Har två räkor som bär på ägg * hade... den ena räkan hade ägg i förrgår, dem va jättegula och man kunde till och med se ögonen på räkynglena men, när jag kollade igå så vad äggen och ynglen putsväck! är det så at dem andra fiskarna:
svärdbärare
dvärggurami
segelfensmolly
segelfenspleco
90% säker att det är en glasräka:
För säkerhets skull gjorde jag en "mjärde", tror det var PatrikMalmo som tipsade mig om den, en "kräftfälla" stor ingång, liten utgång så att dem fångas där i. Jag hade den i under natten men nu p morgonen var där inga räkyngel, är dem för svåra att se eller har dem blivit uppätna?
Har en "kull" på gång med fler ägg, större hona, ska bli kul och se hur dem utvecklas. Hoppas på tips hur ja ska göra till nästa gång!
Tack på förhand!!
svärdbärare
dvärggurami
segelfensmolly
segelfenspleco
90% säker att det är en glasräka:
För säkerhets skull gjorde jag en "mjärde", tror det var PatrikMalmo som tipsade mig om den, en "kräftfälla" stor ingång, liten utgång så att dem fångas där i. Jag hade den i under natten men nu p morgonen var där inga räkyngel, är dem för svåra att se eller har dem blivit uppätna?
Har en "kull" på gång med fler ägg, större hona, ska bli kul och se hur dem utvecklas. Hoppas på tips hur ja ska göra till nästa gång!
Tack på förhand!!
Kommentar