Jag söker det snyggaste akvariumet!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • August 2004
    • 33

    Jag söker det snyggaste akvariumet!

    Hej,

    jag började med akvarium igen, efter ett 10-årigt uppehåll, och är nu helt såld.

    Jag är nu runt 35 år och min ekonomi är nu avsevärt bättre än i tonåren, vilket innebär att man har möjlighet att förverkliga alla de dregglande drömmar man hade som tonårsakvarist! Nu är jag dock inte lika uppdaterad som jag var för 10 år sedan...

    Jag skall etablera/ köpa ett akvarium till vardagsrummet ca 300-600 liter.

    Hjälp mig att välja! Jag vill ha det absolut läckraste/ vackraste akvariumet som går att hitta på marknaden(är inte intresserat av ngt hemmabygge).

    Det enda märke som jag känt ngt för är Juwel, men jag vill ha ngt lyxigare, finns det?
  • Torsten
    NCS Medlem
    • September 2002
    • 647

    #2
    Akvalux möbelkar, tror PWSS kan ha en bild.. www.pwss.nu

    Kommentar

    • Marcus1979
      Användare
      • January 2003
      • 404

      #3
      Jag skulle nog köpa ett standard kar i den storlek och färg på ram som känns snygg. Å sen lägga ner en trave pengar på inredningen och pumpar istället.

      Mvh/Marcus
      960L Malawi

      Kommentar

      • daniel_i_malmö
        Användare
        • April 2002
        • 1338

        #4
        Utan tvekan finns det en del snygga möbelakvarium att välja mellan om man bara har råd. Utbudet i Sverige är dock inte i närheten av det man finner i större akvarieaffärer i Tyskland.

        Där finns det helt otroligt snygga möbelakvarium med en otrolig finish, och med all tänkbar teknik inbyggd; filtersumpar under akvariet, datorstyrd mät- och styrutrustning för alla tänkbara vattenvärden etc. Dessa kar brukar dock ligga på prisklasser runt flera tusen euro...
        Tjugofem år med ciklider.
        http://www.malmoakvarieforening.se
        Centralamerika 2006
        Svart kaffe och drömmeri...

        Kommentar

        • Centurion
          Användare
          • October 2003
          • 210

          #5
          Personligen avundas jag just nu frasses nya kar :-P
          http://www.adelgren.se/akvarium/

          Kommentar

          • Henrik Dehlin
            NCS Medlem
            • September 2002
            • 1913

            #6
            Deltec ( http://www.deltecaquariumsolutions.com/aquariums.php )
            Tunze ( http://www.tunze.com/deutsch/index.html?lang=en-gb )
            Aqua medic ( http://www.aqua-medic.de/index0.html )

            Tre företag som gör kanon snygga akvarium!

            Kommentar

            • olof
              Användare
              • April 2002
              • 1823

              #7
              Hej!

              Jag gillar personligen bäst danska effectline:



              Länken visar rätt dåliga bilder men poängen är att det verkar som ett rätt funktionellt akvarium med en snyggt designad möbel där man kan välja olika låd och skåp alternativ i olika färger. Inget tjafs med bokfaner och inte heller bara en trist svart möbel utan vad jag skulle kalla god design.
              Jag har sett svenska återförsäljare på märket.

              Mvh

              olof
              http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

              Kommentar

              • Joakim Draktoft
                NCS Medlem
                • April 2002
                • 7334

                #8
                Självklart skall du ha en snygg möbel + kar, men se till att lägga ned en hel del pengar på en vacker bakgrund (som har möjlighet att gömma undan pumpar, om du använder interna) och rätt belysning.

                Dessutom se till att ingen teknik syns oavsett apparater eller sladdar.

                Joakim Draktoft
                f.d Webmaster Ciklid.se
                ____________________________________________

                Kommentar

                • Cutekid
                  Användare
                  • January 2003
                  • 3368

                  #9
                  Håller med Olof. Effectline och Akvastabil är grymt snygga. Ska själv köpa ett Akvastabil. 3000 sek för ett 720. Billigt
                  Carl

                  Besök petrochromis.com´s forum:

                  http://petrochromis.com/phpbb3/

                  Kommentar

                  • anli
                    Användare
                    • March 2003
                    • 3740

                    #10
                    Bakgrunder bara stjäl plats! Möjligtvis i 80 cm kar...
                    Satsa på snygga rötter/grenar och stenar i stället. Naturen är oslagbar!

                    ps snyggaste rampen och möbeln har nog Akvastabil. Mp verkar ha så konstiga proportioner... för smala.
                    Anders L

                    Kommentar

                    • Mattias Olsson
                      Användare
                      • September 2003
                      • 328

                      #11
                      Juwel-akvarierna är snygga! Finns i svart och bok upp till 400l.



                      Kommentar

                      • Mats
                        NCS Medlem
                        • April 2002
                        • 804

                        #12
                        Hej.
                        Den som tillverkar dom snyggaste akvarium är nog Marinakvarium i Mölndal enligt mitt tycke.Han bygger helt som du vill ha det.
                        MVH Mats
                        http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

                        Kommentar

                        • deathdealer
                          Användare
                          • August 2004
                          • 1639

                          #13
                          hmmmmmm!! mycket läckra kar MEN astråkiga möbler...ingen fantasi och fyrkantigt!! Självklart kan detta passa in i vissa miljöer, men varför går du inte till ett snickeri...???
                          Dom kan lösa PRECIS vad som hellst....vill du ha en bänk klädd i ebenholts, får du det, välvda dörrar, glas...inga begränsningar...bara plånboken!!

                          Ett tips är Bolander & Schön i Borås, dom kan få fram vad katten du vill!! och jag kanske ska tillägga att det faktiskt INTE är speciellt dyrt. Jag beställde ett måttat skrivbord i vinkel, som skulle kläs med teak och panga-panga dvs skulle se ut som ett båtdäck, det blev billigare än att köpa ett hyftsat IKEA-bord!!!

                          Sen kan man klä bänkar och kar med vad sjutton som hellst....sten, skiffer, bygga en bänk med utläpare, där man sätter stenbakgrund som fortsätter upp på väggen....*S*

                          Nä, nu ska jag sluta MEN kolla defenitivt med ett snickeri....dom rockar fett!!

                          Deathdealer
                          "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                          "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

                          Kommentar

                          • anli
                            Användare
                            • March 2003
                            • 3740

                            #14
                            Bara man inte pluskar bort det med någon hempul till ramp... eller ännu värre täckglas å lösa armaturer:


                            Anders L

                            Kommentar

                            • deathdealer
                              Användare
                              • August 2004
                              • 1639

                              #15
                              anli...helt rätt...håller med!!!
                              Man behöver inte uppfinna hjulet 2 gånger!!!
                              Ramper och liknande finns det massa snygga varianter av!!

                              Men med lite fantasi kan man få grymmt snygga kar, speciellt om man kan bygga in det...tycker ja!

                              Vänligen Deathdealer
                              "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                              "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...