Jaha, nu när jag har dem så kan jag lika gärna börja fundera på ytterligare ett troffeakvarium Fast det lär väl ta ett tag att förankra det med "regeringen"
Äntligen är jag Tropheus ägare
Kollaps
X
-
-
Dina dubbar är jättefina, hur är det med deras aggressivitet? finns många bud på just det-vissa säger att de är mycket aggressiva medan andra säger tvärtomKommentar
-
Aggressiviteten beror nog mest på en enda fisk...den dominanta hanen. Jag tror att det är denna individ som avgör gruppens öde. Jag hade en mindre grupp Dubbar och den plockades ned brutalt av min "psycho"-hane.Kommentar
-
men jag tycker att de olika varianterna uppvisar generella skillnader i aggressivitet-exempelvis att de sk."black" sorterna är generellt mer aktiva än "red" sorterna (moliro,chimba osv)Kommentar
-
Det stämmer nog spec_"mats". Jag har också upplevt det så på de arter jag haft hittills (Duboisi Maswa, Kachese, Pemba och Kasanga).Kommentar
-
tropheus är sannerligen ett komplext släkte, Tricella-har du varit på aquarium malawi nu i sommar? har själv planer på ett besökKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av spec "mats"
men jag tycker att de olika varianterna uppvisar generella skillnader i aggressivitet-exempelvis att de sk."black" sorterna är generellt mer aktiva än "red" sorterna (moliro,chimba osv)Kommentar
-
ja det verkar som att det finns otroligt många olika erfarenheter, personligen har jag i omgångar haft Ikola och Bärnsten, dessa har vid varje tillfälle varit som jag förväntat mej-sen är det så otroligt många olika variabler som man måste ta hänsyn till för att på ett mer seriöst sätt mäta eventuella skillnader mellan de olika sorternaKommentar
-
spec_"mats": Tyvärr har det inte gått att åka sådana turer då min fru varit höggravid. Nu är det fullt flås med lillen så den "lilla" turen till Gnällbältes-staden Örebro får tyvärr vänta.Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av spec "mats"
Dina dubbar är jättefina, hur är det med deras aggressivitet? finns många bud på just det-vissa säger att de är mycket aggressiva medan andra säger tvärtom
Nu väntar jag på yngel så jag får anledning att köpa ett till akvarium :>Kommentar
-
Kollade dina filmer igen Waros och det är ju nästan Pirayavarning på dem när de äter
För övrigt vill jag bara berätta att när jag frågade min son vad han ville ha för fiskar till sitt 60l så svarade han:
"Jag vill ha en Piraya och den ska heta Destroyer"
Japp han är precis fyllda 7 och Transformers och Robotlego är hela hans värld, hans fiskar blev pappans
Kommentar
-
Fy faan vad de slängde sig över maten. Det var bland det värsta jag har sett he he. Det ser ut att vara en kanon grupp och man såg när de förberedde leken att de har varit med förr. Du kan nog få en hel del yngel där, så du lär ha en god anledning till att köpa fler kar att dra upp dem i.
MvhKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av roccster
Kollade dina filmer igen Waros och det är ju nästan Pirayavarning på dem när de äter
För övrigt vill jag bara berätta att när jag frågade min son vad han ville ha för fiskar till sitt 60l så svarade han:
"Jag vill ha en Piraya och den ska heta Destroyer"
Japp han är precis fyllda 7 och Transformers och Robotlego är hela hans värld, hans fiskar blev pappans
De vanligaste frågan man får från barn är om jag har döpt mina fiskar, fast det känns ju lite jobbigt när man har 27 likadana. Jag ser på dem som en enda enhet iställetKommentar
-
Precis vad jag tänkte skriva, frys in räkmixen i istärningsfack. Då blir det lagom bitar som du sedan kan dela imindre bitar så att alla får.Kommentar
-
Skitsnyggt!!! De ser stora ut,hur stora är de?"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
Kommentar