Ciklidbladet nr 3/2004

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikael
    Användare
    • April 2002
    • 347

Jag har tyvärr ingen möjlighet att kontakta posten idag, förhoppningsvis kan jag få ett besked därifrån i morgon.

Min teori är följande. Eftersom etiketterna som klistras på tidningarna inte skrivs ut i postnummerordning blir backarna med tidningar fyllda av blandade adressorter. Troligen är det en back som kommit på villovägar och inte gått iväg som den skulle. Det skulle förklara varför tidningen uteblivit på så många olika ställen och inte bara i tex Kalmarområdet.

Jag har dock ännu inte fått ett enda samtal från någon som inte är "internetberoende". Kanske innebär detta att det ändå är en liga i farten som vill straffa alla som är ute och surfar för mycket

Skämt åsido, det är INTE kul att behöva vänta på sitt CB mer än nödvändigt! Styrelsen diskuterar just nu hur vi ska göra med distributionen av CB till dem som ännu inte fått bladet. Som det ser ut just nu är det ett 15-tal medlemmar som inte nåtts av sina tidningar och som meddelat mig det (om min teori om en förekommen back stämmer bör det finnas ytterligare ca 50 tidningslösa ciklidister därute i Svea rike ).

Jag återkommer så fort jag har mer information.

/Mikael Mayer
    Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

- Lars Falk

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

Visst är det oerhört tråkigt att den är försenad, men jag försöker se det som att varje dag som går blir en dag närmare CB4. Väntan för oss blir inte lika lång och känslan av att CB3 är ny håller längre.

*Always look on the bright side of life...*

Kommentar

• Torsten
        NCS Medlem
        • September 2002
        • 647

Det vore ju otroligt om endast "internet-medlemmar" skulle vara tidningslösa. Ja jag sitter oxå å väntar på 3:an......

Kommentar

• Torsten
          NCS Medlem
          • September 2002
          • 647

Läste på "Förstasidan" idag och reflekterade över en formulering...

citat:
          Följande gäller:
          NCS lämnar reklamation till posten (ev kommer även ni som inte fått CB att ombedjas göra detsamma). Ni som inte fått tidningen senaste den 24 september meddelar medlemsansvarig detta.
          Det känns väldigt avigt att jag skall reklamera till Posten att jag inte fått CB. Att jag gör det till NCS, jag har ju inte fått min tidning, är ju helt normalt. Men till Posten?? Vad vet dom i Växjö på Posten om detta ärendet?

Att NCS skall reklamera till Posten hoppas jag redan är gjort, beroende på portoform..

Kommentar

• Hasse_H
            Användare
            • April 2002
            • 1081

Instämmer helt o fullt med Torsten. Jag kan inte förstå varför jag ska ge mig på Posten, det måste väl rimligen vara NCS som driver detta. Jag kan iaf inte inse till vilket Postkontor jag ska vända mig. "Mitt" närmaste Svensk Kass-service är en tidnings- och spelkiosk som inte bryr sig ett skit om jag får posten eller inte. Närmaste "riktiga" postkontor är bara ett distributionskontor som inte befattar sig direkt med slutkunderna.

/Hasse

Kommentar

• Norpan
              Användare
              • August 2004
              • 103

Håller med Torsten och Hasse H, verkar vara lite märkligt att reklamera något som vi inte fått!?
              //Jenny

Kommentar

• Joakim Draktoft
                NCS Medlem
                • April 2002
                • 7334

Mikael M. återkommer så fort han varit i kontakt med vår kära Post.

Texten på förstasidan är skriven av Mikael, men inlagd av mig, och jag måste hålla med er att formuleringen låter konstig, men jag tycker ändå att vi avvaktar tills Mikael återkommer, så skall vi säkerligen korrigera denna text också.

Joakim Draktoft
                f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Mikael
                  Användare
                  • April 2002
                  • 347

Nu får ni (Torsten, Hasse och Norpan alltså, Joakim ska jag ta under särskild behandling nästa styrelsemöte []) väl ändå ta och läsa innantill innan ni hetsar upp er!

Givetvis reklamerar NCS det som hänt. Inom parentes anges "ev kommer även ni som inte fått CB att ombedjas göra detsamma". Ev står för eventuellt, vilket innebär att det inte alls är säkert att någon medlem kommer att ombedjas att göra någonting överhuvudtaget (utom att läsa CB när det dyker upp ). Ombedjas innebär att en förfrågan är tänkt att ges till de som får sina CB sent om de vill bidra med en åtgärd för att reda ut vad som hänt, för mycket begärt eller? Att någon förfrågan skall gå ut är inte alls säkert, det beror på vad posten svarar med anledning av reklamationen.

Det är naturligtvis mycket beklagligt att vissa CB kommit på avvägar vid senaste utskicket. Ännu har jag ingen aning av hur många det rör sig om men till mig , genom mail eller i tråden ovan, har hittills 16 st anmält att de inte fått CB. Jag hoppas att det inte är fler än dessa men svaret på den frågan lär dröja ett tag innan jag kan avge. Mer info får ni så snart jag har någon att ge. Jag förstår att det är frustrerande att inte få ta del av vår medlemstidning så fort som möjligt, men jag kan garantera att det inte blir bättre av att leta fel och gnälla över att ni eventuellt skulle kunna bli ombedda att bidra med en åtgärd i felsökandet. Men som sagt, det är långt ifrån säkert att det behövs en insats från er eller att ni ens kan göra en i detta sammanhang.

