Jag söker det snyggaste akvariumet!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • oveb
    Användare
    • July 2004
    • 125

    #16

    Jag håller med Cutekid och olof !

    Akvastabil har de snyggaste karen , bästa bänkarna och dessutom de snyggaste ramperna !

    Att sedan bänken har justerbara ben i aluminium gör det ännu bättre, det finns ju inga jämna golv !

    De har dessutom gått ner rejält i pris nyligen så se upp så att inte handlaren försöker sälja ett kar han köpt till gamla priset åt dig.

    Förhandla bra m.a.o.
    Min blog

    Kommentar

    • jannemannen
      Användare
      • July 2004
      • 306

      #17
      Om jag hade obegränsat med pengar och inte ville göra ngt själv, då skulle jag köpa ett vanligt helglasakvarium i lämplig storlek. Och sedan skulle jag anlita en snickare att bygga en apsnygg bänk i massiv Ek ! Snickaren skulle även få tillverka en ramp i samma träslag ! Då har man iaf ngt som ingen annan har !

      Mvh/Janne
      Den som ej ljuger, behöver inte heller komma ihåg vad han har sagt...

      Kommentar

      • Daniel Odell
        Användare
        • January 2003
        • 2437

        #18
        akvastabil, de e stabilt helt enkelt
        fish r friend

        Kommentar

        • bmwpower
          Användare
          • December 2002
          • 1934

          #19
          Jag säger så här köp inget helglas kar för det finns inget som håller ihop det när silikonet börja ge sig efter 10år.
          Då får du hela härligheten på dig billigt i inköp men deyrt i längden tänk på att det är lätt att stöta till en oskyddad kant.
          Köpt ett kar med aluram antingen akvastabil,åled eller något annat med ram.
          Åleds kar är dyra men han gör dom exakt som du vill,samt ensam om att lämna 10års garanti.
          Akvastabil är snygga med sin nya effektline serie med dom är inte heller billiga.

          Kommentar

          • Daniel Odell
            Användare
            • January 2003
            • 2437

            #20
            aluramen håller inte ihop karet, det är rent kosmetiskt.
            fish r friend

            Kommentar

            • Cutekid
              Användare
              • January 2003
              • 3368

              #21
              citat:Ursprungligen skickat av bmwpower

              Jag säger så här köp inget helglas kar för det finns inget som håller ihop det när silikonet börja ge sig efter 10år.
              Då får du hela härligheten på dig billigt i inköp men deyrt i längden tänk på att det är lätt att stöta till en oskyddad kant.
              Köpt ett kar med aluram antingen akvastabil,åled eller något annat med ram.
              Åleds kar är dyra men han gör dom exakt som du vill,samt ensam om att lämna 10års garanti.
              Akvastabil är snygga med sin nya effektline serie med dom är inte heller billiga.
              Tycker att du har fel här BMW. Akvastabilen är mkt billiga. Spec i Danmark. Jag vill se en affär här i Sverige som har samma priser på deras kar. Ett 720 liters med täckglas för 3000 sek är mkt billigt
              Carl

              Besök petrochromis.com´s forum:

              http://petrochromis.com/phpbb3/

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

                #22
                Aluramen skyddar emot stötar, så en viss nytta har den förutom att vara kosmetisk. Den håller dock inte ihop akvariet.

                För övrigt tycker jag att innehållet på ett akvarium är bra mycket viktigare än utseendet. Så mitt förslag till snyggaste akvarium är att du köper det akvarium som passar den storlek du önskar och sedan lägger du "Ferrari-pengarna" på fiskar, inredning och teknik istället. Då får du nog snyggaste akvariet.

                Kommentar

                • Mattias Olsson
                  Användare
                  • September 2003
                  • 328

                  #23
                  citat:Ursprungligen skickat av jannemannen

                  Om jag hade obegränsat med pengar och inte ville göra ngt själv, då skulle jag köpa ett vanligt helglasakvarium i lämplig storlek. Och sedan skulle jag anlita en snickare att bygga en apsnygg bänk i massiv Ek ! Snickaren skulle även få tillverka en ramp i samma träslag ! Då har man iaf ngt som ingen annan har !
                  Håller med om att stora helglasakvarier är riktigt snygga... och sedan ha en proffsigt snickrad bänk till! Satsa sen på en snygg Metallhalogen hängandes över karet (om pengar nu inte är något problem). Det finns ju massor av snygga saker att köpa både med både MH, lyrör eller både och.

                  Kommentar

                  • Henrik Dehlin
                    NCS Medlem
                    • September 2002
                    • 1913

                    #24


                    Där finns det även as snygga och konstiga akvarium!

                    Kommentar

                    • bottes
                      Användare
                      • September 2004
                      • 51

                      #25
                      Aqualux Aquarium Abdeckungen und Leuchtbalken für Ihr Aquarium. Erhältlich in Standard und Sondermaßen.



                      Dom två har dom snyggaste men dyraste karen tycker jag,
                      så jag kör med Akwalux för priset.
                      Daniel
                      http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=187560

                      Kommentar

                      • deathdealer
                        Användare
                        • August 2004
                        • 1639

                        #26
                        får nog hålla med Triccella där!
                        Det är vad som är I karet som kommer göra det mesta till utseendet!
                        MEN ska det vara en del av inredningen av hemmet, kan man lägga lite tid på att fundera på hur och vart det ska stå!?!?!?
                        Kolla in alla läckra bänkbyggen t.ex helst superbra förslag här på forumet!!
                        Sen kan man "klä" bänken med material som passar...eller bygga in helt eller delvis!!

                        Men inredningen är a.o....

                        Deathdealer
                        "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                        "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

                        Kommentar

                        • anli
                          Användare
                          • March 2003
                          • 3740

                          #27
                          citat:Ursprungligen skickat av deathdealer
                          Men inredningen är a.o....
                          Ääh... huvudsaken man har stora och balla fiskar
                          Anders L

                          Kommentar

                          • deathdealer
                            Användare
                            • August 2004
                            • 1639

                            #28
                            Anli; *s*s*s*....
                            Ja va fasen, det stämmer ju absolut!!!
                            Bara det att det är förbaskat roligt att hitta lösningar på det man är intresserad av.....tomt kar = dött kar, så självklart är det fisken som gör det!
                            Jag om man inte är aquabonne! (inget ont i det på något sätt)

                            Deathdealer
                            "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                            "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

                            Kommentar

                            • spec_mats

                              #29
                              Rena gör oxå riktigt snygga akvarium-undrar vad som är fördelar resp. nackdelar med sk. akrylakvarium? (plexiglas?)-som tenecor gör, se länken av henkedeh

                              Kommentar

                              • bmwpower
                                Användare
                                • December 2002
                                • 1934

                                #30
                                För det första så är inte ramen för syns skull den är bärande.
                                Ni som säger att den inte är det har ni sett hur ett seriöst kar tillverkas??
                                Om inte så ska jag fixa bilder som övertygar om det för den är bärande punkt slut.
                                Jag syftade på att akvastabil är svindyrt i sverige.
                                Cutekid menar du att ett 720 akvastabil kostar 3000kr det vill jag verligen se.
                                Med tanke på att deras 450liters kar kostar 2300 i rent inköp

                                Kommentar

                                Arbetssätt...