Akvarielagret/Service

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Björn Duzäll
    Användare
    • February 2004
    • 47

    Akvarielagret/Service

    Vi köpte ett akvarium på Akvarielagret i jan/feb, 540 liter mm. Efter ett vattenbyte (som vi gör varje vecka) började det komma vatten ut en hörna. Ringde då Akvarielagret på en "söndag" morgon.
    jag har aldrig varit med om sådan service/kundvård förut. Vi fick komma med våra fiskar, frontosor (blue)och fick plats i deras reservakvarium. Dom kom hem och hämtade akvariumet, bänk mm, till butiken och fyllde upp det där. Trots att det inte läckte i butiken, (var själv där)så förstärkte dom "burken", körde hem allt igen.
    Vi fyllde upp burken, som var fixad mycket bra (perfekt), hämtade våra fiskar efter en vecka. Tack till Andreas, Christer och alla andra på Akvarielagret.
    Björn
    bjorn@duzall.se
  • petrol
    Användare
    • July 2002
    • 167

    #2
    Härligt!! Det är så man önskar att det ska vara överallt.
    Mvh
    Petter
    Nu med ett 3 meters revakvarium

    Kommentar

    • Ironic
      Användare
      • August 2004
      • 122

      #3
      Akvarielagret har alltid varit välldigt hjälp samma!
      Tack Fredriksson för allt du gjort för mig och min familj!!
      /Camilla
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=277473

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        #4
        Det där är service. Verkligen roligt att det finns fortfarande handlare som ser till kundens bästa...

        Sedan kan man kanske tycka att det är deras skyldighet då de sålt ett akvarium som inte hållit måttet. Nej helt klart skall Akvarielagret ha en eloge för den service de gav er!

        Å andra sidan så är det många som ger god service utan att de blir nämnda.

        Snyggt av dig Björnen att bjuda på denna goda reklam för Akvarielagret (jag hade gjort detsamma).

        Kommentar

        • spec_mats

          #5
          har bara bra saker att säga om akvarielagret

          Kommentar

          • imported_n/a
            Användare
            • July 2004
            • 428

            #6
            Håller med spec"mats"!!
            /Lasse

            Kommentar

            • Björn Duzäll
              Användare
              • February 2004
              • 47

              #7
              Till saken hör (svar till ovan) att huvudleverantören var lite kinkig, men Akvarielagret gjorde allt detta på eget initiativ.

              Har läst en del om andra butiker (inga namn nämnda) som inte skött sig så bra, så jag ville delge detta på forumet.
              Björn
              bjorn@duzall.se

              Kommentar

              • Gäst

                #8
                Har också blivit väldigt bra bemött på Akvarielagret:

                Fick problem med mitt special beställda MP-akvarium (160x60x60).
                Efter att jag inrett akvariet vägt av och fyllt det med vatten fick jag en sättning i bottenplattan (akvariemöbeln) som vilade på 6 fötter. det visade sig att grossisten (Dogmans) monterat ihop akvariemöbeln från Tyskland och satt ditt dels får få och felaktigt placerade fötter. Höll på att sluta med en katastrof men jag ringde bara akvarielagret och snackade med Christer som lovade att Arne skulle dyka upp dan därpå och titta på problemet. Arne såg direkt att det inte skulle dröja länge innan akvariet skulle spricka. Efter div. turer så fixade det sig, all heder åt akvarielagret!!!

                Kommentar

                • fredrikr
                  Användare
                  • October 2002
                  • 985

                  #9
                  Toppen att höra, Björnen! Ja, det var precis tvärtom mot hur Globefish behandlade mig (inga namn). Mötet med herr glasmästaren som, efter påtryckningar, hämtade mitt felaktiga akvarium (3st 40cm långa repor i ett helt nytt akvarium), var det mest förödmjukande jag varit med om i en affärssituation. Så lutar det väl också mer åt lagret för nästa kar.
                  Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
                  http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

                  Kommentar

                  • palton

                    #10
                    Man får vad man betalar för...

                    /Palton

                    Kommentar

                    • fredrikr
                      Användare
                      • October 2002
                      • 985

                      #11
                      Nja, jag betalade för ett akvarium, men jag fick en utskällning...
                      Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
                      http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

                      Kommentar

                      • Henrik Dehlin
                        NCS Medlem
                        • September 2002
                        • 1913

                        #12
                        citat:Man får vad man betalar för...
                        Vad menar du? om servicen är bra så spelar der inte så stor roll att akvariet läcker?=)

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Användare
                          • April 2002
                          • 4619

                          #13
                          citat:Vad menar du? om servicen är bra så spelar der inte så stor roll att akvariet läcker?=)
                          Nu vet inte jag heller vad som menas med uttalandet, men nog är det bra att servicen är bra om man nu skulle få problem. Detta gäller väl inte bara för akvarier utan för det mesta som bilar, datorer etc. etc.
                          Ciklidhälsningar
                          Kjell

                          Kommentar

                          • Mr.Fish
                            Användare
                            • May 2004
                            • 1403

                            #14
                            Fråga till Fredrik ! Fanns reporna redan i butiken,eller levererades
                            akvariumet hem till dej; och reporna upptäcktes i samband med leveransen ?

                            Kommentar

                            • fredrikr
                              Användare
                              • October 2002
                              • 985

                              #15
                              Reporna fanns i butiken, men jag upptäckte dem inte där - de akvarier som är färdiga för leverans står i en rätt skum lokal. Reporna satt på insidan av ena kortsidan, så det skulle vara förhållandevis svårt att "råka" skapa dem efter att akvariet satts ihop - jag kan inte tro annat än att de uppkommit före eller under ihopsättningen. Jag är *helt* säker på att jag inte gjort reporna själv.

                              Eftersom jag visste att glasmästaren även gjorde andra jobb och säkert hade en lämplig bil att frakta runt ett akvarium på, så bad jag dem hämta akvariet någon gång de närmaste *månaderna*, när som helst under vanlig kontorstid, med en halvtimmes varsel. Att de ska hämta en felaktig vara är deras skyldighet enligt konsumentköpslagen, om varan är så otymplig att jag inte kan förväntas åka dit med den själv (Tänk om Asta, 85 år, själv skulle tvingas åka in till butiken med sin nya hörnsoffa med tillverkningsfel...). Innan jag nämnde konsumentköplagen (det var första gången de hade hört talas om den, tror jag), fanns det inget tecken på att de skulle kunna tänka sig att hämta karet.

                              Glasmästaren tyckte i alla fall det var oerhört fräckt att anmärka på några futtiga repor och fläckar på bottenglaset som inte gick bort, samt att be dem hämta det. Han gjorde även klart att han ogärna skulle se mig som kund igen. Kort sagt, jättetrevlig kille!
                              Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
                              http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

                              Kommentar

                              Arbetssätt...