Jag väntar snällt till den 24:e sen anmäler jag min CB m.i.a. att det dröjer lite gör inte såå mycket för min del.
Ciklidbladet nr 3/2004
Kollaps
X
-
-
citat:Ursprungligen skickat av GoSatta
ppsst jag har ju ens inte ciklider längre =)
citat:Ursprungligen skickat av Torsten
Då kommer man ju till frågan om varför man är medlem, eller vad man får för medlemsavgiften..
Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Micke
citat:Ursprungligen skickat av GoSatta
ppsst jag har ju ens inte ciklider längre =)
citat:Ursprungligen skickat av Torsten
Då kommer man ju till frågan om varför man är medlem, eller vad man får för medlemsavgiften..
Dessutom: Klart att vi måste inse att vi är medlemmar i en ideell förening! Mycket dumt att hålla på och gnälla på folk som jobbar gratis för vår skull.Anders LKommentar
-
citat:Klart att vi måste inse att vi är medlemmar i en ideell förening! Mycket dumt att hålla på och gnälla på folk som jobbar gratis för vår skull.
Jag är övertygad om att alla inom föreningen, och främst Mikael Mayer, arbetar "arslet" av sig just nu för att reda ut det hela.Kommentar
-
[quote]citat:Ursprungligen skickat av Tricella
Jag är övertygad om att alla inom föreningen, och främst Mikael Mayer, arbetar "arslet" av sig just nu för att reda ut det hela.Mvh
RobinKommentar
-
-
Hehe, ja Stefan.. att vi alla inom föreningen jobbar "arslet" av oss.
Tänkte vara lite rolig men som vanligt är jag totalt kass på sånt.Mvh
RobinKommentar
-
Jo...fast du och jag gör inget ideellt arbete på sidan av vårt ordinarie studerande/arbetande.
Jag missade det roliga, men det beror nog mycket på att min hjärna är i lågvarv just nu pga en "grym" förkylning (dvs...ingen är så sjuk som en man).Kommentar
-
Om nån tyckte mitt förra inlägg var surt så var det iaf inte min mening att låta nån skugga falla över NCS. Jag vet att ni jobbar hårt och har själv erfarenhet av ideellt arbete så jag tvivlar inte alls på att ni gör vad ni kan för att lösa problemet. Jag bidar min tid och ser fram emot den dag CB-3 trillar ner i lådan. Har den inte kommit på fredag den 24:e mailar jag Mikael och talar om det.
Min reaktion handlar mest om mitt personliga missnöje med "Posten" som under de senaste åren vuxit sig allt starkare pga flera "incidenter" på olika plan... men det är en helt annan och ovidkommande historia.
Nog sagt om detta för mig.
mvh
/HasseKommentar
-
javisst ja! stämman är ju faktist ännu en VÄLDIGT bra anledning att vara med! Avatar, bakgrundsbild och stämma! oslagbart! =)/Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
http://www.gosatta.orgKommentar
-
citat kjells artikel från zoomässan fanns ett foto med akvarier i golvet. Det är ju onekligen ett nytt, djärvt grepp. Men du Kjell- fick du reda på hur man sköter om dessa akvarier?
Mest sannolikt är väl annars att de har en "filtersump" i bordet "bredvid". Det är ju ganska lätt gjort genom att man borrar hål och sätter dit en övergång.
Tråkigt också att höra att så många inte har fått sina Ciklidblad denna gång. Varför kan man ju spekulera i men Mikaels teori om att posten slarvat bort en låda låter ju mest sannolikt. I så fall rör det sig om ett 60-tal tidningar och en extra kostnad för NCS (dvs för er medlemmar) på uppåt 2.000 spänn för att skicka ut nya - minst sagt onödigt.
Extra tråkigt också att det blev så första gången som Mikael tog över detta - under en period har ju jag haft hand om utskciken och det har funkat i stort sett problemfritt. Det har tidigare handlat om max. 1-2 tidningar som inte kommit fram utan vi har fått skicka ut extra. Så problem som detta är dock minst sagt extraordinära som tur är. Tråkigt för den som drabbas och inte får tidningen i tid och även tråkigt för den i NCS (dvs Mikael) som blir den som oförskyllt får ta skiten och dessutom får en hel del extra jobb.
Ciklidhälsningar
KjellKommentar
-
Är det utrett hur felet uppstått?
Om inte...kan det vara så att det skett en liten "miss" i övergången från Kjell till Mikael?
citat:Mikaels teori om att posten slarvat bort en låda låter ju mest sannolikt.citat:Extra tråkigt också att det blev så första gången som Mikael tog över detta
Posten kan mycket väl ha slarvat, men de är ju ändå inkörda på NCS utskick och torde på det sättet ha rutin.Kommentar
-
Det är ju olika postkontor som tar emot.Kommentar
-
citat:Är det utrett hur felet uppstått?
citat:Om inte...kan det vara så att det skett en liten "miss" i övergången från Kjell till Mikael?
En möjlighet skulle väl vara att skrivaren har missat att skriva ut en etikettsida eller att en etikettsida råkat ramla in under någon byrålåda eller på nåt sånt - shit happens - men inget av detta är väl speciellt sannolikt.
citatosten kan mycket väl ha slarvat, men de är ju ändå inkörda på NCS utskick och torde på det sättet ha rutin.
Det är ju olika postkontor som tar emot.
Ciklidhälsningar
Kjell
Kommentar
-
citat:nu om ett 08-kontor så jag är fullkomligt övertygad om att det är där felet ligger
Kommentar
Kommentar