akvariebutik i västervik?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • medgix
    Användare
    • September 2004
    • 242

akvariebutik i västervik?

hej... nu e jag inte helt 100% säker på att jag är inne på rätt forum om frågan, men tänkte att det kanske kvittade...
    jag och min flickvän bor i ulricehamn 3 mil mellan jkpg & borås och har besämt oss för att flytta till västervik i december...
    Nu är det så att vi båda saknar körkort & i och med att jag sysslar en hel del med mitt akvarium så känner jag att jag skulle vilja ha en akvariebutik i närheten som jag kan vända mig till när jag behöver foder, medicin, preparat osv...
    någon som kan tala om för mig vart jag kan vända mig för att ta reda på var det finns?

tack på förhand
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

Det finns en i Gallerian vid spötorget.
    Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• medgix
      Användare
      • September 2004
      • 242

citat:Ursprungligen skickat av Ola Svensson

Det finns en i Gallerian vid spötorget.
      hur är den butiken? seriös och hur är utbudet?

Kommentar

• medgix
        Användare
        • September 2004
        • 242

oj... skulle inte citeras ;P

Kommentar

• Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

Jag bor inte i Västervik så hur seriös den är vet jag inte. Utifrån förutsättningarna (Västervik är en liten stad, det är en djuraffär i en galleria) så är nog affären rätt ok. Det fanns nog mer än tio ciklidarter t ex. (några malawi, några tanganyika, paletter, scalare osv), vilket är fler än affärerna hade när jag bodde i Västervik för 15 år sedan. Mat och medecin finns säkert. Ni kommer att ta tåget till Linköping lite då och då och där finns ju lite affärer. "HAKANIHORNET" brukar köra bil till Linköpings akvarieförenings träffar, där en hel del "forumfolk" är med.

En länk (affären är den enda på gula sidorna): http://gulasidorna.eniro.se/query?wh...=GSID_41021269
          Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• HAKANIHORNET
            Användare
            • November 2002
            • 71

Hej medgix/Daniel
            Butiken vi har i Västervik hör till en av zoo-kedjorna som finns här i landet.
            Vad gäller utbudet av fisk så har han väl det som är "standard sortiment" plus att det brukar dyka upp ett och annat lite udda .Foder och mediciner och de vanligaste tillbehören finns men är det något man söker efter brukar han kunna fixa hem det på ett par dagar.
            Som Ola redan sagt så är det ju "bara" 10 mil till Linköping där det ju finns fler affärer, själv brukar jag åka till Norrköping till en butik som ger rabatt till ncs medlemmar.
            Och som Ola sa så åker jag på möten i Linköping ,var där i går och lyssnade på föredrag om Corydoras och pratade fisk i största allmänhet.
            Har med flit utelämnat företags namnen ovan.
            Du kan maila mig om du har ytterligare frågor om Västervik och dess akvarister.
            Håkan
            Västervik

Tur att folk har olika intressen annars skulle det bli så trångt i zoobutikerna..........

Kommentar

Arbetssätt...