Äh, du behöver ingen tv när ju har akvarium, mycket roligare att kolla på.. Dessutom finns det alltid plats någonstans i något litet hörn, tex så är mitt 275 liters bara 110 cm långt oc 50 cm brett, tar alltså inte mer plats än en fåtölj..
Varför blir mina ciklider sjuka efter vattenbyte?
Kollaps
X
-
-
det är helt sant!
ska slänga ut min sambos favoritfåtölj till mitt akvarium!
Får väl se vad han säger!
/MarieKommentar
-
Man kan ju alltid se om man har ett hörn och köpa ett hörn akvarium.
Om man skall ha Malawi anser jag att runt 200 liter är det minsta man kan ha. Ett av mina kar är 222 liter och det har inte varit enkelt att hitta fiskar som trivs ihop i ett sådant litet kar. Malawisar blir ju ändå rätt stora och är livliga och mer eller mindre aggresiva, då behöver de kunna komma undan någonstans. Det gör de knappt i ett 222 liters ens.Tomas Wallengren
http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029Kommentar
-
nu ska jag fråga nåt som kanske upprör en del av er.... :/
Jag har hört att fiskarna anpassar sin storlek efter utrymmet, alltså att dom inte växer mer än vad det går.
Stämmer det?Kommentar
-
Det kan säkert stämma,
Det stämmer nog även med hundar,människor,katter o.s.v sätt man en hund i en bur som är 20x20x20 cm så blir han säkert inte större än så heller...Kommentar
-
Nu har jag kollat över ytorna i vårat vardagsrum och ett hörnakvarium får plats! Så nu ska dom få lite större omkring sej...
Eftersom jag inte har så många ciklider (4 st)så funderar jag på att köpa ett par till. Kan man ha Golden, Maingano och röd zebra tillsammans?Kommentar
-
Sätt upp ditt nya kar först och kör igång det med fiskarna du har. Vänta sedan minst 2 veckor innan du sätter i mer fisk. Nitrittoppar kan man få i stora kar också.
MVH
MagnusKommentar
-
vad blir det för storlek på hörnkaret?Tomas Wallengren
http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029Kommentar
-
222 liter tror jag att det var på det jag kikade på. Drygt 200 i alla fall...
Självklart kommer jag att vänta med att köpa fler fiskar, men det är ju så roligt att kolla runt!Kommentar
Kommentar