Hej.
Jag har hade tänkt att sätta upp ett malawi akvarium och skulle vilja ha lite synpunkter ang mina val. För att se vad som funkar och inte funkar.
Akvariumet är på 450liter och har måtten 150x50x60.
Just nu har jag bara ett ytterfilter(Eheim 2028 professional 2)
som pumpar 1050liter/h, och jag gissar att jag blir tvungen att skaffa ytterligare en pump så att jag kommer upp i minst 3*akvarievolymen. Vad är att rekomendera?
En cirkulationspump,innerfilter eller ett till ytterfilter?
Som inredning hade jag tänkt att ha fin sand och fylla längs med bakrutan med grottor av stenar i olika storlekar och lämna resten fritt.
Till arterna som troligen ska bebo akvariumet är
Kommer detta att funka bra? Och hur många ska jag ha av varje?
Om det är någon art som inte finns det något bättre alternativ?
Mvh Linda
P.S. Om jag har glömt något viktigt som jag med borde tänka på så säg gärna till.
Jag har hade tänkt att sätta upp ett malawi akvarium och skulle vilja ha lite synpunkter ang mina val. För att se vad som funkar och inte funkar.
Akvariumet är på 450liter och har måtten 150x50x60.
Just nu har jag bara ett ytterfilter(Eheim 2028 professional 2)
som pumpar 1050liter/h, och jag gissar att jag blir tvungen att skaffa ytterligare en pump så att jag kommer upp i minst 3*akvarievolymen. Vad är att rekomendera?
En cirkulationspump,innerfilter eller ett till ytterfilter?
Som inredning hade jag tänkt att ha fin sand och fylla längs med bakrutan med grottor av stenar i olika storlekar och lämna resten fritt.
Till arterna som troligen ska bebo akvariumet är
- Copdichromis Borleyi "Kadango"
- Aulonocara Kandensee
- Placidochromis Electra
Kommer detta att funka bra? Och hur många ska jag ha av varje?
Om det är någon art som inte finns det något bättre alternativ?
Mvh Linda
P.S. Om jag har glömt något viktigt som jag med borde tänka på så säg gärna till.
Kommentar