Auktion

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

Helt klart en lyckad auktion, suveränt genomförd. Synd bara att man inte hade mer plats i karen och att inte "rätt fiskar" kom upp. En lottvinst av ett par stora Protomelas sp. "spilonotus tanzania" (Chiriwa) var ju helt klart höjdpunkten för mig! En riktigt fin firre...

(ej min bild)
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• roccster
      Användare
      • August 2004
      • 583

Riktigt skoj evenemang det här.

Jag var inte där så mycket för att handla som för att möta andra ciklidister och akvarister, helst de jag pratat med här. Nog kliade det i fingrarna emellanåt men jag lyckades hålla tillbaka. Synd att det var så lite kar (inga vad jag såg) men förhoppningsvis kommer auktionen att växa till nästa år?

Vet inte om tips här är rätta stället men en sak slog mig. Skulle man inte kunna göra någon form av föranmälning på det som man vill auktionera ut. Kanske till och med lämna in foton etc. och på så sätt inte bara öka intresset men också få dit rätt folk till rätt "produkt"? På de timmar jag var där såg jag många fina fiskar som gick tillbaka i lådan. Om man hade haft dessa listade på någon sida på nätet så kanske man hade kunnat få ner en eller två som var intresserade av dessa och då kunnat få till bättre omsättning? Kräver en del merarbete men jag tror det skulle kunna gynna auktionen i längden (om det nu blir flera).

Hur som helst, jäkligt roligt att träffa mycket folk med samma/liknande intresse!
      MVH

/ Richard
      http://www.ornemark.com

Kommentar

• deathdealer
        Användare
        • August 2004
        • 1639

Tjenixen gubbs!

Först, det var massa trevligt att få se en del av er LIVE!
        Det som var lite synd enligt mig (som har svårt att vara tyst), var att man inte fick mer tid att snacka med alla som brukar vara här!

Blev ENORMT förvånad över hur billigt prylarna gick, och om man betänker hur mycket energi många har lagt ner på att t.ex driva upp fisk som sedan gick under klubban för 20 spänn[xx(]...

Gjorde ett grymmt fynd, 180:- för en bakgrund som var flång ny, kommer sitta som en klippa i mitt yngelkar! Var sedan ute och besökte NOL på söndagen, och det var INTE bra för plånboken - VF blir det och vad kommer ni få se sen!

Iallafall, det kommer att bli en "mindre" träff i Borås framöver, och några är redan klara, men det finns plats för fler pratsugna...så varför inte sätta sig i bilen och dra hit?
        Dra iväg ett mail till mig om ni är intresserade, så at tjag fixar kaffe så att det räcker!

Väl mött igen gubbar!

Deathdealer

Ps. Tricella m.fl....synd att ni inte kunde komma!
        "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
        "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• Niclas Larsson
          Användare
          • January 2004
          • 546

citat:En lottvinst av ett par stora Protomelas sp. "spilonotus tanzania" (Chiriwa) var ju helt klart höjdpunkten för mig! En riktigt fin firre...
          Zaphi gjorde ett fynd till mig oxå han drog nämligen TVÅ vinster på TVÅ lotter jag hade köpt fem för att få chansen att vinna ett par L. trewavasae ”Thumbi West MC.
          TACK ZAPHI SOM LÄT MIG KÖPA DEM OCH BILLIGT
          för övrigt fick jag med mig 2+2 hongi urvals odlade röda 70 kr
          och Jättevalisneria 30 kr

Tack för en kanonauktion
          Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

Kommentar

• CRAYLEONE
            Användare
            • May 2003
            • 145

Mycket bra auktion, kul med så mycket växter! Men jag gillar inte idén att ha levande fisk som lotterivinster.

Kommentar

• Zaphi
              NCS Medlem
              • July 2002
              • 5395

Ja, haha, det va riktigt skumt. Jag har aldrig vunnit någonting tidigare!

Rawburt: Jag antar att du menar för att man kanske får något som man inte vill ha och det är ganska stor chans att personen som vinner avlivar fisken? Jag tycker dock att man isåfall hellre ger bort vinsten eller säljer den till närmaste butik. Av 90 personer på en auktion är det ganska stor chans att någon är intresserad...

Kommentar

• CRAYLEONE
                Användare
                • May 2003
                • 145

Zaphi: Ja du antar rätt, det är själva idén med levande fisk som vinst jag inte gillar.

Kommentar

• Kjell Fohrman
                  Användare
                  • April 2002
                  • 4619

Det talades ju om innan lottförsäljningen startade att lotteriet enbart innehöll levande fisk.
                  Jag och många andra köpte därför inte några lotter pga av att vi inte hade plats för de fiskar som ingick i lotterier.
                  Det är ju faktiskt inte något tvång att köpa lotter.

Kommentar

• Zaphi
                    NCS Medlem
                    • July 2002
                    • 5395

Kjell, Helt rätt, men jag tror inte det är det som Rawburt menar. Jag tror han menar att själva utlottningen av levande djur kanske kan uppfattas som omoralisk eller så. Jag tycker väl inte det, men jag förstår varför man kan tycka det.

Kommentar

• Christian Alfredsson
                      NCS Medlem

• April 2002
                      • 4179

Har fotat en fisk jag köpte på auktionen. Ruskigt nöjd med dem. Detta inlägg är speciellt för dig CuteKid.
                      Christian Alfredsson
                      http://www.zoopet.com
                      http://www.christianalfredsson.com

Kommentar

• StefanL
                        Användare
                        • August 2002
                        • 10784

Vilket härligt foto Christian! Och firre förstås...

(Rub it in...rub it in)

Kommentar

• Zaphi
                          NCS Medlem
                          • July 2002
                          • 5395

Grym firre, här är min

Kommentar

• roccster
                            Användare
                            • August 2004
                            • 583

Zaphi: samma firre, rotate canvas i photoshop och lite cut. Vips så har vi en bild till på en sill?!? []
                            MVH

/ Richard
                            http://www.ornemark.com

Kommentar

• Cutekid
                              Användare
                              • January 2003
                              • 3368

citat:Ursprungligen skickat av Christian Alfredsson

Har fotat en fisk jag köpte på auktionen. Ruskigt nöjd med dem. Detta inlägg är speciellt för dig CuteKid.
                              Det var det bästa foto jag har sett på X.sima, kanon snyggt! Bra kvalite på den firren med. Ingen insjunken mage och hela fenor. Kanon köp Christian!
                              Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• Micke
                                Användare
                                • April 2002
                                • 9579

citat:Ursprungligen skickat av Cutekid

Det var det bästa foto jag har sett på X.sima, kanon snyggt! Bra kvalite på den firren med. Ingen insjunken mage och hela fenor. Kanon köp Christian!
                                Håller med dig Calle, kononbra foto. Christian måste ha lånat Kjells Nikon...
                                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

Arbetssätt...