!!!(

Ha det bra allihop och hoppas att alla far sina tidinigar inom kort....eller annu battre; tank pa att ju langre det drojer innan ni far nr.3, mindre far ni vanta pa nr.4 (

Felipe
                              Felipe

Kommentar

• Norpan
                                Användare
                                • August 2004
                                • 103

Jippie! nu damp just ciklidbladet nr 3 ner på hallmattan Ska slänga mig över den genast..
                                //Jenny

Kommentar

Arbetssätt...