Säljarn vågar ej fylla helt upp - 10cm med en front ruta som är 12mm,förövrigt så är karet byggt i trä med en stålram i toppen,han har hört att det ej håller(om fylla helt),stämmer detta ?Lite skillnad om det är är ett kar med förstärkningar,eller?,alltså ej ett helglas.(måtten 250*70*70),vad tror ni(vet).??
250*70*70
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Blev det du som köpte "kapet" ,för typ 1000:-???"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",) -
-
Jag är dålig på att läsa av denna tabell, men enligt denn så bör det hålla tror jag...
Kommentar
-
Enligt tabellen så går det ju ner på 12 milli lite tidigare och kurvan är rätt plan i det läget så det är ett gränsfall. Det kan hålla och tja det skulle inte förvåna om man upptäcker att det inte gjorde det utan förstärkninar. Vill man vara säker kan man ju förstärka det. Annars är det bara att pröva och se.juanitoKommentar
-
Enligt tabellen på zoopet skall det hålla.
PatrikKommentar
-
Jag har ett akvarium som har måtten 260x100x65 höjd 65 alltså och det är också i 12mm glas,mitt är även helglas...Kommentar
-
-
-
-
Den här tabellen fungerar inte för den angivna höjden !
http://www.arosglas.se/bilder/akvarietabell.gif (säger förövrigt inget om konvexiteten d.v.s. ut böjningen)
Att det inte spricker när man fyller det må hända. Men hur kul är det att ha ett akvarium ,som glaset är synligt utböjt på ?
Enkel lösning : anordna ,minst,en överliggare av /aluminium /rostfritt eller glas.Kommentar
-
citaten här tabellen fungerar inte för den angivna höjden !
citat:Att det inte spricker när man fyller det må hända. Men hur kul är det att ha ett akvarium ,som glaset är synligt utböjt på ?
Enkel lösning : anordna ,minst,en överliggare av /aluminium /rostfritt eller glas.
MVH
Magnus
Kommentar
-
Kommentar