citatet där med möblera om, är nog som påvens skägg.
Passar Dessa Mbunas?
Kollaps
X
-
Med vänliga hälsningar
Ola -
Har vildfångade Ps. Flavus, en hane och två honor. Jag har inte märkt att dessa är speciellt elaka.
Jag har däremot hört att dessa fiskar är svåra att få tag på eftersom fångstplatsen är fridlyst.
/MickeMickeKommentar
-
Det finns absolut inga regler eller garantier för hur saker o ting kommer att bli med malawi, finns dom som har en burk med viss fisk som funkar perfekt sedan skaffar en anna samma sorts fiskar o storlek på burk men han får det alldrig att fungera.
Vissa ex av nästa alla arter kan vara mycket tjuriga o lyckas man sammla alla dom i samma burk så blire inte så lyckat.Kommentar
-
men det är synd om man inreder med flera hundra kilo sten och gör det kanonsnyggt och sedan vill man kanske inte köpa 50st fiskar på en gång och då blir man kanske tvungen att möblera om 3-4 gånger innan man fått in alla.
Kommentar
-
Personligen tror jag inte att det här med att möblera om har så stor betydelse om det finns tillräckligt med grottor, men jag kan ha fel. Jag kanske bara har haft tur?! Det kan vara mer komplicerat med mer revirhävdande fiskar och mängden fisk i akvariet. Vad vet jag? Jag tror att det finns lika många teorier som akvarieägare, inget är säkert helt fel. En ommöblering innebär även en stressfaktor för de "gamla fiskarna".
Kommentar
-
Beab, vart har du köpt dem??? Jag har hittat ett ställe som säljer dem... Vill veta fler som säljer!Den som inte orkar jobba får nöje nobba!Kommentar
-
-
Jag köpte mina hos Kent i Nol.
I söndags när jag var där hade han fortfarande några kvar.
Jag har för mig att dom kostade 300:- styck.
/MickeMickeKommentar
-
k tack.....Nu över till nått annat:
skulle man kunna lägga till 2st blå delfinciklid till:
Fiskar till 540:
5+15 Pseudotropheus demasoni - demasoni
4+12 Pseudotropheus flavus - grön malawiciklid, dinghani
3+8 Metriaclima estherae - rödzebra
Eller blir dem för stressade???Den som inte orkar jobba får nöje nobba!Kommentar
-
Nu kanske vi kan starta debatt.
Jag anser att blå delfin ciklid är den tråkigaste malawicikliden.
Jag hade denna fisk för 10-års sedan och kommer inte luras på något sådan igen.
Annars tycker jag att du gjort ett utmärkt val.
/MickeMickeKommentar
-
jag har gjort mig av med både demasoni och rödzebrorna men behållt delfinerna, iofs gav jag inte demasoni någon större chans eftersom jag har saulosi också och favoritiserade den.Kommentar
-
Zoohörnan i Kristianstad har ochså PS.Flavus dock inte vildfångade men ändå.
Mel. Maingano den klart snyggaste av alla malawi varför inte köra ett gäng sådana tillsammans med tex golden i 2 stora stim eller kanske lägga till ytterligare någon fisk sort som trewawase eller flavus eller varför inte Mary Gold.
1*540L 4*375L 1*345L 2*210L 1*160L 2*98L 2*45L Malawi Tanganika
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=80712Kommentar
-
har fastnat stenhårt för demasoni, och flavus är grymt snygg också, samt rödzebra, alal e snyggaDen som inte orkar jobba får nöje nobba!Kommentar
Kommentar