Malmö Akvarieförening

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jolo
    Användare
    • September 2003
    • 35

Malmö Akvarieförening

Finns den föreningen kvar? De länkar jag hittar här och på nätet leder just ingenstans alls...?
  • olaJ
    Användare
    • August 2003
    • 584

Detta är den länk som skall fungera....men den gör det inte!!
    Föreningen finns kvar det vet jag, funderar du på att bli medlem så kan jag ge dig numret till någon i föreningen.
    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

Kommentar

• Torsten
      NCS Medlem
      • September 2002
      • 647

Denna länken e nog bättre;

Kommentar

• kaj.p
        Användare
        • April 2002
        • 2294

citat:Ursprungligen skickat av Torsten

Denna länken e nog bättre;
        Torsten
        Det är inte samma förening. Det finns flera föreningar i Malmö.
        Jag var nyligen nere och "genomled" en otroligt trevlig kräftskiva med Maf. Vet oxå att föreningen är högst aktiv och när jag sett senaste nummret av "mafiosen" o höstprogrammet så står den 14:e okt högt på min önskelistan. Jag är inställd på att dra de 22 milen från Varberg ner till Malmö denna kväll.
        .
        Diskussällskapet
        www.diskusforum.se

Kommentar

• daniel_i_malmö
          Användare
          • April 2002
          • 1338

Hej!
          Visst finns Malmö Akvarieförening (MAF) kvar! Det är bara vår nätsajt som ligger nere för tillfället. Föreningen är utan tvekan en av landets mest livaktiga akvarieföreningar med flera möten varje månad och många andra akvaristiska aktiviteter varje termin.

Den andra torsdagen i varje månad har vi månadsmöten i vår lokal på Branteviksgatan 40 (källarlokal, ingång på hörnan av fastigheten).

På månadsmötena har vi alltid någon fredragshållare som pratar om något akvaristiskt ämne. (Tex: förra torsdagen var det en av vår förenings medlemmar som pratade om och visade bilder från sin akvaristiska resa i mellanamerika. Vi fick se undervattensbilder på såväl ciklider som levandefödare i sin naturliga miljö.)

På varje möte har vi dessutom flera andra aktiviteter tex akvaristisk tipstävling med presentkort i akvarieaffärer som pris, lotteri, fika, auktion mm. Välkommen!

Den fjärde torsdagen i varje månad har vi specialmöten, dessa möten har mer formen av diskussionsmöten där vi behandlar något specifikt ämne; den här hösten kommer specialmötena framför allt att handla om planeringen inför hösten akvaristiska stormöte (mer info om stormötet nedan).

Förutom mötena har vi varje termin flera andra aktiviteter, tex stormöten, tävlingar och utflykter och resor.

I höst vill jag minnas vi bla har följande resor inplanerade: En västkustresa där vi besöker de allra bästa akvarieaffärerna mellan Malmö och Göteborg. En Köpenhamnsresa där vi besöker de fantastiska akvarieaffärerna, och Killisällskapets stora internationella killiutställning, i Köpenhamn. Dessutom åker några medlemmar varje år till nordens stora akvariehändelse Akvariets Dag; i år arrangeras den i Helsingfors. Varje vår brukar vi dessutom anordna en mycket uppskattad lägre utlandsresa, ofta till Tyskland där det finns akvarieaffärer och ett utbud man knappast ens kan drömma om att få se i sverige.

Dessutom brukar vi anordna utflykter i naturen där vi fångar levandefoder eller plockar rötter till våra akvarium.

Som det nämndes ovan finns det två till föreningar i Malmö som vi samarbetar med; Akvarievännerna i Malmö och Ciklidvännerna, dessa föreningar har dock tyvärr betydligt färre medlemmar än MAF. Tillsammans med dessa arrangerar vi varje år ett akvaristiskt stormöte med internationella föredragshållare, ett mycket fint akvaristiskt lotteri mfl aktiviteter som tex malmömästerskap i odling och hempristävlan (tävling om vem som har det vackraste akvariet hemma).

Föreningen ger dessutom ut ett litet medlemsblad; MAFiosen.

Alla som tycker detta verkar intressant är mycket välkommen på våra möten! Att träffa andra med samma intresse är mycket inspirerande för din hobby!

Jag har tyvärr inte höstens program framför mig så därför kan jag inte ange några exakta datum och tider men jag återkommer när jag kollat upp detta.

Om du har några frågor angående MAF så går det bra att maila mig:
          mail[snabel-a]daniellindstrom.net (byt ut mot [snabel-a] mot @).

/Daniel, styrelsemedlem i MAF
          Tjugofem år med ciklider.
          http://www.malmoakvarieforening.se
          Centralamerika 2006
          Svart kaffe och drömmeri...

Kommentar

• zoomi
            Användare
            • September 2004
            • 142

finns det någon åldersbegränsning, alla bilder och så ja sett på akvarieföreningar har bara vatt personer +20 . jag vill jättegärna gå men känns lite konstigt om alla andra e minst 5 år äldre

Edit: F1:Måste man vara medlem för att komma och isåfall hur blir man det.
            F2: Vilken tid börjar mötet den andra torsdagen varje månad?
            Den som inte orkar jobba får nöje nobba!

Kommentar

• Jolo
              Användare
              • September 2003
              • 35

Där fick jag mitt svar och föreningen en chans att presentera sig...

Det låter bra Daniel, jag tar kontakt med dig på din epost och lycka till med webbsidan - för den är väl på gång?

Kommentar

• daniel_i_malmö
                Användare
                • April 2002
                • 1338

zoomi:
                Våra möten börjar kl 19.

Kanske bör jag tillägga att ett av de ordinarie mötena i höst är inställt till förmån för stormötet som hålls i en annan större lokal. Tyvärr vet jag inte vilket möte det är, eftersom jag inte har programmet framför mig. Ska kolla upp det och återkomma här på forumet.

Man måste inte vara medlem för att komma på våra möten. Det går bra att komma ner på något möte innan man bestämmer sig för om man vill bli medlem eller ej.

Nej, det finns absolut ingen åldersbegränsning. Några av de nu mest aktiva medlemmarna började i föreningen i de tidiga tonåren, om inte tidigare, bla vår ordförande. Tyvärr har vi dock för tillfället knappt några aktiva juniorer med i föreningen. Detta ser vi dock gärna att det blir förändring på! Välkommen!

Jolo: Jodå, hemsidan skall vara på gång, den är bara tillfälligt nere hoppas jag. jag ska kolla upp det med vår hemsidesansvarige.
                Centralamerika 2006

Kommentar

• zoomi
                  Användare
                  • September 2004
                  • 142

daniel... har du kollat upp vilket som är inställt... tänkte att det snart är dags Jag kommer troligtvis dit...
                  Det är den 14:nde väll?

Den som inte orkar jobba får nöje nobba!

Kommentar

• daniel_i_malmö
                    Användare
                    • April 2002
                    • 1338

Zoomi: det är månadsmötet i november som ersätts av stormötet på Malmö Museum den 10 november.

Ikväll 14 oktober är det möte som vanligt. Välkommen!
                    Centralamerika 2006

Kommentar

Arbetssätt...