/Mikael Mayer
                  Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

- Lars Falk

Kommentar

• Hank
                    Användare
                    • April 2002
                    • 1321

citat:Jag förstår att det är frustrerande att inte få ta del av vår medlemstidning så fort som möjligt, men jag kan garantera att det inte blir bättre av att leta fel och gnälla över att ni eventuellt skulle kunna bli ombedda att bidra med en åtgärd i felsökandet.
                    Du måste förstå oss också, vi är inte oss själva.
                    Vi är som tickande bomber
                    /#378 Hank
                    Zoonen:
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

NCS medlemsbilder:
                    http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

Kommentar

• Torsten
                      NCS Medlem
                      • September 2002
                      • 647

Ojojoj, menade inte att röra runt i getingboet på det viset. Får nog passa mig för taggarna...

Det jag ville göra en gemförelse med är när jag inte får min Fantomen tex. Då meddelar jag mig 1-2 dagar efter jag ska ha fått den och dom skickar en ny, ingen disskussion alls...

Nu skall det utredas och kollas med Posten å vänta lite för att se om dom endå inte kommer till rätta. Om det varit 160 tidningar eller 1600, OK, då fattar jag, men inte för 16.

Står det "ev kommer även ni som inte fått CB att ombedjas göra detsamma" så tolkar jag det som ganska troligt. Då är det väl tur att man reagerar innan än att bara tigastill och vänta på att "-Nu får nu själva leta reda på era tidningar hos Posten, vi hittar dom inte..."

Menar ni inte vad ni skriver, låt bli!

Kommentar

• Ola Svensson
                        Användare
                        • April 2002
                        • 14633

Jamen skilnaden i en kommersiell tidning och en ideell förening är ju milsvida! Vi (NCS där alla som får CB är medlemmar) vill ju att detta inte ska hända igen och vill därför veta varför det hände, så att vår ideellt arbetande styrelse ska slippa jobba skiten ur sig så lite som möjligt, eller... [)]

PS: Mikael är jurist vilket gör att det blir så tydligt att våra hjärnor bara måste misstolka det... Snälla Mikael, ge mig inte stryk nu [B)]
                        Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Torsten
                          NCS Medlem
                          • September 2002
                          • 647

Då kommer man ju till frågan om varför man är medlem, eller vad man får för medlemsavgiften..

Ciklidbladet är en bra anledning till att va medlem och en stor del av medlemsavgiften..

Kommentar

• Micke
                            Användare
                            • April 2002
                            • 9579

citat:Nu skall det utredas och kollas med Posten å vänta lite för att se om dom endå inte kommer till rätta. Om det varit 160 tidningar eller 1600, OK, då fattar jag, men inte för 16.
                            Som Mikael har skrivit så vore det väl konstigt om det bara är forumbesökande medlemmar som ännu inte fått sina CB, alltså är det troligen betydligt fler än 16. För en medlemstidning med liten upplaga är det ganska mycket.

citatå kommer man ju till frågan om varför man är medlem, eller vad man får för medlemsavgiften.
                            Varför just du är medlem vet jag inte. Ciklidbladet en en av många förmåner som ingår i medlemskapet.

citat:Ciklidbladet är en bra anledning till att va medlem och en stor del av medlemsavgiften..
                            Det stämmer, den anses av de flesta (även jag själv) vara den viktigaste orsaken till att vara medlem.

Jag förstår inte riktigt vad du vill säga med detta. Du kommer att få din tidning, den enda vi har begärt är att du ska väntar 5 dagar så att vi hinner reda ut med posten om vad som har hänt. Det står också "Alla som saknar tidning och anmält detta kommer att få en sådan i ett separat utskick v. 40".

När du betalde din medlemsavgift för 2004 så var det med förutsättningen att du skulle få 4 nr av CB med 40 sidor per nummer. Nu får du istället 2 nummer med 48 sidor och 2 nummer med 56 sidor. Det säger du inget om...

Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Ola Svensson
                              Användare
                              • April 2002
                              • 14633

citatå kommer man ju till frågan om varför man är medlem, eller vad man får för medlemsavgiften..

Ciklidbladet är en bra anledning till att va medlem och en stor del av medlemsavgiften..
                              Och... Du är MEDLEM, du PRENUMERERAR inte. Övertid för styrelsen är gratis och går inte dra av som utgift... Jag har aldrig suttit i NCS styrelse men i andra och kan bli så trött på detta eviga JAG BETALAR JAG SKA HA! Om du blir arg på mig nu bli då arg på mig, INTE styrelsen eftersom att jag endast uttalar mig som MEDLEM nu (inte PRENUMERANT eftersom att det inte går prenumerera på CB). En grej till: Det har hänt mig "ofta" att [u]företag</u> (och vid något tillfälle posten) frågat mig som kund när försändelser försvunnit, varför skulle inte NCS/posten göra det nu.
                              Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• GoSatta
                                Användare
                                • February 2003
                                • 1686

Jag är medlem för att få den där snygga loggan under min avatar!

tidningen?? ppsst jag har ju ens inte ciklider längre =)
                                /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
                                http://www.gosatta.org

Kommentar

Arbetssätt...